Anul 2021 e gata în curând… iar noi am zis hai să aruncăm o privire peste subiectele atinse în ultimul an pe blogul nostru Creativ în materie de copy și content writing, marketing și multe altele. Și chiar dacă am scris mult, mereu avem ceva nou de adăugat și de învățat.
Așadar, dacă ești un copywriter aspirant sau în curs de creștere, s-ar putea să te fi întrebat deja „Care este diferența dintre copywritingul de conversie și copywritingul pentru SEO?” și „Ce servicii de copywriting ar trebui să le oferi clienților tăi pentru a avea cel mai mare impact și cel mai mare venit?”.
Așa că haideți să discutăm mai jos despre ce este mai întâi… optimizarea pentru motoarele de căutare sau arta persuasiunii? 🙂 pe modelul „Ce a fost mai întâi: oul sau găina? :)”
Ce este un copywriter SEO?
Ei bine, conform definițiilor de pe internet: „un copywriter SEO folosește strategii de optimizare pentru motoarele de căutare pentru a scrie un conținut care ajută la creșterea clasării unui site în motoarele de căutare.”
Cu alte cuvinte, copywriterii SEO scriu cu algoritmul motorului de căutare în minte. Ei scriu conținut în scopul de a obține clasarea în Google sau în alte motoare de căutare. Copywriterii SEO trebuie să ia în considerare lucruri precum:
- Densitatea cuvintelor cheie
- Backlink-uri
- Domenii de referință
- Click-uri organice
- Engagement
Acesta este un „scriitor științific” care urmărește în mod constant și ține pasul cu cele mai recente ghiduri, reguli, tendințe și date ale motoarelor de căutare pentru a crea conținut care are o probabilitate mai mare de a apărea într-un motor de căutare.
Ce este un copywriter de conversie?
Ei bine, un copywriter de conversie se concentrează pe un singur lucru: scrierea unor cuvinte convingătoare care conectează și convertesc cititorii de partea lor.
Sau cu alte cuvinte, redactorii de conversie scriu având în minte minte oameni reali, nu algoritmi. Ei folosesc lucruri precum:
- Tehnici de persuasiune
- Metode de povestire
- Declanșatoare psihologice
- Economia comportamentală
Scriitorii de conversie știu ce face o persoană ca să relaționeze cu cele scrise, să facă click și să ia măsuri. Și împletesc cu măiestrie aceste tehnici în conținutul lor, păstrându-l în același timp captivant, identificabil și util pentru public.
Desigur, un bun copywriter pentru conversii ar trebui să înțeleagă cuvintele cheie și termenii de căutare a clienților, dar fac această cercetare pentru că îi ajută să relaționeze și să comunice eficient cu publicul său.
Scurtă recapitulare
- Copywriterii de conversie sporesc ratele de conversie.
- Copywriterii SEO îmbunătățesc clasarea unui site în motoarele de căutare.
- Și acestea sunt servicii foarte diferite.
- Bun, acum că știm diferențele, hai să vorbim despre importanța ambelor.
Ce este mai important: SEO sau conversie?
Ei bine, este dificil de răspuns, deoarece AMBELE sunt extrem de importante pentru succesul general al unei afaceri.
Fără un conținut convingător și persuasiv, nu contează cât de bună este clasarea de căutare, deoarece oricum nimeni nu va efectua conversii odată ce ajunge pe site. Și fără un clasament bun de căutare, va fi mai greu să obții trafic organic gratuit pentru a vedea conținutul tău uimitor de persuasiv.
Acestea fiind spuse, noi credem cu tărie că conversia ar trebui să apară întotdeauna înainte de optimizarea pentru motoarele de căutare.
Înainte ca o marcă sau o companie să aibă vreodată griji cu privire la traficul organic al motoarelor de căutare, ar trebui să se concentreze pe creșterea gradului de cunoaștere a mărcii, loialitatea publicului și clienții constanți. Și pot face acest lucru printr-un copywriting puternic, convingător și de conversie.
Trebuie să vă perfecționați mesajele de brand înainte de a vă face griji că site-ul la care lucrați va fi afișat pe prima pagină a Google. În plus, motoarele de căutare sunt doar UNA dintre acele surse de trafic. Există MULTE alte surse de trafic pentru a atrage atenția către site-ul web, inclusiv marketing de conținut, rețele sociale, reclame plătite și așa mai departe.
Creați conținut puternic și relevant, perfecționați-vă mesajele, atrageți-vă publicul ideal și optimizați-l mai târziu – aceasta este strategia pe care noi o recomandăm de obicei. Deci, ambele sunt importante la momentul lor.
În principiu, ce trebuie voi să faceți ca noi copywriteri sau cu experiență, este să scrieți conținut valoros, care creează autoritate și îi determină pe oameni să interacționeze cu pagina sau site-ul pe care postați. Să fiți persuasive, pentru că asta vă va ajuta întotdeauna să vă îmbunătățiți clasamentul în motoarele de căutare și să obțineți și mai mulți clienți.
Sperăm că acest articol v-a fost de folos în clarificarea diferențelor dintre cele două tipuri de copywriting și așteptăm mesajele voastre pe acest subiect la adresa → hello@creativeadvertising.ro 🙂