Emojis: Noul limbaj în comunicarea online – Necesitate sau nu?

În prag de sărbătoare, deși nu lucrăm, ne-am gândit să pregătim un articol delicios despre noul limbaj de comunicare în on-line ce însoțește mai nou orice mesaj pe social media: EMOJIS.

Cu siguranță ați observat că tot mai multe postări în social media sunt însoțite de zâmbete și alte „emoticoane” drăgălașe, amuzante și expresive, atât în titlu, cât și în conținut.

Astăzi vom povesti puțin despre importanța acestor emojis și cum să le folosești corect în conținutul tău pe social media pentru a-și face efectul cât mai bine în rândul publicului tău țintă.

#1. Transmit emoția mesajului

Deși mesajul propriu-zis are rol de a transmite o emoție, înainte de a-i da atenție, cititorul interacționează vizual cu aceste emoji-uri care sunt foarte expresive și transmit încă din prima secundă emoția unui mesaj necitit.

De exemplu, dacă vei vedea un titlu/mesaj cu un emoji de zâmbet, de îmbrățișare sau de inimă, cu siguranță vei ști din start că mesajul urmează a fi unul pozitiv, călduros. Dacă, însă, mesajul încă necitit va conține emoji-uri din categoria negative, furioase, panicoase etc., mesajul va fi unul cu o interpretare negativă.

Este important să transmitem mesajele noastre scrise – mai ales în rețelele de socializare – împreună cu o emoție, deoarece în vlogosferă treburile stau altfel. Acolo există interacțiune vizuală cu publicul, dar în blogosferă și în social media nu există.

#2. Înlocuiește un cuvânt sau un sentiment

O daaaa! Cu siguranță ai văzut titluri care, citite cuvânt cu cuvânt nu au nici un sens, însă citite împreună cu emoji-urile primesc o conotație clară.

De exemplu, sintagma „Ești un scriitor în INIMĂ”, fără acel emoji roșu/roz, ce sens ar mai avea?

Creatorii de conținut sunt axați din ce în ce mai mult pe transmiterea mesajelor cât mai vizuale, iar fotografiile și video-urile nu sunt tot timpul suficiente.

#3. Sunt întotdeauna în ton cu mesajul tău

Este un lucru imperios necesar ca la alegerea emoticoanelor pentru mesajele și conținutul nostru să apelăm la cele potrivite sentimentelor ce dorim să le transmitem publicului nostru.

De pildă, la un mesaj pozitiv nu avem de ce atașa un emoji furios cu limba scoasă sau un emoji care plânge de supărare.

De asemenea, la un mesaj serios sau „grav”, ar fi complet inutil și eronat să atașăm inimioara sau un emoji care se prăpădește pe jos de râs.

Ați prins ideea, nu?

#4. Să se potrivească cu identitatea business-ului tău

Atunci când creezi conținut textual și vizual brandului tău și publici un mesaj, o fotografie sau un video, cu siguranță te îngrijești ca mesajul transmis să te definească ca stil. Evident, nu toate mesajele pot fi (și nici nu trebuie să fie) perfect potrivite brandului tău, însă ca stil de exprimare pot fi potrivite brandului și identității tale.

#5. Când trebuie evitată utilizarea emoji-urilor?

Deși ne plac emoji-urilor, ne amuză și sunt expresive, uneori nu se potrivesc în context.

Iată câteva situații când nu este indicată utilizarea lor în texte:

  • când nu au sens, sunt inadecvate sau insensibile
  • când sunt mult prea multe simboluri
  • când nu au legătură cu mesajul transmis

Deși pot părea incomode sau amenințătoare pentru „integritatea” textelor, emoji-urile sunt o nouă formă de comunicare, devenite practic un limbaj universal. Nu trebuie să le folosiți în mod obligatoriu sau constant dar, în calitate de scriitori, este treaba voastră să știți cum comunică publicul vostru de nișă.

Voi ce emoji-uri folosiți cel mai des și cu ce scop?Așteptăm mesaje, idei, sugestii la hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole