Henry Ford spunea că „Nu poți construi o reputație pe ceea ce ai de gând să faci”.
Atunci când construiești un brand personal, trebuie să te axezi pe persoană, și nu pe modelul de business pe care vrei să-l promovezi.
Ca atare, oamenii trebuie să te cunoască pe tine, în primul rând, și abia după definirea valorii pe care o aduci prin activitatea și munca ta în comunitate, vei fi apreciat și recunoscut ca bun profesionist și business-ul tău va ascende.
G. Zakarian afirmă: „Determină cine ești și ce este brandul tău, dar și ce nu ești. Restul e doar un conglomerat de gălăgie.”
Odată ce știi cine ești și care este brandul tău pe care vrei să-l promovezi, ce ai de spus și de transmis potențialilor tăi clienți, este mult mai ușor să alegi metodele de comunicare a imaginii tale către public.
Promovarea unui brand personal diferă față de promovarea unui business.
În timp ce promovarea brandului personal, al omului, se derulează printr-o campanie axată pe persoana aflată în centru și pe acțiunile sale, promovarea business-ului se axează pe valorile generale și activitățile întreprinse de afacerea formată la rândul său din alți oameni, pe misiunea și strategia companiei.
Dacă vei știi cine ești și ce dorești să faci pentru comunitate, indiferent că ești un fitness trainer, nutriționist, psiholog, coach etc., brandul tău se va construi în jurul tău ca om.
Așadar, trebuie foarte clar, de la bun început, să răspunzi întrebărilor: Cine sunt eu? Care sunt valorile mele? În ce cred? Ce fac mai exact? Care este scopul meu în viața persoanei care apelează la mine? Cum lucrez?
Abia apoi, prin răspunsul clar la aceste întrebări, vei putea promova imaginea ta ca profesionist.
Oamenii sunt destul de ușor influențabili de mass-media și rețelele de socializare, dar și de părerea celorlalți. Așa se întâmplă că în momentul în care „faci un bine” cuiva, acel cineva va spune mai departe și tot așa. Dar acest lucru este valabil și viceversa.
Astfel, este bine să te definești mai întâi și apoi să construiești imaginea pe credința ta solidă în tine.
Te provoc să răspunzi întrebărilor de mai sus și apoi să te uiți în oglindă să faci cunoștință cu tine ca brand.