Despre BRANDING: cum să-ți fidelizezi clienții prin vocea brandului tău

Dorești să-ți creezi o audiență mai mare fără a cheltui mulți bani pe promoții sau strategii de marketing sofisticate? Ei bine, atunci există un lucru foarte important pe care trebuie să îl faci bine. Nu are nimic de-a face cu planul tău de afaceri, sau cu cât timp ai fost pe piață, sau cu câți oameni ai pe lista de e-mail, sau cu cât de bun este marketingul tău…

Ci este vorba despre branding. Și nu doar brandingul vizual (culorile, fonturile, logo-urile etc), dar și despre vocea brandului.

Asa că, in blogpostul de azi vom discuta puțin despre branding, pentru a te ajuta – și a ne reaminti si nouă – cum să ne creăm o voce de brand unică si să ne păstrăm clienții să se intoarcă din nou si din nou.

Ce este vocea brandului?

Foarte simplu, este ceea ce îi ajută pe clienții tăi să fie entuziasmați să investească în produsul sau serviciul tău. De la modul în care abordezi vânzările si marketingul, până la modul în care te ocupi de serviciul clienți sau tipul de conținut pe care îl postezi. Vocea brandului tău este ceea ce dictează tot ceea ce faci cu afacerea ta!

Și este motivul numărul 1 pentru care un client se tot întoarce. Dar oare cum putem să facem un branding fain, în așa fel încât clienții să se simtă “legați” de noi, să creăm acel sentiment plăcut de loialitate?

Se pare că există 5 elemente cruciale care alcătuiesc o voce de brand puternică:

#1. O propunere unică de vânzare

Aceasta este o afirmație care întruchipează succint un singur lucru care diferențiază marca ta de cea a concurenței. Un fel de beneficiu specific sau o caracteristică unică pe care alte mărci și afaceri nu o au. Acesta este ceea ce te face să ieși în evidență și răspunde la întrebarea: „De ce ar cumpăra cineva de la tine în locul concurenței?”

O propunere unică de vânzare ar trebui să comunice foarte clar următoarele 3 lucruri:

  • CE oferi
  • CUI te adresezi
  • CUM o faci

Să fii foarte clar în privința acestor 3 lucruri este ceea ce te va ajuta să îți poziționezi marca sau afacerea ca fiind CHEIA pentru a-i ajuta pe clienți să își atingă obiectivele.

#2. Declarația de misiune

Acesta este unul dintre cele mai puternice mesaje pe care le poți comunica ca brand sau afacere, pentru că stabilește intenția din spatele brandului tău. Transmite scopul tău într-un mod care intrigă, inspiră și motivează atât clienții, cât și oamenii din organizația ta. Este modul tău de a răspunde la întrebarea „De ce ești aici?”

Știm cu toții că există alte branduri, alte afaceri, alți oameni care sunt acolo și care fac, vând sau oferă ceva foarte asemănător (dacă nu identic) cu ceea ce oferi tu. Și atunci, DE CE ai ales să intri în afaceri? Ce anume vrei să faci diferit, mai bine sau altfel?

Gândește-te la acest lucru atunci când te gândești la vocea brandului tău.

#3. Povestea brandului tău

Conform cercetărilor, 80% dintre clienți sunt mai predispuși să recomande mărci cu care se pot conecta emoțional. Iar 70% dintre consumatorii implicați emoțional vor cheltui de bunăvoie de până la două ori (sau mai mult) pentru mărcile cărora le sunt loiali din punct de vedere emoțional.

Așadar, cum poți promova o conexiune emoțională? Prin intermediul unei povești de brand puternice – și ușor de relaționat! Povestea de brand este definită ca fiind ”relatarea seriei de evenimente care au declanșat înființarea companiei tale și exprimă modul în care această narațiune îți conduce și astăzi misiunea„.

Aici intervine arta povestirii în mesajele brandului tău. Dacă lumea va cunoaște povestea personală din spatele brandului creat de tine, se vor simți mai apropiați de acesta.

#4. Personalitatea

Personalitatea brandului tău se referă la calitățile reale, expresiile și emoțiile pe care le întruchipează cel mai mult. Da, trebuie să dai brandului tău caracteristici UMANE.

Identificarea personalității brandului tău va juca un rol imens în determinarea tonului, senzației și fluxului copywriting-ului și mesajelor tale. Este brandul tău conversațional și jucăuș? Zgomotos și asertiv? Care sunt caracteristicile definitorii care fac ca brandul tău să fie TU?

Acum, o altă parte a personalității brandului este frazeologia ta și anume frazele, expresiile, cuvintele, semnele pe care ai tendința de a le folosi cel mai des în marketing, conținut și comunicarea cu clienții. Este important să ai (sau dacă nu ai, să-ți creezi) câteva fraze și cuvinte pe care le folosești întotdeauna ca brand, pentru că îți vei menține mesajul familiar și pentru că publicul tău te va recunoaște după acele fraze!

#5. Valorile

Valorile brandului tău reprezintă ceea ce reprezintă brandul tău, care este, de asemenea, ceea ce reprezinți TU, persoana sau echipa din spatele afacerii. Acestea sunt principiile care modelează fiecare aspect al afacerii tale – de la mesaj, identitate, experiența clienților, călătoria de cumpărare, politicile și multe altele.

Odată ce ai o idee bună despre vocea brandului tău, declarația de misiune și povestea brandului – este timpul să le reduci la valorile tale de bază. În calitate de brand, e bine ca valorile tale să reflecte valorile clienților tăi.

La final, haide să dăm și câteva exemple super bune de vocea brandului.

Apple – Apple și-a fixat atât de bine brandingul, iar motivul pentru care funcționează atât de bine este acela că și-a îmbinat brandingul direct cu valoarea de bază și cea mai mare frică a publicului. Valoarea lui de bază este inovația, iar cea mai mare teamă este să fie mediocru.

Starbucks – Starbucks este, fără îndoială, unul dintre cele mai de succes (și populare) lanțuri de cafea din întreaga lume.  Și asta pentru că nu servesc doar cafea – îți servesc o întreagă experiență de brand care își are rădăcinile în valoarea de bază care este libertatea.

IKEA – Magazinul unic de mobilă preferat de toată lumea. Acum, în mod ironic, Ikea este cunoscut pentru instrucțiunile sale complicate și instalațiile frustrante care necesită mult timp. Dar asta nu-i împiedică pe fanii lor să apeleze la ei pentru fiecare piesă de mobilier simplist și accesibil de care au nevoie. De ce? Pentru că brandingul lor vorbește direct despre ceea ce își doresc cel mai mult clienții lor și anume apartenența, aceasta fiind valoarea de bază pe care Ikea pune accentul.

Sună interesant? Dacă ți-a plăcut acest articol, scrie-ne pe hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole