Cum te ajută testimonialele la clădirea încrederii pentru viitorii clienți?

Știai care este un lucru important pe care îl poți face pentru a-ți crește masiv credibilitatea, pentru a crește șansele de a atrage clienți noi și pentru a-ți crește valoarea serviciilor pe viitor?

Răspunsul constă în crearea unei așa numite dovezi sociale puternice sub formă de mărturii ale clienților pentru care deja ai lucrat diverse proiecte. Acestea se mai numesc și testimoniale, iar în cele ce urmează vom discuta despre ce reprezintă acestea și cum te pot ajuta în business-ul tău.

Fiecare antreprenor, coach (business, life etc), independent și firmă – indiferent dacă este bazat pe servicii, produse, eCommerce B2C sau B2B – ar trebui să colecteze și să prezinte public mărturii sau recenzii ale clienților (foști sau actuali deopotrivă).

Pentru că dovada socială funcționează și aceste testimoniale de la clienți mulțumiți pot fi o modalitate bună de a transmite oamenilor că ești acolo, ești bun în domeniul tău, știi ce faci și poți obține rezultate bune!

Ce sunt testimonialele clienților?

Un testimonial din partea unui client este practic o recomandare a unui cumpărător mulțumit care afirmă valoarea unui produs sau serviciu.

O mărturie sau testimonial este un element esențial al marketingului de conținut. Este folosit ca o introducere într-o companie și pentru a crea context despre serviciile și relațiile unei companii. Testimonialele sunt instrumente de vânzare, dar mai mult decât atât, ele oferă dovezi sociale. Sunt folosite pentru a prezenta activitatea unei companii și reputația acesteia.

Testimonialele clienților pot fi uneori si recomandări plătite, iar asta se găsește mai mult în marketingul influencer.

De ce sunt atât de importante mărturiile/testimonialele clienților?

Mărturiile clienților sunt o parte esențială a dezvoltării afacerii tale online. Ele pot ajuta foarte mult la rata de conversie a vizitatorilor pe site-ul companiei tale către clienți. Acest lucru se datorează faptului că adaugă legitimitate site-ului tău web și îi fac pe oameni mai dispuși să cumpere sau să apeleze la tine.

Cum ziceam mai sus, dovada social e importantă. Să facem o paranteză și să luăm toate recenziile de pe emag, de exemplu. Sau părerile de pe imdb, după care atât de multă lume se ghidează în alegerea unui film. Nu-i așa că ne influențează pe toți acele păreri, când dorim să cumpărăm un produs sau să plătim un bilet la cinema?

Însă trebuie știut că există o diferență între testimonialul despre care vorbim noi aici, și recenzie.

Care este diferența dintre recenzie și testimonial?

Prima cea mai mare diferență dintre un testimonial și o recenzie este că testimonialul este mai aprofundat. Într-un testimonial, clientul își explică experiența cu produsul sau serviciul tău, de ce l-au ales și cum le-a îmbunătățit viața. Este mai personal.

Pe de altă parte, recenziile sunt, în general, date unui site terț. Sunt o formă de feedback al clienților privind comerțul electronic și site-urile de cumpărături online. Există, de asemenea, site-uri de recenzii dedicate, dintre care unele utilizează recenzii ale clienților, precum sau în locul recenziilor profesionale. Recenziile pot fi clasificate pentru utilitate sau acuratețe de către alți utilizatori.

La ce ajută testimonialele clienților?

Acum că am clarificat ce reprezintă aceste testimoniale, oare cât de eficiente sunt ele? Se pare că statisticile sunt de partea noastră și au confirmat că testimonialele clienților sunt cea mai eficientă formă de conținut, având un rating de eficiență de 89%, comparativ cu alte tipuri de conținut.

Altfel spus, se pare că pur și simplu, testimonialele clienților pot crea o „profeție” care se împlinește cu privire la legătura ta cu publicul țintă 🙂 Și asta sună bine, nu?

Așa că, fie că ești freelancer sau companie la început de drum, poți să ofero ocazia clienților tăi să devină „avocații” tăi și brandului tău, ceea ce face mai mult în ceea ce privește consolidarea încrederii, credibilității și emoțiilor decât ai putea face pe cont propriu.

Ți-a plăcut acest articol? Lasă-ne un review sau testimonial pe hello@creativeadvertising.ro 😉

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole