Ce trebuie să știi când vrei să-ți angajezi propriul expert în social media marketing?

Ai un business și încet-încet te depășesc aspectele ce țin de promovare, ads, content și alte cele din sfera social media marketing-ului?

Te gândești să externalizezi acest serviciu și să-ți angajezi o agenție de marketing sau un copywriter care să preia povara de pe umerii tăi, iar tu să te poți focusa doar pe munca ta, domeniul de activitate la care te pricepi cel mai bine?

Aducem în fața ta principalele aspecte la care ar fi bine să fii atent și de care să ții cont atunci când vrei să faci acest pas.

Cine este „omul” de social media?

Înainte de toate, trebuie să lămurim ce este un manager social media sau un expert ori specialist în social media marketing, căci e posibil să existe confuzie cu privire la rolul acestei persoane în sfera marketingului.

Poate că până acum ai avut impresia, sau chiar ai crezut cu tărie, că rolul persoanei care este desemnată să se ocupe de social media se materializează doar la „a posta” pe conturile rețelelor de socializare, dar în fapt, această persoană face mult mai multe de atât. Managerul, specialistul sau expertul în social media este de fapt persoana desemnată să aibă grijă pe de-antregul de conturile de social media ale unei persoane, fie ea juridică (firme), fie ea fizică (cum sunt persoanele publice sau vedetele de diferite ranguri.

Ce așteptări să ai de la un responsabil social media?

Lămurită fiind această problemă, hai să vedem ce se întâmplă atunci când vrei să-ți angajezi propriul expert în probleme de social media, cu alte cuvinte la ce credem noi că ar trebui să te aștepți de la această persoană, sau care sunt responsabilitățile ei, desigur după ce deja înțelege produsul/serviciul clientului său (adică al tău în cazul acesta) și identifică cu ușurință brand voice-ul companiei:

#1. Creează conținut pentru rețelele de socializare de tip postări pentru Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Tik Tok și text pentru videourile de pe Youtube – după caz

#2. Creează și gestionează campaniile de promovare tip Ads pe aceste canale

#3. Monitorizează traficul de pe aceste pagini

#4. Moderează discuțiile, comentariile, mesajele primite pe aceste platforme (după caz, în funcție de înțelegere)

#5. Se ocupă de promovarea brandului prin partenerii externi (de exemplu influenceri)

#6. Întocmește strategia de marketing și cea de promovare prin social media a brandului/companiei

#7. Urmărește indicatorii de performanță (KPIs) – adică instrumentlee care ne oferă informațiile care ne ajută să vedem rezultatele campaniilor de promovare realizate, dacă campania a fost sau nu de succes, ce se poate îmbunătăți

#8. Lucrează împreună cu echipa de design, echipa foto și video pentru realizarea unor materiale în concordanță cu conținutul textual

Menționăm faptul că foarte puțini specialiști pe social media își asumă să participe la moderarea comentariilor și discuțiilor prin mesaje ale paginilor, căci în 99% din cazuri mesajele și comentariile vin cu diverse întrebări, la care de regulă cele mai bune și sigure răspunsuri pot fi oferite de persoane din interiorul companiei. Așadar, dacă externalizați acest serviciu, trebuie să vă cam asumați că partea de comentarii și mesaje vă rămâne „în cârcă”.

Care este bugetul alocat acestui serviciu?

Acum că știm cine este și ce face (de regulă) persoana responsabilă de gestionarea conturilor rețelelor de socializare, e timpul să vă gândiți și la un buget pe care îl puteți și vreți să-l alocați acestui serviciu.

Pe lângă faptul că acești specialiști nici ei nu lucrează de-a moca (gratis), după stabilirea bugetului alocat cu titlu de „salariu” sau a îndemnizației alocate pe baza unui contract de prestări servicii, mai trebuie să vă gândiți și la un buget pe care vreți să-l alocați promovării prin rețelele de socializare, practic bani investiți în Ads-uri plătite pe social media.

Fără un buget de social media marketing, specialistul angajat cu acest scop nu va putea să facă o muncă care să aducă rezultate imediate pentru că, o fi el specialist, dar nu și magician, iar rețelele de socializare nu promovează pe nimeni gratis!

La ce să ai grijă pe parcursul întregii colaborări?

Iată câteva sfaturi pentru o colaborare de succes cu specialistul tău în social media marketing, pentru a fi una de durată și mai ales de succes!

  1. Respectă-i atribuțiile, nu-l încărca cu taskuri care nu-l privesc pentru că fie le va face (dar nu-i sigur că vei zice mersi), fie după un timp va abandona toată munca
  2. Comunică-i din timp schimbările, noutățile pentru a fi la curent cu ce și când să promoveze sau pe ce să pună accent în campaniile create
  3. Întâlnește-te periodic, chiar și pentru un scurt meeting de update, fie personal fie via Zoom, pentru a nu pierde informațiile valoroase din vizor și pentru a face împreună planurile principale privind campaniile de promovare
  4. Respectă-i timpul, pentru ca și el să-l respecte pe al tău, respectiv oferă-i sprijin în munca pe care îi ceri să o facă (pune-i la dispoziție materialele necesare când e cazul, oferă-i informațiile în timp și încearcă să oferi feedback în timp util, mai ales pe aspecte care în primul rând pentru tine sunt importante)
  5. Consultă-te cu el pe problemele care-l privesc și pe el, nu lăsa problemele să se adune și să aibă loc discuții nepotrivite când ele se pot purta cu calm, la momentul potrivit.

Nu uita, este greu să găsești un colaborator care să fie pe aceeași lungime de undă cu tine și să facă și o treabă excelentă. Păstrează oamenii de calitate aproape de tine, iar munca va fi una fructuoasă! Ți-a plăcut acest articol? Spune-ne părerea ta, împărtășește-ne din experiența ta la hello@creativeadvertising.ro sau prin comentarii pe rețelele noastre de socializare.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole