5 motive pentru care afacerea ta are nevoie de un podcast în 2023

Sunt convins că îți pasă de afacerea ta și că știi foarte bine cât de importantă este prezența în online a business-ului tău. Online-ul este noua realitate iar dacă nu ești aici, îți va fi din ce în ce mai greu să ții pasul cu concurența. Nu este însă suficient doar să ai conturi pe anumite platforme de socializare ci este nevoie în mod obligatoriu și să postezi constant conținut de calitate care să creeze valoare în jurul brandului tău. O modalitate excelentă de a face asta este aceea de a avea un podcast al afacerii tale. Podcasturile au capacitatea să formeze comunități ai căror membri devin atașați de brandul tău, devin ulterior clienți și chiar ajung să recomande produsul/produsele tale. De altfel, podcasturile sunt în sine o sursă excelentă pentru a crea diferite tipuri de conținut pentru social media. Cu ajutorul lor putem crea articole pentru blog dar și content video pentru Facebook, Instagram sau TikTok.

De ce are nevoie afacerea ta de un podcast în 2023? Iată aici 5 motive:

#1. Construiești un brand puternic prin educație și storytelling

A avea un podcast reprezintă o modalitate excelentă de a-ți dezvolta și diversifica brandul. Prin intermediul său poți întări personalitatea afacerii tale dar și să o umanizezi arătând oamenii din spatele business-ului, realizând în acest fel o legătură emoțională și de încredere între brand și audiență/clienți. De asemenea, oferind informații cu valoare educativă vei ajunge la același raport de încredere și chiar „intimitate” între tine și clienți. Educația, oferită prin informații de valoare și storytelling, va conferi brandului tău, pe termen mediu și lung, o strategie de marketing sănătoasă.

Din ce în ce mai mulți experți la nivel internațional afirmă răspicat că marketingul nu înseamnă vânzări. O strategie de marketing axată doar pe ideea de vânzare va instala încet, dar sigur, declinul brandului tău. Oamenii vor în ziua de astăzi să achiziționeze produse față de care se simt conectați emoțional și vor alege aproape întotdeauna produsul care beneficiează de un branding mai bun și mai cunoscut. Un podcast are capacitatea să crească și să consolideze brandul tău.

#2. Devii un expert în domeniul tău, lucru care te diferențiază pe piață

Un podcast business este un instrument de marketing dar în același timp este și o modalitate foarte bună de a-ți amplifica vocea în industria ta. Prin intermediul său, afacerea ta va oferi informații actualizate din domeniul în care activezi, sfaturi și trucuri despre anumite situații și produse și va prezenta audienței punctul de vedere al unor experți din industrie. Toate acestea vor contribui la consolidarea autorității tale în domeniu iar în cele din urmă acest lucru va construi încredere în afacerea ta. O situație win – win, câștigi și tu, câștigă și clienții tăi.

#3. Rețeaua ta de vânzări crește

Prin coroborarea celor două subtitluri de mai sus, construirea unui brand puternic și instituirea brandului tău ca expert în domeniu, rețeaua ta de vânzări va crește automat. Este vorba în mod evident de o strategie de marketing pe termen mediu și lung. Un podcast nou-născut nu poate aduce rezultate peste noapte. Pe măsură ce audiența podcastului va crește, va crește și numărul de potențiali clienți cărora te adresezi și în consecință va crește și șansa de a vinde mai mult. Este foarte probabil ca la început podcastul să aibă nevoie de promovare pe social media pentru a crea o audiență de bază care să genereze ulterior trafic organic.

#4. Un singur produs, mai multe tipuri de content care promovează brandul tău

Realizarea unui podcast nu înseamnă un singur tip de content. Cu ajutorul său, subiectele interesante din fiecare ediție pot fi transformate în articole și scurte materiale video. Toate acestea pot fi postate pe retelele de socializare, Facebook, Instagram, Youtube, TikTok, asigurând un content constant și de calitate care va promova brandul tău. Podcastul este așadar elementul de bază, rădăcina, iar materialele care derivă din el sunt crengile și frunzele care cresc continuu și care arată lumii întregi că brandul tău există și oferă valoare.

#5. Brandurile mari ale lumii arată că podcasturile sunt o necesitate

Marile branduri ale lumii au înțeles că podcasturile sunt o necesitate și că beneficiile pe care le aduc nu pot fi ignorate. Iată câteva exemple de branduri și podcasturile pe care le realizează:

McDonald’s – podcastul “The Sauce”

Sephora – podcastul “LIPSTORIES”

eBay – podcastul “Open for Business”

Johnson & Johnson – podcastul “Innovation”

Microsoft – podcastul “Future”

Honda – podcastul “Honda Stories”

Gary Vaynerchuck, om de afaceri american și un adevărat “guru” de marketing al zilelor noastre, care a prezis în mod corect ascensiunea și declinul mai multor platforme sociale și produse online, spune răspicat că în viitorul apropiat fiecare firmă va trebui să înființeze un department de media pentru a putea ține pasul cu concurența și cu pretențiile clienților. Conform lui Vaynerchuck, acest department media va trebui să aibă ca și produs central un podcast sau un vlog.

Concluzii

Piața din România a explodat și ea în ceea ce privește producția de podcasturi, deci ele nu mai reprezintă în mod clar o noutate la noi în țară. Oameni simpli, oameni de business, specialiști în diferite domenii de activitate, vedete, bănci, au înțeles importanța pe care o au podcasturile în dezvoltarea și consolidarea unui brand.

Nu toată lumea are însă timp, energie și încrederea necesară pentru a realiza un podcast. În acest caz, cea mai bună soluție pentru o firmă care dorește dezvoltarea unui podcast este externalizarea acestui serviciu.

Creativeadvertising.ro realizează podcasturi de la A la Z pentru toate tipurile de afaceri oferind exclusivitate pe domeniile de activitate ale clienților săi. Tarifele sunt accesibile însă locurile disponibile sunt limitate întrucât crearea unui podcast de calitate și a produselor care derivă din acesta necesită un nivel de atenție și energie care nu pot fi împărțite în foarte multe direcții. Pentru mai multe detalii puteți contacta site-ul la următoarea adresă de email: radu.daraban@creativeadvertising.ro. Succes la podcasting! Brandul tău îți va mulțumi mai târziu!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole