4 lucruri pe care ne-ar fi plăcut să le știm la început în antreprenoriat

Să fii antreprenor și să faci copywriting nu e un lucru ușor. Atunci când ești „șef” și „executant” în același timp în propria ta afacere, vin momente în care simți că oricât de bine organizat/ă ai fi, tot nu faci față cu ușurință provocărilor și ai impresia că acum se termină lumea… odată cu răbdarea ta.

Am adunat pentru voi în această postare pe blog, câteva idei care ne-au trecut prin cap la ora actuală și pe care parcă ne-ar fi plăcut să le fi știut atunci când am început să muncim la visul nostru.

#1. Nu ești nici Superman, nici Wonder Woman

Cu alte cuvinte, nu ai cum, literalmente, să faci totul perfect, totul în timp și să-ți mai și rămână energie să trăiești.

Neștiind la început ce presupune un business în care faci totul singur, te poți lovi des de probleme pe care nu ai cum să le rezolvi atât de ușor și mai ales nu tot timpul vei reuși să rezolvi o problemă singur/ă.

Este în regulă, nu e nimic SF în a admite că uneori e nevoie de puțin ajutor din exterior ca să așezi bucățile de puzzle la loc, mai ales că nu suntem toți născuți să facem asta, nu-i așa?

#2. Timpul tău e cel mai prețios

Așadar, nu îl poți pierde oricum și nu îl poți da necondiționat oricui. Dacă nu ești atent/ă de la început la managementul timpului tău, nu o vei face nici mai târziu, sau cel puțin îți va fi extrem de greu să te redresezi.

E ușor să cazi în capcana asta, să aloci mai mult timp unor oameni, proiecte, situații care de fapt nu neapărat ar necesita așa de mult timp, pentru că cel mai ușor se pierde noțiunea timpului. Nu ți s-a mai întâmplat să nu îți dai seama „unde a zburat timpul așa de repede?” și să te trezești că e gata ziua și tu nu ai bifat decât 2 din cele 10 TO DO-uri pentru acea zi?

Atenție, învață să prioritizezi ce e important, ca să nu devină important și urgent în același timp, că altfel te pierzi și mai tare în task-uri.

#3. Momentul perfect de a spune NU și modul în care o faci

Oooo, cu siguranță știi ce înseamnă când nu vrei să faci ceva, când vrei să refuzi pe cineva sau când pur și simplu nu e nici momentul, nici locul să faci un lucru, dar în același timp nici nu prea știi cum să te sustragi și intri într-un vârtej din care cu greu poți să ieși…

Da, e despre a spune NU atunci când simți că ceea ce ar trebui să faci nu e important și util pentru tine, când simți că timpul lucrează împotriva ta și parcă prin faptul că nu poți refuza nu faci altceva decât să te înfunzi și mai tare…

Așadar, ce e de făcut? Evident, soluția este să înveți să spui NU, dar să faci asta de la bun început, nu după câteva luni sau câțiva ani în care deja toți te-au tocat la nervi mărunt. Dacă te obișnuiești să spui NU uneori, în timp îți va fi mult mult mai ușor să-i gestionezi pe clienții toxici (și nu numai) care vor veni spre tine cu diferite situații și cerințe care nu ar trebui nici măcar să treacă pe lângă urechile tale în mod normal.

#4. Nu există eșec

Mulți dintre noi tindem să luăm orice greșeală și orice pierdere, că o fi mică, că o fi mare, drept eșec. De ce? Pentru că suntem obișnuiți ca lucrurile să meargă de la sine și banii să vină la dată fixă atunci când suntem prinși în rutina unui loc de muncă. Ei bine, în business se mai întâmplă ca lucrurile să iasă uneori mai greu, alteori mai bine, ca și clienții să fie unii mai punctuali, alții să uite de plata facturilor pe care le-ai emis pentru o muncă de mult uitată… iar aceste aspecte ne induc adesea un sentiment de instabilitate și că „nimic nu merge” sau, mai rău, că am eșuat pentru că ceva nu am făcut bine.

Să știți că nu e chiar așa, adică între a face greșeli și a ne lua lecțiile de care avem nevoie pentru ca lucrurile să meargă bine pe termen lung, e cale luuuungă, iar lucrurile bune și rele trebuie să existe cumva în echilibru pentru ca la final când tragem linie, să putem spune că e cum trebuie să fie.

Ne-ar fi plăcut să știm aceste lucruri la început, am fi economisit mult timp si energie pierdute consumându-ne și îngrijorându-ne pentru ceea ce se pare că e de fapt firesc în antreprenoriat.

Voi ce experiențe aveți în această privință? Ne puteți lăsa în comentarii sau prin e-mail la hello@creativeadvertising.ro 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole