Cu toții primim sute de e-mailuri cu titlu promoțional în inbox-urile și spam-urile căsuței poștale electronice și de cele mai multe ori constatăm că nici măcar nu am vizitat vreodată pagina de la care s-a trimis acea „promoție”.
Dar ce se întâmplă atunci când noi suntem cei care expediem un astfel de mesaj promoțional?
Cum procedăm pentru ca mesajul nostru să nu deranjeze, indigneze, ci dorim să fie primit cu interes?
Iată cinci structuri pentru titluri care determină destinatarii să deschidă, citească și chiar să primească cu interes ceea ce le transmitem.
Pentru a scrie un copy de succes sub forma e-mail marketingului, trebuie să avem maximă grijă să ne adresăm strict persoanelor care sunt într-adevăr interesate de afacerea noastră, altfel nu ne vom atinge scopul. Ba chiar vom reuși cu brio să atragem gândurile negative ale celor care nu au avut habar până acum despre domeniul în care activăm și transmitem mesaje.
Mai bine mai puțini și mulțumiți, decât mulți și furioși. Altfel spus, dacă cineva nu s-a abonat la mesajele noastre, nu avem de ce să le transmitem vreunul, căci știm cu toții că nimic nu poate fi mai deranjant.
Zecile de e-mailuri de la același expeditor într-un timp relativ scurt sunt super enervante. În aceste momente dăm unsubscribe forever!!! Ori, scopul nostru nu este să fin printre cei „nedoriți”, ci să ne facem ascultați, citiți, văzuți și mai presus de toate interesanți în ochii celorlalți.
Un titlu devine absolut atractiv și fabulos pentru receptorii e-mailului dacă îndeplinește una din următoarele „condiții” de atractivitate.
#1. Exclamă o urgență
Nu, aici chiar nu ne referim la o urgență pentru care să sune cineva la 112. Aici vorbim despre un titlu care exclamă și îndeamnă la acțiune într-un anume termen stabilit de tine, ca expeditor.
Ca să înțelegeți mai bine, vom da câteva exemple de titluri pe care oamenii de regulă dau click instant de „teama” să nu le scape ceva.
Să fim sinceri, și noi am face la fel, chiar și cu riscul de a nu găsi ceva cu adevărat interesant pentru noi, subconștientul nostru spune „să nu cumva să ratezi…”
Așadar, un titlu de genul ar fi unul care oferă un deadline până când se poate acționa, sau unul care oferă un număr limitat de produse la preț redus etc.
De exemplu:Oferta de 50% expiră în 24 de ore, Ai 72 de ore la dispoziție să-ți revendici premiul, Doar 10 bucăți au mai rămas din produsul tău preferat la ofertă, Nu rata ultima șansă de a prinde oferta 1+1etc. Cred că ai prins ideea că prin crearea unei urgențe în a trece la acțiune, potențialii tăi clienți vor cumpăra de îndată (sau cel puțin în termenul de X ore, zile stabilit de tine), sau nu vor cumpăra deloc…
#2. Stârnește interesul
Daaa, cine nu deschide un e-mail care începe cu o banală afirmație sau întrebare de genul Află cum poți să slăbești în 5 zile mâncând orice!N-ai să crezi ce se află în spatele succesului ei! Ții minte acea afirmație publică care l-a propulsat pe locul I în topul vânzărilor?
Te rog să reții un lucru: indiferent ce ai de oferit potențialilor tăi clienți, acel obiect/serviciu poate fi oferit ca răspuns sau o potențială soluție la nevoile, problemele sau lipsurile clienților tăi. De aceea, dacă știi exact ce vinzi, atunci știi foarte bine la ce vine ca soluție și, prin urmare, poți adresa acea întrebare magică care-i va stârni curiozitatea clientului cel puțin pentru „a afla mai multe” printr-un click.
#3. Nu te teme să devii controversat
Nimic nu e mai atractiv decât un subiect care strârnește opinii diferite.
Nu, nu e vorba de a isca vreo ceartă sau discuții în contradictoriu la infinit, dar totuși, nu e mai palpitant atunci când ceea ce ai de oferit omenirii stârnește discuții?
Evident, nu poți și nici nu trebuie să mulțumești mereu pe toată lumea, așa că acceptă că ceea ce afirmi azi, mâine poate atrage atât comentarii pozitive, cât și negative.
Se spune din vechi timpuri faptul că „Nu există reclamă negativă”. Între-adevăr, reclama e reclamă, depinde și de faptul că cine și ce spune, dar mai mult depinde cum percepi tu lucrurile.
Este un risc la mijloc, într-adevăr, însă discuțiile în contradictoriu creează mult mai ușor popularitate decât un acord continuu „în liniște”.
Așadar, nu uita, poți folosi afirmații sau adresa întrebări care stârnesc discuții în contradictoriu și în același timp să-ți faci brand-ul cunoscut fără a exagera în vreun fel care să te afecteze negativ pe termen lung.
#4. Fii personal în adresare
Un alt tip de titlu care atrage click-uri este cel care se adresează într-un mod personal receptorului mesajului tău.
Oamenii se lasă atinși la suflet foarte repede dacă mesajul este suficient de personal și atractiv pentru ei.
Astfel, un mesaj purtând un titlu de genul Tu poți schimba viitorul acestui copilsau Nu mai aștepta, ia-ți viitorul în propriile mâini – pot fi titluri care automat deschid e-mailul pe laptopul sau telefonul clientului tău. Aceste tipuri de mesaje sunt atât de puternice și convingătoare tocmai datorită modalității în care sunt adresate: persoana a doua, singular.
Să fim sinceri, când cineva adresează o întrebare sau îndeamnă la acțiune la modul general, cine stă să asculte? Eu sigur nu, și nici tu.
Dar ce se întâmplă când cineva ți se adresează la persoana a doua, singular….? Dar dacă îți mai și spune pe nume? Gabriela, cu un singur click poți afla toate secretele succesului milionarilor
#5. Spune-le exact ce urmează după primul click
Nu mai suntem la școală, unde ne plăceau jocurile „Ghici ghicitoarea mea”. Adulților nu le prea place să piardă timpul cu ghicitori la infinit.
Altfel spus, poți scrie un titlu atractiv fără să induci oamenii în eroare prin răspunsuri false, lipsa răspunsurilor sau răspunsuri total eronate doar de dragul de a-i determina să-ți deschidă mesajul la care ai muncit toată ziua.
Poți transmite un mesaj cu titlu de impact și în același timp să fii mai direct în ceea ce ai de oferit.
Așadar în loc de Niciodată n-ai să ghicești ce a făcut Shakira pentru a arăta atât de bine, poți afirma Iată cele 5 alimente pe care le-a consumat Shakira pentru a slăbi 15 kg în 10 zile. Prin prima afirmațievei induce în eroare cititorul prin faptul că nu îi spui la ce se referă afirmația „pentru a arăta atât de bine” – la păr, ten, corp????
În schimb prin cea de-a doua afirmațiecititorul tău va ști clar ce urmează în continuarea mesajului: va afla care sunt cele 5 alimente pe care le-a consumat vedeta pentru a slăbi fix 15 kg în exact 10 zile. Așadar, va primi exact ceea ce știe că urmează, însă fără să-și piardă interesul mesajului.
Exemplele pot continua pentru toate cele 5 titluri de succes, dar nu uitați, aceste titluri nu se combină între ele, mai puțin partea cu mesaj personalizatcu celelalte patru opțiuni pe care le ai pentru a scrie e-mailuri care se vând singure.Înainte de toate, însă, nu uita să te focusezi pe conceperea unor mesaje care oferă valoare cititorilor tăi, pentru că ei vor deveni clienți. În ceea ce privește titlurile atractive, dacă ai un conținut valoros, titlul se va „naște” singur.