5 elemente cheie pentru o pagină web de succes

Pentru ca o afacere să funcționeze „ca pe roate” în secolul XXI, este nevoie de o prezență constantă în mediul online. Acest lucru înseamnă o pagină web sau o pagină de prezentare care să atragă privirile potențialilor clienți.

Astăzi povestim despre elementele cheie, imperios necesare, pentru a realiza un conținut extraordinar și a construi o astfel pagină de succes!

#1. Conținutul trebuie să răspundă celor 6 întrebări importante

Atunci când construim o pagină web sau o pagină de prezentare, trebuie să avem grijă ca vizitatorii noștri să găsească răspuns la întrebările principale: 

Ce putem noi oferi pentru ei?

De ce ar trebui ei să ne acorde atenție?

Ce ne face legitimi în fața clienților?

Ce facem noi mai exact?

De unde ar trebui să începem?

De ce ar trebui ei să stea aproape de noi?

Răspunzând la aceste întrebări cu un conținut de calitate, într-un mod cât mai scurt, clar și pe înțelesul tuturor, vizitatorii paginii noastre nu doar că vor parcurge întreg conținutul paginii, dar vor și înțelege mesajul nostru și sunt șanse mari ca aceștia să devină potențiali clienți.

Vizitatorii trebuie să înțeleagă faptul că noi suntem prezenți pentru a le oferi exact ceea ce au nevoie, că suntem apți de a le oferi ceea ce au nevoie și că trebuie să fie în contact cu noi permanent.

#2. Elementele principale trebuie să capteze atenția și încrederea vizitatorilor încă de la pagina principală

Să avem conținut de calitate pe toată pagina noastră web sau de prezentare este foarte important, dar să nu uităm de elementul nr.1 dintr-o pagină: homepage-ul. Acest homepage este pagina cu care intră în contact vizitatorii noștri noștri încă de la început.

Pagina principală sau homepage-ul este locul în care impactul vizual trebuie să fie puternic pentru a convinge vizitatorul să citească conținutul și să facă următoarele click-uri în meniul paginii și, practic, acest prim impact să-l transforme pe vizitator în cumpărător, trecând desigur prin buyer journey-ul aferent serviciilor/produselor noastre.

Pagina principală nu trebuie să conțină tot ce se regăsește pe restul paginii, dar trebuie să fie suficient de atrăgătoare pentru a menține interesul și, chiar mai mult, de a stârni curiozitatea, iar mai apoi dorința vizitatorului să afle tot mai multe și mai multe despre noi.

#3. Să fie conținutul consecvent, simplu, dar interesant

Atunci când un vizitator al paginii noastre web intră în contact pentru prima oară cu elementele vizuale și de conținut, va căuta mereu să citească informații de calitate, cuprinzătoare, dar nu extrem de stufoase și interesante îndeajuns pentru a afla ceea ce-l interesează.

Este firesc să fie așa, până la urmă cine dintre noi are răbdare să citească povești interminabile și fără mult sens, chiar neinteresante?

Vă spun eu că nimeni nu va face asta. De aceea, atunci când creăm pagina web prin care dorim să le spunem oamenilor despre noi – ce face afacerea noastră, cine suntem noi – cei din spatele afacerii, ce servicii sau produse livrăm și de ce ar trebui să ne aleagă pe noi, trebuie să abordăm formularea textelor astfel încât mesajul să ajungă la țintă fără ocolișuri: texte scurte, la subiect, suficient de interesante și convingătoare.

#4. Visual + Content = Love

Matematic vorbind 1 cu 1 fac 2, creativ vorbind elementele vizuale (grafică, fotografii, culori și aranjament în pagină) împreună cu un conținut de calitate (tot ce înseamnă text, de la titluri până la cuvintele cheie) formează împreună ceea ce ne va reprezenta brandul și business-ul în fața potențialilor clienți, practic în fața publicului.

Putem avea un visual extraordinar, dacă textul lasă de dorit după primele 2-3 rânduri, cu siguranță prea puțini ne vor ierta aceste discrepanțe.

Pe de altă parte, degeaba am avea un text de super-calitate, dacă impactul vizual va fi egal cu zero, nimeni nu va mai dori să citească mesajul nostru.

Trebuie atent alese persoanele pe care le angajăm pentru realizarea paginii noastre web sau de prezentare și este important să rezoneze ideile noastre cu imaginația lor pentru a avea un produs finit excelent.

#5. Menține interesul și contactul

După realizarea unei pagini de succes, prezentabile și interesante în fața publicului, cu siguranță știți că aceasta trebuie întreținută și menținută la calitatea inițială.

Deși nu vorbim de portaluri de știri unde știrile trebuie încărcate în flux continuu, vorbim totuși de mediul online în care așteptările publicului sunt de a afla constant câte ceva nou, ceva interesant și ceva util.

De aceea, dacă vă gândiți să creați o pagină web afacerii voastre, este bine să gândiți o secțiune de informare și interacțiune continuă: un blog cu articole interesante, utile; o secțiune de oferte/promoții constante și atractive sau un chatbot pentru menținerea legăturii directe și rapide cu potențialii clienți, mai ales dacă vânzarea se întâmplă printr-un webshop și clienții vor dori „acum” să discute cu cineva.

Acestea sunt cele 5 elemente principale de luat în considerare atunci când realizăm pagina web sau de prezentare.

Dacă aveți întrebări, nelămuriri sau pur și simplu sugestii pentru noi privind acest subiect sau unul despre care doriți să citiți pe viitor, nu ezitați să ne scrieți la hello@creativeadvertising.ro 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole