Hastags și Meme – să ținem pasul cu „moda digitală”

La fel ca în orice domeniu, și în marketing și publicitate există sute de termeni pe care-i folosim.

Asadar, putem cu toții fi de acord că, în acest domeniu fascinant și vast al marketingului digital, mereu va apărea ceva nou. Chiar dacă termenii ce urmează a fi explicați în rândurile următoare au intrat deja în folosință zilnică, e bine de știut cât mai multe despre acele tool-uri ce ne ajută în social media marketing 🙂

În primul rând, trebuie să reamintim că marketingul digital este acea componentă a marketingului care utilizează tehnologii digitale bazate pe internet și online, cum ar fi computerele de tip desktop, tabletele, telefoanele mobile inteligente, precum și alte suporturi și platforme digitale, pentru a promova produse și servicii. Dezvoltarea continuă a marketingului digital a schimbat modul în care mărcile și companiile folosesc tehnologia pentru promovare. Pe măsură ce platformele digitale au devenit din ce în ce mai încorporate în viața de zi cu zi, și pe măsură ce oamenii folosesc mai mult dispozitivele în loc să viziteze magazinele fizice, campaniile de marketing digital au devenit predominante pe piața publicității. Acestea folosesc combinații de optimizare a motorului de căutare (SEO), marketing cu motor de căutare (SEM), marketing de conținut, influencer marketing, social media marketing, e-mail marketing și așa mai departe.

Așadar, am putea spune că Hashtag-urile și Meme-urile sunt tot niște componente de marketing care ajută la creștere numărului de vizualizări și reach-uri pe platformele unde sunt populare. 

Acestea fiind lămurite, hai să le luăm pe rând pentru a vedea cum stă treaba 🙂

Ce este un hashtag?

Un hashtag este o etichetă de meta-date, care este prefațată de simbolul # (hash). Hashtag-urile sunt utilizate pe scară largă pe serviciile de microblogging și de partajare a fotografiilor, cum ar fi Twitter, Instagram, Facebook.

Un hashtag este ca o formă de etichetare generată de utilizatori, care permite referințe încucișate ale conținutului, care partajează un subiect sau o temă. În altă ordine de idei, este o modalitate de înștiințare prin etichetarea tipului de conținut. Cuvintele care apar pe rețelele de socializare pot fi etichetare prin inserarea semnului # în fața lor, fie că apar într-o propoziție ori sunt anexate acesteia.

La ce ne folosește un hashtag?

Cel mai de folos lucru pentru marketingul digital, este că se poate face căutare după hashtag. Astfel, se obține ansamblul de mesaje care conține cuvântul căutat, deci hashtag-ul face posibilă gruparea mesajelor. Un hashtag este conectat doar la un mediu specific, prin urmare nu poate fi legat și conectat la imagini sau mesaje de la diferite platforme. Cu alte cuvinte, doar pe Instagram, Facebook sau alte platforme care susțin asta putem folosi hashtags.

Ce este un meme?

Acest termen din ce în ce mai utilizat în domeniul vast al social media marketingului, are ramificații chiar vechi. Cuvântul ”mem” în sine este un neologism inventat de Richard Dawkins, un etolog britanic, provenind din cartea sa intitulată „The Selfish Gene”.

În principiu, termul în sine ”meme” înseamnă o unitate de informații culturale răspândite prin imitație. Un meme este o idee, un comportament sau un stil care devine o modă și se răspândește prin imitație de la persoană la persoană, în cadrul unei culturi. Acesta are adesea semnificație simbolică, reprezentând un anumit simbol sau temă.

Iar în social media – această platformă pentru comunicare unde folosim acum acest termen – Meme-ul înseamnă o modalitate de a exprima o idee relevantă din punct de vedere cultural. Este o imagine sau un videoclip care reprezintă gândurile și sentimentele unui anumit public.

La ce ne folosește un meme?

Putem spune că Meme-urile și social media sunt perfecte unul pentru celălalt 🙂 Și asta pentru că ambele concepte sunt legate de conectarea cu oamenii online.

Majoritatea meme-urilor sunt fotografii cu titluri menite să susțină umorul. Cu toate acestea, există și multe meme video virale. Meme-urile sunt un fenomen social la nivel mondial și un aspect din ce în ce mai important al marketingului digital și al angajamentului social. Meme-urile se răspândesc rapid prin intermediul rețelelor sociale, e-mailuri și forumuri.

Avantajele meme-urilor pentru firme, mărci, marketing sunt diverse! Deși aceste sunt populare în lumea consumatorilor, ele sunt puternice și pentru companii. Companiile au început să folosească meme-urile pentru:

  • Partajat informații într-un format distractiv și memorabil
  • Umanizarea mărcii prin demonstrații de personalitate
  • Prezentarea într-un mod unic concepte complicate, cum ar fi cultura companiei
  • Obținerea unui angajament (engagement) mai mare cu publicul țintă și cel deja format

În ceea ce privește utilizarea meme-urilor pe social media, în opinia noastră este nevoie de o strategie cât mai concretă și clară. La fel ca orice plan de marketing pentru social media, postarea meme-urilor trebuie să fie un proces măsurat și specific publicului. Trebuie ca firma să cunoască simțul umorului publicului deoarece umorul are un spectru foarte larg, iar o planificare deficitară ar putea provoca jigniri.

Iar când creați meme-uri de marcă, în loc să copiați și să lipiți, un impact mai mare îl au imaginile și videoclipurile proprii, create personal. Iar la final, un ultim sfat legat de aceste ”unelte”: Nu folosiți în exces meme! Utilizarea lor trebuie să pară naturală și în circumstanțele potrivite.

Ți-a plăcut acest articol? Împărtășește cu noi despre ce alte subiecte ți-ar plăcea să mai citești! Scrie-ne la: hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole