Chiar dacă ești deja copywriter cu experiență, te-ai gândit vreodată cum ar fi să te extinzi și în altă parte decât „pe foaie”? Atunci acest articol este pentru tine.
Există o mulțime de oameni care încep un canal YouTube, și fiecare pentru propriile scopuri diferite. Dar de ce și cum ai putea tu, ca și writer, să faci la fel? Haide să vedem împreună câteva informații utile în acest sens.
#1. Selectează-ți nișa
Înainte de a începe să creezi conținut pentru această platformă, este important să știi ce conținut vei crea. La fel ca și atunci când scrii, de altfel.
Acest lucru poate părea relativ evident, dar ai fi surprins/ă să afli câți oameni încep un canal YouTube fără să se gândească în vreun fel la direcția canalului lor. Ei postează pur și simplu un amalgam de lucruri diferite.
Așadar, primul pas este să te lămurești foarte clar despre ce va fi vorba pe canalul tău.
Vei face recenzii de produse? Vei vorbi despre dresaj canin? Îi vei învăța pe oameni cum să gătească? Vei vorbi despre jocuri video? Vei împărtăși sfaturi de fotografie?
Găsește-ți nișa. Există chiar și canale „fără chip”, dacă nu te simți confortabil să îți arăți fața.
Iată câteva întrebări care să te ajute să te concentrezi asupra unei potențiale nișe:
- La ce mă pricep?
- În ce am experiență sau credibilitate?
- Ce mă interesează cu adevărat?
- Despre ce sunt atât de entuziasmat încât să continui să apar și să vorbesc în fiecare săptămână?
Și, desigur, trebuie să îți scrii propriul speech înainte. Poți vorbi chiar despre copy și content writing, despre editare foto sau despre freelancing. Opțiunile sunt nenumărate și ai de unde alege.
#2. Determină-ți publicul țintă
Deci, acum că știi în ce nișă vei începe, trebuie să îți dai seama pentru cine este acest conținut – și cel mai important, cum îl vei face relevant pentru acest public țintă.
Și dacă nu știi cine este acest public, atunci îți va fi destul de greu să îți creezi conținutul astfel încât să fie util pentru ei. Următoarele întrebări te pot ajuta:
- Care este publicul tău țintă?
- Ce vor să învețe?
- Ce vor să realizeze?
- Ce trebuie să învețe pentru a ajunge acolo?
O idee este să te gândești la o persoană reală pentru care îți creezi tot conținutul. O singură persoană – cu un nume, o ocupație, un set clar de convingeri, dorințe și provocări. Acest lucru va face ca scrierea, pregătirea și scenarizarea videoclipurilor tale să fie mult mai ușoară.
După ce îți creezi avatarul clientului țintă, ar trebui să ai o idee destul de bună despre interesele clientului tău ideal.
#3. Creează-ți pilonii de conținut
În regulă, după ce ai nișa ta și știi cu cine vorbești, este timpul să-ți pui pe foaie categoriile de subiecte despre care vei vorbi pentru a nu rămâne în pană de idei. Chiar și într-o nișă specifică, precum îngrijirea câinilor, de exemplu, poate exista o varietate mare de categorii de conținut.
Ca să ai cât mai mult conținut, poți vorbi despre diferite tehnici de toaletare, ai putea face o serie despre anumite rase de căței, ai putea trece în revistă produsele de îngrijire a părului de câine sau multe altele.
Așadar, indiferent de nișa ta, întocmește o listă de 5 subiecte conexe sau „piloni de conținut” de care publicul tău ar putea fi interesat. Trecând prin acest proces, este mult mai ușor să-ți pui pe foaie teme mai mici sub fiecare pilon despre care poți crea videoclipuri.
#4. Cercetează concurența
Acesta este un lucru pe care probabil că majoritatea oamenilor îl fac. Însă când vine vorba de cercetarea concurenței, ar fi bine să faci mai mult decât să te uiți pur și simplu la ce postează alții. Ar fi bine să te transformi într-un adevărat detectiv!
Căută unele dintre cuvintele cheie ale nișei, pilonilor și subpunctelor tale și găsește videoclipurile care au performanțe foarte bune. Apoi urmărește aceste clipuri și întreabă-te:
- Ce face acest creator de conținut pe YouTube foarte bine?
- Ce NU face bine?
- Ce lipsește și cum te poți diferenția de concurență?
Una dintre cele mai bune modalități de a răspunde la aceste întrebări este parcurgerea secțiunii de comentarii a videoclipurilor. De cele mai multe ori, dacă cineva va lăsa un comentariu – este fie pentru că ceva a fost super grozav, fie pentru că nu a fost. Oricum ar fi, este o perspectivă bună pe care să o iei în cnsiderare atunci când îți creezi conținutul.
#5. Planifică-ți primele 5-10 videoclipuri
Planifică-ți cu mai mult timp înainte decât crezi că vei avea nevoie. Scrie-ți scriptul, înregistrează și editează primele 5-10 videoclipuri înainte de a-l publica pe primul.
Această organizare îți poate oferi o pistă frumoasă pentru a planifica și pregăti mai mult conținut. Dacă începi din timp, va fi mult mai ușor să ții pasul și să rămâi consecvent. Iar când vine vorba de YouTube, consecvența este într-adevăr cuvântul cheie. Mai ales în acele „zile de început”.
Algoritmii acestui canal nu vor arăta conținutul tău foarte multor persoane până când nu ai dovedit că ești un creator de conținut consecvent în acest spațiu. Așadar, pregătește-te pentru succes. Planifică din timp și respectă un program cu care poți rămâne consecvent.
Ți-a plăcut acest articol? Te-a ajutat să începi ceva pe o nouă platformă? Scrie-ne la hello@creativeadvertising.ro pentru mai multe discuții.