De ce să ai un blog și cum să-l folosești în afacerea ta?

Înainte de toate, să vedem ce înseamnă noțiunea de Blog.

Blog-ul este o publicație web menită să ofere cadru și spațiu destinat scrierii creative, de a da posibilitatea de a povesti întâmplări, de a împărtăși cunoștințe dintr-un domeniu preferat sau pur și simplu de a-ți face publică opinia vis-a-vis de un anume subiect.

Parcă sună a jurnal, nu-i așa?

Cu toate acestea, este mult mai mult de-atât.

Pentru cine se decide să-și creeze și mențină propriul blog, în primul rând trebuie să identifice domeniul în care vrea să scrie, iar mai apoi să-și definească cât de cât publicul țintă, adică să identifice cui i se adresează.

În mod evident nu există restricții privind combinația de subiecte, însă pentru a avea succes, blogul ar trebui să aibă o nișă pentru a prinde contur.

Nimeni nu va căuta articole despre pescuitul sportiv și rețete de torturi pe aceeași pagină. De asemenea, nimeni nu se așteaptă să găsească opinii juridice și articole de life-style în același loc.

Te-ai prins? Trebuie să definești o nișă și mai apoi să i te adresezi cât mai țintit.

Odată definite aceste puncte, poți începe prin rezervarea unui domeniu ușor și cumpărarea domeniului și a spațiului de stocare.

Este important ca denumirea blogului, adică ceea ce urmează după www. să fie o denumire scurtă și mai ușor de reținut, dar mai înainte de toate să fie o denumire disponibilă.

O denumire prea lungă sau prea complicată, chiar și într-o altă limbă, pot crea dificultăți viitorilor cititori de a-ți găsi pagina.

În schimb, chiar dacă vei face rezervarea unui domeniu ușor de găsit, poți denumi blogul cum dorești, îl poți „colora” cu un slogan, cu o grafică interesantă și orice articole dorești.

La ce îți folosește un blog?

Pe lângă spațiul destinat creației artistice pentru cei pasionați de scris, blogul are și alte utilități în domeniul pentru care este destinat, respectiv rol de informare și/sau promovare a unei afaceri, a unor produse ori servicii, precum și a întregului brand.

Indiferent de domeniul în care ai o afacere și decizi să-ți lansezi un site web sau magazin online, este o idee excepțională să lansezi și un blog.

Astfel, pe lângă informațiile tipice pe care le faci publice potențialilor tăi clienți prin pagina web sau pagina de Facebook, prin intermediul unui blog vei putea transmite mai mult decât simple informații de interes public.

5 motive: De ce să ai un blog și cum să-l folosești?

#1 Promovează un brand – un blog poate fi folosit cu ușurință pentru a-ți spune opinia în public, însă dacă vrei să-l exploatezi cu adevărat, folosește-l pentru a-ți promova imaginea personală și imaginea afacerii tale. O modalitate excepțională de a scrie articole este de a ținti către un grup bine definit. În funcție de domeniul activității afacerii tale, poți scrie despre și pentru un domeniu restrâns, unul de expertiză precum: aromaterapie, juridic, medicină dentară, biorezonanță, fitness, culinar etc, totul depinde cui și despre ce vrei să vorbești.

De pildă, dacă ai un business în domeniul medicinii dentare, este util să ai un blog pe care să postezi articole interesante și practice, cum ar fi: 5 trucuri pentru a-ți menține dinții albi; top 3 proceduri recomandate pe parcursul unui an pentru o dantură sănătoasă; etc, însă nu uita că orice articol scris în domeniul tău de expertiză trebuie să conțină elemente de identitate vizuală din afacerea ta: un logo, o poză din cabinetul tău, o înregistrare video despre procedura descrisă etc., toate acestea contribuind la consolidarea brandingului personal și profesional.

#2 Folosește-l ca pe un instrumente de comunicare – 2020 este anul în care comunicarea online va prinde și mai mult aripi datorită situației la nivel global. Astăzi, lumea se orientează spre online nu doar din comoditate, ci și din necesitate. Afacerile care pot, se mută pe internet, iar cei care nu pot (cum ar fi medicina, industria frumuseții etc) fac tot posibilul de a comunica cu publicul lor prin toate mijloacele electronice și în mediul online pentru a nu pierde interesul și încrederea oamenilor.

