Canva – ce este și ce poți face în această aplicație? (part 1.)

Canva este o platformă de design grafic, utilizată pentru a crea grafică de socializare, prezentări, postere, documente și alt conținut vizual. Aplicația include șabloane pe care utilizatorii le pot folosi. În Canva se poate face video și design grafic uimitor de simplu pentru toată lumea.

Acest aplicație de editare cu mai multe funcții – editor de fotografii, producător de videoclipuri și creator de logo-uri – este gratuită. Ea vă permite să creați cu ușurință invitații, cărți de vizită, pliante, planuri de lecție, fundaluri Zoom și multe altele folosind șabloane concepute profesional. Puteți chiar să încărcați propriile fotografii și să le adăugați la șabloanele Canva folosind o interfață drag and drop.

Deși gratuită, pentru funcționalități suplimentare, Canva oferă și abonamente cu plată precum Canva Pro și Canva for Enterprise. Utilizatorii pot plăti, de asemenea, pentru imprimarea și livrarea produselor fizice.

Se poate încerca gratuit Canva Pro timp de 30 de zile. Pentru a vă face un cont Canva este nevoie de o adresă de email validă și o parole. Iar pentru a activa contul Canva Pro, va trebui să introduceți și un card de credit. Dar nu vă faceți griji, pentru că puteți anula oricând abonamentul în timpul perioadei de încercare și nu veți fi taxat.

Scurt istoric CANVA

Canva, cu sediul în Sydney, a crescut în popularitate datorită aplicației sale ușor de utilizat, cu șabloane gratuite pentru proiectarea de la logo-uri la postări Instagram. Platforma are acum peste 30 de milioane de utilizatori activi lunari în 190 de țări, care au realizat în mod colectiv peste 3 miliarde de modele până în prezent.

În iunie 2020, Canva a strâns 60 de milioane de dolari SUA la o evaluare de 6 miliarde de dolari SUA, aproape dublând evaluarea sa din 2019.

Ce putem face în CANVA

  • Pentru început, e bine de știut că este extrem de simplă și plăcută editarea în Canva. Meniul este ușor și toate șabloanele făcute apar pe prima pagină. Se pot crea foldere pentru fiecare utilizator, se pot redenumi șabloanele pentru a fi mai simplu de găsit. Iar pe buton albastru din dreapta sus denumit ”Creează un design” se găsesc toate modelele disponibile, câteva dintre care le vom menționa mai jos.
  • Odată intrat într-un model, în partea stângă este bara de meniul de unde se pot alege toate elementele ce le dorim pe pagina noastră goală. Pentru fiecare model în parte, șabloanele sunt foarte frumoase deci avem de unde alege!

#1. Pliante

Pliantul este acea tipăritură informativă de tip reclamă ce poate conține fotografii, prospecte, date de contact. Pentru imprimare, pliantul este de regulă îndoit și împăturit pe vertical, într-un anume fel. Așadar în Canva, când deschidem designul de Flyer, ni se oferă o pagină de format asemănător A4. Iar la șabloane, le găsim pe cele ce se potrivesc exact pentru acea dimensiune de pagină.

#2. Broșuri

O broșură este o lucrarea tipărită sub formă de carte, de obicei cu scopul de a face reclamă, care cuprinde un număr redus de foi. Este fascinant de creat o broșură în Canva deoarece, în primul rând, vei oberva pagina în format landscape gata împărțită în 3 părți egale. Apoi, sus în dreapta ai opțiunea de a imprima direct ”pliante împăturite în 3”. Iar după ce ai terminat de creat designul, în căsuța de download poți alege să descarci doar o singură pagină sau toată broșura, în formatul dorit – pdf pentru imprimare, png, jpg.

#3. Colaje

Colajele sunt cele mai fun de făcut, nu-i așa? 🙂 Colajul constă în lipirea diferitelor elemente împreună, astfel încât să creeze un nou întreg tematic. Dacă ne dorim un colaj de călătorii de exemplu, Canva ne ajută să găsim un șablon potrivit scriind un cuvânt cheie în bara de căutare de la secțiune șabloane din partea stângă. Pagina de colaj din Canva este de regulă de format dreptunghiular.

Tips: o caracteristică super faină la Canva este că putem să mutăm chiar și micuțele elemente de pe șablonul gata oferit – cum ar fi un fulg de zăpadă de exemplu!

#4. Cărți de vizită

Acest accesoriu indispensabil în afaceri este foarte important! Este documentul de format mic, de formă dreptunghiulară, care prezintă informațiile de bază și datele de contact despre o companie sau un individ. Se poate imprima pe orice fel de hărtie sau carton și se face de obicei în concordanță cu tipul de afacere. Dacă ai o afacere cu baloane, cartea de vizită va fi instant mai colorată, nu-i așa? Canva oferă o mare varietate de culori și ne putem juca în voie cu fundalul șablonului de bază ales.

#5. Postări Facebook și Instagram

Probabil cele mai folosite opțiuni pentru utilizatorii Canva sunt aceste tipuri de postări 🙂 The sky is the limit aici, deoarece avem o mare varietate de șabloane din care să alegem, special pe dimensiunile necesare acestor platforme de social media. Iar cum la Instagram se pune mai mult accentual pe visual, putem scrie pe imagine cu mai multe tipuri de fonturi atrăgătoare ce le găsim la secțiunea Text – Combinații de fonturi.

PLUS – în cazul în care nu ne putem hotărâ ce fel de pagină dorim să creăm, prima pagina din Canva ne oferă Recomandări. Este minunat să vedem un preview despre cum ar putea arăta un colaj, o postare Instagram sau o felicitare! Iar apoi depinde doar de noi să atasăm informațiile dorite la șablonul sugerat de Canva, care deja arată foarte bine.

În articolul următor revenim cu încă 5 designuri ce se pot face în Canva și cum să ne folosim cât mai bine de tot ce are de oferit această aplicație faină.

Sperăm că v-a plăcut acest articol! Dacă doriți să discutăm mai multe despre acest subiect și să ne împărțim reciproc părerile, ne găsiți la hello@creativeadvertising.ro 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole