Copywriting

Deseori oamenii confundă scrierea de copy (reclame) cu scrierea de content (conținut) pentru diverse surse. Principala diferență între un text de tip copy și unul de tip content constă, în primul rând, în scopul pentru care este scris sau urmează să fie realizat acel text. Dacă textul este creat în scop publicitar, de a atrage atenția publicului țintă prin formă și de a vinde produse, servicii și idei, atunci el poartă denumirea de copy.

Copywritingul este extrem de unidirecțional, este liniar, strategic și, de regulă, se termină printr-un call-to-action (îndemn la acțiune), prin care mesagerul intenționează să-l determine sau provoace pe receptor să acționeze într-un fel: să cumpere ori să opteze pentru un anume produs sau serviciu.

Astfel, rolul copywriterului este de a scrie în așa fel încât să atragă cititorul și să-l determine să citească textul trecând de la o frază la alta, până își atinge scopul.

Întrucât textele tip Copy au menirea de a prezenta o ofertă și de a determina cititorul să cumpere într-un final produsul sau serviciul descris, în perspectiva acestui scop, putem spune că misiunea copywriterului ar putea fi să determine prin munca sa creșterea ratei de conversie și, prin urmare, creșterea vânzărilor și a veniturilor.

Noi, cei de la Creative Advertising asta ne propunem să facem prin munca noastră și serviciile incluse în această secțiune.

Ce facem mai exact?

Scriem texte scurte și de impact, bazate pe un apel la acțiune (call-to-action) puternic și suficient de atractiv pentru a obține acel prim click de la un potențial client. Acest tip de text de regulă apare pe o grafică la fel de captivantă, interesantă și puternică din punct de vedere al aspectului vizual și lucrează împreună pentru câștigarea clientului.

Are rolul de a atrage potențialii clienți cu o ofertă direcționată. Multe afaceri nu își mai bat capul cu realizarea unor newslettere pentru că li se pare prea complicat, cu toate acestea au mesaje de transmis clienților și viitorilor clienți prin e-mail, fiind cea mai directă și personală metodă de a-i aborda în sistem one-by-one, mai ales prin adresare directă. Să trimiți un e-mail de regulă nu te costă la fel ca publicitatea în media, însă fără un conținut atractiv, îl trimiți degeaba și fără a fi deschis și citit, poate să ajungă în „trash”.

Un mesaj text poate fi atractiv dacă conținutul este scurt și la subiect. Creăm texte scurte și de impact, prin care vrem să atragem, nu să respingem atenția receptorului.

Scriem texte pentru reclamele de pe rețelele de socializare (social media ads), atât pentru Ads sub formă de postări, cât și pentru cele sub formă de stories (povești). Aceste texte au ca scop promovarea unui produs/serviciu prin intermediul reclamelor plătite pe rețelele de socializare: Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube etc.

Este un tip de conținut pe care îl folosim pentru a face publicitate în mediul online sau offline prin bannere de tip reclame plătite pentru firma, produsele și serviciile proprii în cadrul unui alt website popular (cum ar fi ziarele online care au interfețe publicitare vândute/închiriate temporar). Indiferent unde vor fi afișate aceste bannere, contează ca ele să fie concepute astfel încât să stârnească interesul celor care „dau nas în nas” cu el.

Flyer-ele (sau fluturașii), la fel precum afișele, sunt o metodă ușoară de promovare în offline. Cu toate acestea, dacă fluturașul pe care un hostess ți-l dă în mână (de multe ori fără să vrei) nu este suficient de atractiv, este ca și cum l-ai fi aruncat direct la gunoi. De aceea e nevoie de un conținut vizual și textual excepțional. Situația nu e cu nimic diferită nici în cazul afișelor publicitare sau panourilor sau afișajelor mari răspândite prin oraș: textul este la fel de important precum impactul vizual.