Indiferent dacă ești la început de drum cu afacerea ta sau nu, acest articol te poate ajuta oricând în stabilirea unui plan de marketing cu grijă, pe măsura buzunarului tău. Așadar, să trecem direct la subiect.
Ce este bugetul de marketing?
Cunoscut și ca „bugetul de publicitate sau de promovare”, bugetul de marketing se referă la același lucru – și anume acel buget special destinat acoperirii cheltuielilor de promovare, publicitate și relații publice.
De ce avem nevoie de un buget de marketing?
Simplu! Pentru că este o investiție pe termen lung. Această mică taxă pe care o investești în afacerea și în serviciile tale acum, poate să-ți aducă clienți fideli pe viață. Alocarea de fonduri pentru marketing este esențială chiar de la început pentru longevitatea business-ului tău.
După ce te-ai convins că ai nevoie de un buget special destinat promovării, ai nevoie de un plan bun de marketing și de o implementare corectă a acestuia.
Cât de mulți bani ar trebui să investim în marketing?
Fiecare buget de marketing variază în funcție de dimensiunea afacerii, de vânzările anuale și de concurență. Înainte de toate ar trebui să identifici ce sumă de bani atribui fiecărei categorii ce intră la domeniul promovare, spre exemplu:
– costuri de design, printare și distribuție pentru materialele printate
– costurile legate de crearea și întreținerea site-ului
– costuri de administrare ale rețelelor de social media
– costurile pentru relații publice
– costurile pentru târguri și expoziții sau alte evenimente speciale.
Cum să punem în aplicare un buget de marketing?
Pentru a pune în „funcțiune” un astfel de buget, trebuie mai întâi să vezi imaginea de ansamblu. Ce ai nevoie pentru afacerea ta?
Iată câțiva pași simpli pentru a crea un buget de marketing de success:
- Organizează informațiile financiare – acordă prioritate cheltuielilor, setează obiectivele și identifică câți bani va trebui să cheltui pentru a-ți atinge acele obiective.
- Identifică zonele unde dorești să cheltui bugetul de marketing – și construiește o rețea de parteneri care împărtășesc viziunea pe termen lung, le este clară și pot transmite mai departe, motivându-i pe ceilalți.
- Inspiră-te din campaniile cu rezultate bune – înțelege modul în care doresc să fie comercializați clienții tăi, monitorizează concurența directă și planul lor de comunicare.
Sfat: nu poți construi un plan de marketing fără a avea mai întâi un buget de marketing stabilit! Cel puțin trebuie estimat un buget pentru a ști cum se construiește planul de marketing și ce priorități se stabilesc.
La final, putem spune că marketingul nu trebuie să fie scump. Indiferent dacă ești la început de drum sau nu, o tactică potrivită te va ajuta să derulezi operațiunile zilnice și marketingul în același timp.
De asemenea este important să încurajezi marketingul să fie creativ și să iei deciziile corecte bazate pe contextul real al companiei și al mediului economic în care activezi luând în calcul obiectivele pe termen lung.
Ți-a plăcut acest articol? Există vreun alt subiect care te pasionează? Vrei să citești mai multe despre marketing? Scrie-ne la adresa hello@creativeadvertising.ro