Se spune că timpul le rezolvă pe toate…
În ”secolul vitezei” în care trăim, acest concept al timpului a devenit de importanță vitală. Suntem mai mereu presați de timp, parcă nu avem suficient, iar atunci când avem, dorim să-l umplem cu de toate.
A-ți organiza timpul cu brio a devenit o artă, așadar hai să vedem câteva idei care ne pot ajuta în acest sens:
#1. Fă-ți planuri
Deși trăim în moment, nu e nimic rău în a-ți face planuri. Poți începe prin a fi mai organizat de pe-o zi pe alta, făcându-ți planuri în fiecare seară pentru următoarea zi. Nu trebuie neapărat să faci foarte multe lucruri și nu trebuie să te stresezi dacă nu ai reușit tot ce ți-ai propus. Planurile reprezintă primul pas spre a fi mai organizat deci a-ți organiza mai bine timpul.
#2. Folosește o agendă
Ceea ce vezi scris negru pe alb te poate motiva. Dacă ai o agendă cu un checklist, timpul pare mai structurat și bine organizat. Scrie și bifează orice ai reușit să duci la îndeplinire. Te va motiva și mai mult și vei ajunge să fii mai organizat cu timpul.
Trick: Poți să-ți stabilești și intervale orare în care îți dorești să faci ceva. De exemplu, o întâlnire în interes profesional să nu o lungești mai mult de o oră, ori să faci 30 de minute de sport pe zi.
#3. Lasă-ți timp pentru relaxare
Poți să treci și asta în agendă. Momentele de respiro sunt obligatorii pentru că te vor ajuta să fii și mai productiv după puțină pauză. Timpul pe care ți-l iei pentru tine, chiar dacă e timp în care nu faci nimic – dolce farniente – este tot time management benefic și absolut necesar.
#4. Prioritizează
Se spune că ar fi ideal să începem ziua cu activitățile care ni se par cele mai grele. Dacă începem direct cu provocările, și le ducem repede la bun sfârșit, în mod sigur celelalte task-uri vor părea mai ușoare și le vom face chiar cu mai multă plăcere sau mai cu spor. Începând devreme, vom simți că ne-am organizat mai bine timpul și vom trece de restul zilei mai relaxați.
#5. Concentrează-te
Pune-ți muzică în surdină dacă te ajută și concentrează-te pe fiecare task în parte. Incearcă să nu faci multitasking prea des, ci ia-le pe rând. Începe ceva și fă-l până la capăt. Apoi apucă-te de următoarea temă din agendă. Deci ia fiecare lucru pe rând, nu încerca să faci mai multe în același timp.
Trick: După fiecare task termina, recompensează-te! Poate cu 5 minute de pauză, o plimbare, o cafea, o gustare dulce. În acest mod, te vei simți mai motivat. Recompensele te vor face mândru de tine și productiv cu timpul tău!
Da, în secolul vitezei, un bun time management poate părea greu de făcut, însă organizarea este cheia succesului în ceea ce privește acest subiect și perseverența la fel. A putea să menții o constanță în organizarea timpului zilnic te va ajuta pe viitor. Se spune că e nevoie de 21 de zile pentru ca o acțiune să devină obicei.
Haideți să încercăm împreună acest scurt și simplu plan de organizare a timpului! 🙂