Să fii copywriter freelancer nu este chiar ușor, iar asta datorită faptului că există un flux continuu în activitate: clienții vin, clienții pleacă, azi nu ai de lucru, mâine ești până peste cap cu munca.
Dar ce e de făcut atunci când ești în pană de idei și resurse și nu îți găsești noi clienți prin recomandări sau publicitate?
Iată câteva sfaturi de aur prin care îți poți pune la punct profilul de LinkedIn, care este ca un magnet pentru potențialii tăi clienți!
#1. Scoate-ți în evidență principalele 5 aptitudini
Atunci când o companie caută copywriteri, sau orice fel de profesioniști din diferite domenii, indiferent că e pentru angajare sau contract de colaborare, „vânătorii” sau headhunterii vor căuta candidații ideali raportat la două aspecte relevante: aptitudini (skill-uri) și experiență profesională.
Așadar, ca prim pas, setează-ți aptitudinile profesionale în pagina de profil pentru a le ușura treaba celor care caută, cu alte cuvinte, pentru a te găsi tocmai pe tine!
#2. Listează-ți doar experiența relevantă în domeniul vizat
Dacă ai experiență în muncă înseamnă că știi cât de important este un job. La fel de bine, cum știi și cât de important este pentru angajator să găsească candidatul ideal pentru postul liber. Astfel, ține minte că pentru profesioniștii din anumite domenii este relevantă doar experiența în muncă în domeniul în care postul este disponibil. E clar că după o anumită vârstă experiență în muncă există, dar întrebarea este: câtă și ce fel de experiență ai în domeniu?
Așadar, listează doar experiențele relevante în copywriting, content writing, marketing, jurnalism, comunicare și PR. Astfel, viitorului angajator sau client îi va fi mai ușor să vadă expertiza ta în domeniu.
#3. Folosește cuvinte cheie relevante în profilul tău
La fel precum în promovarea unei pagini web folosim SEO sau pentru promovarea unei postări pe Facebook/Instagram folosin haștagurile, pentru promovarea propriului profil pe LinkedIn vom folosi, pe lângă listarea corectă și cât mai completă și exactă a experienței profesionale și a studiilor, și principalele 5 cuvinte cheie care sunt legate de profilul tău și de profilul job-ului vizat. De exemplu, dacă ești în căutarea unui job de copywriter, nu vei lista cuvinte cheie legate de un domeniu cu totul diferit, ci vei folosi cuvintele cheie aferente: copywriting, content writing, digital marketing, content creator etc.
Aceste cuvinte cheie te vor ajuta să primești notificările despre joburile noi și relevante pentru profilul tău, iar pe recrutori îi va ajuta să te găsească mai ușor atunci când vor căuta, prin aplicarea filtrelor, un copywriter sau content writer de pildă.
#4. Caută recrutori, nu joburi
Job-ul recrutorilor, îndeosebi pe paltforma LinkedIn, care este o rețea de socializare strict profesională, este acela de a „vâna” potențiali angajați pentru companiile pentru care aceștia lucrează și caută să identifice profeisoniști.
Un punct forte pentru a găsit de lucru într-un anumit domeniu, e ca în bara de search să cauți cuvântul recruiter în loc să cauți strict denumirea unui anumit job vizat, pentru că, cu siguranță sunt mii de copywriteri pe LinkedIn care își caută job-uri.
Odată identificați recrutorii, cu puțină „muncă de detectiv” vei putea identifica și joburile listate de aceste persoane în diverse domenii și, astfel, rezultatele tale în motoarele de căutare interne vor fi diferite față de rezultatele celor care caută simplu job de copywriter și, automat poți aplica direct pe site-urile companiilor, nu prin LinkedIn. E mai direct puțin, nu-i așa?
#5. Creează angajament cu contentul ideal
Algoritmii de pe rețelele de social media sunt extrem de interesante ca modalitate de funcționare. Platformele rețelelor de socializare acordă o atenție sporită căutărilor pe care le faci, mai ales celor care sunt repetitive, precum și conținuturilor cărora le dai like, share sau comment. Așa se întâmplă că, după ce acorzi atenție prin acțiunile tale unui anumit subiect, ulterior vor apărea în feed-ul tău mult mai multe astfel de rezultate din același domeniu, pe aceeași temă etc. Acest lucru funcționează vice-versa, adică și contentul tău apare ca fiind relevant altor oameni care au căutat anumite cuvinte cheie pe care conținutul tău le cuprinde.
De aceea e important să folosești cuvintele cheie importante și relevante pentru tine și domeniul vizat de tine, ca să fii și tu relevant ca și conținut pentru alte persoane.
#6. Abonează-te la alerte de job
Odată ce ai trecut niște cuvinte cheie în bara de căutare și ai aplicat niște filtre la secțiunea job-uri, nu e deloc o idee rea să și faci o salvare a filtrelor și cuvintelor cheie aplicate pentru a primi și notificări ocazionale cu privire la noile joburi listate pe LinkedIn în segmentul ce prezintă interes deosebit pentru tine.
Astfel vei fi notificat/ă și la curent cu tot ce se întâmplă în materie de job-uri de interes.
Tu ai folosit vreodată LinkedIn pentru a căuta angajați sau pentru a găsi job-uri relevante pentru tine? Împărtășește experiența ta despre această platformă și cu alții, scrie-ne la –> hello@creativeadvertising.ro