Faci postări pentru rețeaua de socializare a business-ului tău și simți că ar mai fi loc de puțin extra craft? Nu știi cum să faci postările mai atractive, mai interesante și care să captiveze tot mai mult atenția potențialilor tăi clienți pentru a-i transforma în clienți?
Venim aici cu niște mesaje de tip Call-to-Action care instant vor crește vizitatorii de pe pagina ta, precum și cu sfaturi privind modalitățile sănătoase, naturale și casual de a atrage atenția publicului fără a deveni ridicoli și fără a exagera în vreun fel!
Înainte de a te gândi să vinzi prin postările tale, credem că e mai bine să te gândești să oferi ceva prin ele publicului tău, să le aduci o informație, un plus de valoare. Iar pentru ca o postare să aibă realmente succes în rândul publicului, trebuie să întâlnească cel puțin una din următoarele cerințe: să ofere o promoție, să fie educativă, să fie inspirațională sau să ofere divertisment, astfel ca ea să ofere valoare cititorului, căci altfel, postarea nu doar că nu va vinde, ea va trece neobservată și posibil ca vizitatorul să nu mai fie curios de pagina ta.
Astfel, recomandăm să nu începi fiecare postare cu genul de Call-to-action precum „Click aici pentru a descărca…”, „Cumpără acum…”, „Înscrie-te acum și beneficiază de…” ori „Profită de ultimele zile de reducere”, căci deși ele sunt foarte populare și atractive, dacă fiecare postare de pe pagina ta de social media va începe astfel, publicul tău nu va mai fi atras de adevăratele oferte și promoții, căci va fi prea obișnuit cu genul acestea de apeluri la acțiune.
Aceste apeluri la acțiune (call-to-actions) trebuie să fie casual și ușoare, pentru a obține angajamentul publicului într-un mod cât mai natural. Hai să analizăm cele 4 tipuri de CTAs și să vedem câteva exemple relevante pentru fiecare!
#1. CTA care vinde ceva
Un call-to-action ce are ca scop să vândă un produs sau serviciu va urmări întotdeauna să transmită un mesaj de îndemn, încurajare sau apel la o acțiune de genul „Click aici pentru a cumpăra ultimele 10 produse aflate în ofertă”, „Dublu click pentru a obține oferta de 1+1 gratis” sau „Mergi către magazinul online și introdu cuponul de reducere la coșul de cumpărături”.
Acest tip de CTA a prins dintotdeauna excepțional la public, mai ales dacă mesajul a fost însoțit pe rețelele de socializare cu imagini reprezentative și foarte atractive.
#2. CTA care educă și oferă plus-valoare
Pe de altă parte, un call-to-action care nu vrea să-ți vândă nimic, în schimb are intenția puternică de a educa sau forma publicul, este unul care va atrage mereu atenția prin valoarea informației pe care o conține și pe care o oferă cititorului. Astfel de CTA-uri pot fi recunoscute după forma lor și apelul pe care-l lansează, de genul „Salvează postarea pentru a avea la îndemână aceste sfaturi”, „Pune un marcaj la această postare pentru a reveni mai târziu asupra ponturilor privind top 5 destinații turistice”, „Vrei să reții sfaturile de mai jos, salvează postarea la preferințele tale” sau „Like postării dacă îți plac sfaturile noastre în materie de marketing”.
Acestea sunt doar câteva dintre exemplele care pot atrage atenția publicului asupra postărilor de tip educative, dar exemplele pot continua.
#3. CTA care inspiră oamenii
Acele call-to-actions care au ca scop de a-i încuraja și inspira pe ceilalți, sunt cele mai faine, cele mai pure și cele mai personale și poate personalizate tocmai datorită mesajelor pe care le transmit și apelurilor pe care le lansează.
Așadar, CTA-uri precum cele care îndeamnă oamenii să interacționeze sunt ideale pentru a exemplifica aceste mesaje. „Ești de acord cu mesajul nostru, dă-ți cu părerea?”, „Lasă-ne un comentariu cu părerea ta vis-a-vis de articolul nostru de azi” sau „Like dacă îți place, share dacă vrei să împărtășești și cu alții”, sunt doar câteva dintre CTA-urile care inspiră și îndeamnă publicul la o acțiune prin care acesta își poate manifesta interesul față de mesaj.
Deși aceste tipuri de CTA-uri nu vor vinde neapărat direct produsul sau serviciul oferit, dar cel puțin vor ajuta crearea unor conexiuni între oameni (publicul sau potențialul de clienți) și brand-ul tău. Așadar, sunt tipuri de content mega-valoroase.
#4. CTA care amuză, oferă divertisment
Nu în ultimul rând, dacă vorbim de apeluri la acțiune sau îndemnuri la a face ceva, nu putem trece cu vederea nici peste mesajele de îndemn de genul celor care amuză sau ne distrează într-un fel sau altul. Indiferent că vorbim despre mesaje haioase sau pur și simplu care ne intrigă în vreun fel, aceste tipuri de CTA-uri vor fi mereu bine-venite.
Iată câteva exemple de astfel de postări: „Like paginii și share postării pentru a câștiga unul din premiile oferite de…”, „Tag la cel puțin 3 prieteni și poți pleca într-o excursie în Dubai”, „Câștigă unul din abonamentele de fitness cu un singur click pe acest link…”. CTA-urile care vor să atragă atenția publicului printr-o ofertă imbatabilă au cel mai mare succes, desigur dacă ele au la bază o realitate și sunt doar pentru click-bait.
Dacă ți-a plăcut acest articol, nu ezita să dai like & share pentru a împărtăși experiența ta și cu alte persoane.
Ne poți scrie oricând la hello@creativeadvertising.ro pentru a veni cu idei de subiecte sau dacă te-a „lovit” inspirația și vrei să ne lași un feedback.