10 sloganuri memorabile și istoria din spatele lor

În această vineri am hotărât să ne delectăm cu un articol casual și fain despre brandurile faimoase worldwide și sloganurile acestora, sloganuri pe care toată lumea le-a auzit cel puțin o dată și sloganuri atât de atrăgătoare încât ne-au rămas mereu în minte 🙂

#1. AppleThink Different

Apple a fost fondată ca Apple Computer Company la 1 aprilie 1976, de Steve Jobs, Steve Wozniak și Ronald Wayne pentru a dezvolta și vinde computerul personal Apple I al lui Wozniak. Primul slogan al Apple, „Byte into an Apple”, a fost inventat la sfârșitul anilor 1970.

Dar Think Different care a rămas, s-a creat în anul 1997, când Steve Jobs s-a întors la Apple și a fost primul lucru pe care l-a făcut! Pe lângă acest slogan faimos, sigla brandului Apple este și ea unică, iar în mod sigur nu există persoană care să vadă acel măr mușcat și să nu știe ce înseamnă. Un logo simplu dar uimitor și imposibil de uitat.

#2. Coca ColaAlways Coca Cola

Faimoasa companie Coca Cola a experimentat mult în materie de sloganuri pe parcursul anilor, mai exact până în anul 2021 Coca Cola a avut nu mai puțin de 62 de sloganuri! Vom enumera câteva, dar cel care a rămas cel mai bine în mintea populației și cel care este unul dintre cele mai puternice sloganuri ale brandului de-a lungul timpului, este cel de mai sus 🙂

Good til the last drop (1908), Refresh yourself (1924), Things go better with Coke (1963), Always Coca-Cola (1993), Life Tastes Good (2001), The Coke Side of Life (2006), Taste the Feeling (2016).

#3. MastercardThere are some things money can’t buy. For everything else, there’s Mastercard

Lung dar totuși faimos, acest slogan de care toată lumea a auzit – ba chiar s-au făcut și meme amuzante pe tema asta – face parte din campania Priceless, creată în 1997 care a captat atenția publicului imediat și a venit la momentul în care compania avea neapărat nevoie de un rebranding deoarece afacerea era în declin. Cine s-ar fi gândit că 25 de ani mai târziu va rămâne în continuare un hit?

#4. NokiaConnecting people

Toată lumea știe că Nokia Corporation, stilizată ca NOKIA, este o companie finlandeză multinațională de comunicații, tehnologie a informației și electronice de larg consum, fondată în 1865. Iar Connecting people este mai mult decât un slogan. Este o declarație de misiune care a ghidat aproape tot ceea ce Nokia a făcut de peste 20 de ani. Faimoasa companie de infrastructura de telecomunicații la scară largă exact asta și-a propus să facă, să conecteze oamenii de pe glob și toată lumea să aibă acces la această conexiune. Și Nokia a avut mai multe sloganuri pe parcursul anilor dar Connection people este ultimul rămas.

#5. NikeJust Do It

Nike continuă să folosească aceste slogan în cea mai mare parte a reclamelor și branding-ului său astăzi. Just Do It este încă la fel de relevant pentru populație ca brand, precum era acum 23 de ani când a fost creat.

De la început, Nike nu a văzut expresia în sine ca pe un simplu slogan, ci mai mult ca pe o identitate de marcă sau o filozofie, care invită oamenii alături de Nike și susține sportivii. Sloganul este autentic și vorbește despre misiunea de bază a Nike, așadar de aceea continuă să aibă impact și să fie cunoscut de toată lumea.

#6. KFCFinger Lickin Good

Pe lângă feluritele meniuri, până și sloganul sună delicios la faimoasa companie KFC, nu-i așa? Originar încă din 1956, acest slogan a rămas la fel de faimos și că există un simplu motiv pentru asta: pentru că este adevărat ! 🙂

Fun fact: KFC și-a „pus pe pauză” sloganul celebru în 2020, spunând în schimb „Acel lucru pe care îl spunem mereu? Ignorați-l. Pentru moment.” Finger Lickin Good a revenit apoi în 2021.

#7. ToyotaLet’s Go Places

Liderul mondial de piață în vânzările de vehicule hibride electrice și una dintre cele mai mari companii care încurajează adoptarea pe piața de masă a vehiculelor hibride din întreaga lume – Toyota – a creat unul dintre sloganele care a rămas în mintea tuturor. Simplu dar pătrunzător, Let’s Go Places nici că poate fi mai potrivit când e vorba de automobile.

Toyota a avut mai multe sloganuri pe parcursul anilor, câteva dintre acestea fiind: Today Tomorrow Toyota, It’s worth the Drive, Touch The Perfection.

#8. CarlsbergProbably the best beer in the world

Cum să nu punem acest faimos slogan pe listă? Îl auzim și vedem des, la televizor, în reclame cu actori faimoși, reclame ce ne captează atenția mereu. Dar știați că acest slogan a apărut în 1973?

De asemenea, brandul Carlsberg este asociat preponderent cu fotbalul, este o asociere ce durează de zeci de ani și pare că funcționează bine.

Pioner în categoria „bere” încă din 1847, Carlsberg continuă să se ghideze după principiul fondatorului companiei, J. C Jacobsen, acordând o atenție deosebită calității berii, mergând până în cele mai mici detalii.

#9. McDonald’sI’m lovin’ it

Acesta este sloganul actual al McDonald’s și există din 2003, care este de departe cel mai longeviv slogan al McDonald’s care a rămas fără să fie schimbat. Multe nu putem sa spunem despre istoria lui, din moment ce, la fel ca și Coca Cola, McDonald’s a schimbat multe sloganuri, dar la o companie cu atâta notorietate, vorba aia, it’s a must 🙂 Ce-i drept e că I’m lovin’ it e cunoscut de toată lumea.

#10. CovalactPrea bun, prea ca la țară

Ca să nu ne lăsăm mai prejos și să terminăm articolul într-o notă amuzantă, sloganul de mai sus se pare că a fost într-o vreme cel mai des utilizat în conversațiile de pe social media în România. Sigur că și noi românii avem idei faine care rămân în mintea tuturor și de ce să nu ne mândrim cu ele? Acest slogan de la marca Covalact de Țară de produse lactate, și-a atins scopul și a crescut afacerile cu 60% în 3 ani. Sloganul faimos a apărut în 2010 și a rămas în mintea românilor de atunci.

Ți-a plăcut acest articol? Tu ce sloganuri faimoase îți amintești acum? Scrie-ne la hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole