În ziua de azi, putem spune fără dubiu că social media joacă un rol esențial în peisajul de afaceri. Cu 3,2 miliarde de oameni care utilizează rețelele sociale din întreaga lume și 11 utilizatori noi în fiecare secundă, este sigur să spunem că moda s-a transformat într-un standard global.
Astfel, gestionarea rețelelor sociale este ceva de care trebuie să ținem cont zilnic. Putem spune că este procesul de creare, programare, analiză și implicare a conținutului postat pe platformele de socializare. Aceste platforme pot fi Facebook, Instagram, Twitter etc.
Ca fiecare din noi să putem gestiona cât mai bine activitatea din social media, va trebui să ne ”transformăm” în niște mici manageri care pot gestiona activitatea în online și menține toate profilurile sociale ca să funcționeze eficient.
Cum gestionăm mai multe conturi?
Având în vedere starea social media de astăzi, unul dintre cele mai dificile aspecte pe care trebuie să le țineți pasul este toate conturile diferite. Între Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn și acum TikTok, numărul mare de conturi pe care trebuie să le gestionezi poate fi suficient pentru a-l copleși chiar și pe cei mai experimentați dintre managerii de marketing.
Cu gestionarea rețelelor sociale, toate aceste conturi sunt restrânse la o singură platformă. Veți putea posta pe fiecare dintre ele într-o clipă, economisind ore de timp zilnic. În plus, cu posibilitatea de a posta același conținut pe mai multe conturi simultan, vă puteți asigura că strategia dvs. este la fel de consecventă ca și pe marcă.
Iată, punctual, câteva tips and tricks în acest sens:
#1. Programează postările în avans
Poate că unul dintre faptele nefericite despre rețelele sociale este că momentele cele mai bune pentru a posta rareori se aliniază atunci când sunteți de fapt online. Aceasta înseamnă că trebuie să vă întrerupeți ziua și să postați conținut în momente aleatorii, fără prea multă coeziune.
Software-ul de gestionare a rețelelor sociale remediază toate acestea (publishing Tools pe Facebook de exemplu sau Canva.com care permite nu doar crearea de visuals, dar și programarea postărilor pentru anumite rețele de socializare). Aceste programe/tooluri vă permit să programați postări în avans pentru a intra în direct la orice oră considerați potrivit, indiferent de ce oră este în acest moment. Veți putea chiar să programați mai multe postări pentru mai multe zile, săptămâni și chiar luni în avans, astfel încât să puteți elimina întreaga strategie de socializare a anului în doar câteva ore, desigur dacă reușiți să vă mobilizați și să vă faceți timp.
#2. Monitorizați comentariile și răspundeți eficient
Având în vedere că 54% dintre consumatori se adresează potențialilor clienți prin intermediul rețelelor sociale, mai degrabă decât prin telefon sau e-mail, capacitatea de a răspunde rapid și eficient este esențială. Însă, apelând la fiecare tool pe care-l are de oferit platforma de socializare folosită, acest lucru vă poate ajuta enorm. De exemplu, un chatbox automat pe Facebook, care oferă automat mai multe variante de alegere răspuns, când cineva lasă un mesaj privat. Astfel, nu veți fi obligat să fiți în permanență la apel. Veți putea să contactați cu ușurință clienții care comentează la conținut, în funcție de ceea ce au menționat în mesaj că îi interesează. Chatbox-ul vă și oferă puțin timp pentru a formula un răspuns.
#3. Analizați angajamentul social
Platformele de socializare oferă adesea un instrument de monitorizare pe cont propriu, cu care puteți obține o imagine completă a persoanelor care se implică în conținutul dvs. Asta vă ajută să obțineți informațiile de care aveți nevoie pentru a vedea cine se implică în conținutul dvs., cât de des și de unde provin.
Acest lucru vă va permite să realizați strategii mai bune pe termen lung, deoarece veți ști ce funcționează și ce nu.
#4. Analizați complet feed-ul și reach-ul
Înțelegerea modului în care lumea comentează și cât de des este importantă, dar cheia unui marketing eficient este un set de analize, iar multe platforme de socializare rămân pe acest front.
Puteți verifica numere demografice, statistici geografice și o gamă largă de alte analize care vă vor oferi date acționabile pentru a vă îmbunătăți prezența pe rețelele sociale.
#5. Colaborați la conținut
Standardele în continuă schimbare ale rețelelor de socializare fac dificil impactul, în special ca afacere. Există mult zgomot combinat cu tot conținutul viral, reducându-vă capacitatea de a ajunge la clienți într-un mod semnificativ. Așadar, colaborarea cu o echipă de oameni poate fi utilă, mai ales la anumite postări sau campanii complete, astfel încât să se poată profita la maxim de fiecare postare.
La ce ne ajută practic buna gestionarea rețelelor sociale?
- Economisim timp – programând postări în avans, mai degrabă decât împovărându-ne să ne amintim să postăm la orele de vârf din timpul zilei.
- Creștem autoritatea – postând de mai multe ori pe zi pe o gamă largă de platforme.
- Înțelegem publicul – oferind analize detaliate care explică cine ne urmărește, de unde provin și ce vor de la afacerea noastră.
- Îmbunătățim asistența pentru clienți – creând o cale simplă pentru clienți care să întrebe despre compania noastră, prin intermediul rețelelor sociale și simplificând răspunsul
- Preluăm controlul asupra reputației mărcii noastre – permițându-ne să monitorizăm mai atent comentariile și feedback-ul și să răspundem cât mai repede posibil.
- Încurajăm inovația – încurajând colaborarea creativă pe platforme noi, pentru fiecare campanie de socializare.
Așadar, cum putem gestiona multiple canale de social media? Printr-o foarte bună organizare, planificare, programare și publicare a postărilor, precum și prin răspunsul la interacțiunile audienței sociale. Iar pentru a avea și mai multe reușite, ne putem concentra și pe colaborarea cu colegi pentru conținut, efectuarea analizei datelor postărilor anterioare și urmărirea mențiunilor online în comparație cu concurența.
Ți-a plăcut acest articol? Scrie-ne la hello@creativeadverting.ro ca să discutăm mai multe pe acest subiect 🙂