Lucrezi ca freelancer și ofertarea clienților îți ridică semne de întrebare? Uneori întâmpini dificultăți în a construi o ofertă de servicii pentru potențialii tăi clienți? Iată 5 ponturi sau top 5 elemente care nu ar trebui să-ți lipsească din ofertă dacă vrei să semnezi contractul cu clientul!
#1. Servicii – keep it short and simple
Atunci când ajungi să ofertezi un client, e important să asculți cu atenție nevoile lui, în sensul că, dacă îți cere o ofertă pentru anumite servicii, să nu extinzi oferta pe toate serviciile pe care le ai doar de dragul de a-i arăta câte faci și dregi și să încerci să convingi clientul să meargă într-o altă direcție cu alegerea sa decât e interesat.
Ce să faci: Prezintă serviciile pe scurt și la subiect și eventual inserează 1 link cu toate serviciile pe care le prestezi, cu mențiunea că „Pentru mai multe servicii/alte servicii, puteți vizita pagina noastră web…”.
Ce să nu faci: Nu te extinde cu descrieri mult prea lungi la serviciile pe care le prezinți, în 4-5 rânduri ar trebui să fie suficient și eventual poți folosi link cu mențiunea de rigoare.
#2. Transparență privind prețurile serviciilor tale
Atunci când prezinți un serviciu, clientul este interesat în mod sigur și de oferta propriu-zisă de preț la serviciile înșirate, căci prețul este printre factorii decisivi atunci când va lua o decizie.
Poți afișa prețul fără probleme, căci oferta până la urmă asta înseamnă, nu-i așa?
Ce să faci: Afișează neapărat prețurile tale reale, menționează dacă la preț se adaugă sau nu TVA (căci altfel se pot crea confuzii și nu vrei asta). Menționează dacă prețul este supus negocierii în funcție de durata contractului, sau dacă este fix.
Ce să nu faci: Nu îți subestima munca cu prețuri prea mici de frica că vei fi refuzat/ă, iar mai apoi nu fii tu cel/cea care negociază în sus.
#3. Exemple și referințe
Atunci când știi că clientul e axat pe 1-2-3 servicii din cele prestate de tine, e foarte bine ca în ofertă să incluzi și câte 1-2 linkuri la portofoliul tău sau clienții tăi pentru care prestezi același tip de serviciu, iar dacă ai și din aceeași nișă precum potențialul client pe care-l ofertezi, e și mai bine! Go for it, folosește-ți referințele.
Ce să faci: Dacă ai muncă de referințe, alege cele mai bune, cele mai longevive sau cele cu rezultate mai bune, dacă nu, folosește ce apreciezi că este mai aproape de nivelul care ți se pare că se apropie mai mult de stilul potențialului client.
Ce să nu faci: Nu folosi referințele colegilor tăi, folosește-ți propria muncă pentru exemplificare, ca să nu ai surprize.
#4. Oferta sau promoția să fie personalizată
Nimic nu poate fi mai frumos și impresionant decât să-ți impresionezi potențialul client cu o ofertă care nu doar satisface toate curiozitățile și întrebările lui: cine, ce servicii prestează, la ce preț etc., dar vine cu personalitate. Adresează-te clientului cu subiect și predicat, folosește numele persoanei de contact, numele companiei pentru care pregătești oferta și fă-l să înțeleagă că acea ofertă e pentru el/ea în exclusivitate, adică acea ofertă nu e una standard pe care le-o atașezi tuturor.
Ce să faci: Puțin research despre firmă nu strică, vino în oferta ta cu mici recomandări și posibile rezultate ce se pot obține prin prestarea serviciilor tale (de exemplu: Folosind X serviciu timp de X timp, putem ajunge la X rezultat).
Ce să nu faci: Nu promite ceea ce e incert și nu știi dacă poți asigura!
#5. Datele de contact
Din nicio ofertă, așa cum din nici un e-mail, nu pot lipsi datele tale de contact, pentru ca cel pe care-l ofertezi să te poată contacta și oferi un răspuns, indiferent care ar fi acela.
Tu cum creezi oferte pentru potențialii tăi clienți? Împărtășește cu noi idei și sugestii la hello@creativeadvertising.ro