Un blog este cel mai bun instrument de comunicare, deoarece pe lângă faptul că oferă spațiu și cadru de a face publice informațiile, el este și formator de opinie. Un articol scris cu intenția de a educa și forma opinia publică poate fi extrem de util în orice domeniu.

#3 Câștigă bani de pe el – poate că e greu de crezut, însă blogul poate fi mult mai mult decât un instrument de comunicare cu publicul. Cei care scriu frecvent pe blogurile lor și sunt bloggeri consacrați și cunoscuți în domeniul lor de expertiză, cel mai probabil îți pot împărtăși din experiența lor în ceea ce privește oportunitățile de a câștiga bani.

Ca să înțelegi mai bine, un blog poate aduce venituri suplimentare sau chiar și principale pentru bloggerii consacrați odată ce începe să crească numărul de vizitatori și cititori.

Cu siguranță te întrebi Cum e acest lucru posibil?

Ei bine, odată ce scrii un blog de succes și ești expert într-un domeniu pe care-l stăpânești bine, automat numărul cititorilor de articole și vizitatorii paginii tale crește. Odată de acest număr devine semnificativ, de ordinul miilor, zecilor de mii sau milioanelor, poți începe să te gândești la a câștiga de pe urma succesului tău prin punerea la dispoziție a unor spații publicitare sau bannere publicitare electronice.

Cu siguranță și tu ești cititor fidel a cel puțin unui blog de specialitate gastronomică, auto-moto, tehnologică etc., unde odată ce ai descoperit articolele interesante, revii mereu și mereu pentru a afla noutățile din domeniu. Dacă recunoști acest lucru, acum gândește-te de câte ori ai văzut o marcă anume pe blogul tău preferat. De exemplu laptele X folosit la o rețetă pe care peste 500.000 de persoane au dat click și probabil au și încercat-o sau rujul marca Y folosit într-un tutorial video (sau într-un video tip Vlog) pe care au dat click peste 1 milion de fete care au căutat tehnici de automachiaj. Fiți siguri că producătorii laptelui și a rujului care au fost nominalizate în aceste materiale de blog au plătit pentru a nu fi folosite alte mărci și la rândul lor au încasat frumos din vânzări.

#4 Folosește-l pentru promovare – articolele de blog pot fi informative, de divertisment și de promovare deopotrivă. Să fim sinceri, cine caută articole într-un domeniu de expertiză, la finalul unui articol de genul „How to…?” cel puțin 50% din cititori își vor dori să și încerce acel lucru. De pildă, dacă tu într-un articol vorbești despre beneficiile masajului anticelulitic, oferind câteva detalii interesante și utile, iar la final vei spune ceva de genul „Poți încerca o ședință gratuită de 20 minute la salonul X în fiecare zi de miercuri…”, pe săptămâna viitoare vei avea cel puțin 20 de telefoane pentru programări, iar dacă faci o treabă bună, cel puțin jumătate îți vor deveni clienți după acele 20 de minuțele gratuite. Așadar, blogul este o modalitate de promovare excelentă fără ca reclama ta să sune a „reclamă”.

#5 Oferă informație care aduce valoarea – blogurile bine scrise și articolele bine documentate pot reprezenta un adevărat ghid pentru cititorii tăi. Dacă te consideri bun în domeniul tău de ce să nu oferi valoare celor din jur?

Unii caută doar divertisment în articolele de pe internet, însă alții caută cu adevărat răspunsuri la dilemele lor, problemele cu care se confruntă și acordă realmente atenție opiniilor experților dintr-un domeniu.

Să presupunem că ești un business coach. Ți-ai făcut o pagină web pentru prezentarea ta ca om, ca expert și ca business pus la dispoziția celor care au nevoie de tine și expertiza ta. Acesta este cazul nr.1, când oamenii caută direct la țintă și te vor angaja pentru că au nevoie de tine și știu asta.Apoi, există oamenii care habar nu au ce le lipsește pentru a deveni oameni de afaceri de succes. Aceștia sunt cei care ajung printr-o întâmplare sau printr-un share dat de un prieten unui articol de-al tău în care tocmai le vorbești oamenilor despre cum poate contribui un business coach la creșterea succesului în afaceri. Acești oameni ajung să te citească zi de zi, săptămână de săptămână și să acorde tot mai multă atenție și încredere ideii de a apela la un business coach și, de ce nu, chiar la tine.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole