Căror business-uri li se potrivește o strategie de marketing internațional?

The New York Times a spus odată că marketingul este arta de a spune povești atât de captivante încât oamenii își pierd urma portofelelor.” 🙂 Ce frumos sună, nu-i așa?

Pentru început, să revizuim faptul că marketingul se referă la activitățile întreprinse de o companie, pentru a promova cumpărarea sau vânzarea unui produs sau serviciu. Marketingul include publicitatea, vânzarea și livrarea de produse către consumatori sau alte companii. Unele activități de marketing sunt realizate de către afiliați, în numele unei companii.

Acestea fiind spuse, azi vom discuta despre marketingul international. Mai exact branding în România și în afara țării, acel tip de marketing practicat pentru activitățile din afara granițelor. Acesta se deosebește de cel intern prin faptul că, traversându-se frontierele, se schimbă o serie de restricții economice, politice și legale. Prin urmare, marketingul international presupune extinderea strategiilor și planurilor de marketing naționale peste granițele țării.

Așadar, vedeți mai jos câteva idei despre acest subiect de actualitate.

#1. Ce fel de business-uri se pot promova la nivel internațional?

În primul rând trebuie să menționăm că în marketingul international, activitățile economice trebuie orientate în concordanță cu cerințele și specificul piețelor externe.

Așadar, acele business-uri ce se pot transpune în ambele planuri (national-internațional) au cele mai mari șanse de reușită în promovare. De exemplu, business-uri ca:

  • MLM –uri – să dăm exemplu brandurile consacrate din domeniul healthcare și frumusețe ca și DoTerra, Avon, Oriflame, Biocom
  • Sport – lanțuri de magazine de articole sportive precum Decathlon
  • Frumusețe – branduri internaționale de cosmetice și de modă (L’oreal, Dermacol, Vichy, Victoria’s Secret, Gucci etc)
  • Business-urile online – pe orice domeniu, dacă sunt traduse cel puțin în limba engleză (fiind cea mai populară limbă de circulație internațională). Pot fi cursuri online de fitness, de dans, de pictură, de aromaterapie, de limbi străine etc sau tutoriale de orice fel. Câteva exemple ar fi: Mindvalley, Udemy, Coursera etc.

#2. Ce fel de business-uri NU se pot promova la nivel international?

De regulă, business-urile locale nu se pot promova international și, practic, chiar dacă s-ar putea, oricum nu le-ar fi de mare folos. Dacă luăm ca exemplu un magazin local fizic (nu care vinde pe internet) ce vinde diverse produse hand-made, un plan de marketing international pur și simplu nu ar ajuta cu nimic.

Alte exemple de business-uri care NU pot fi promovate la nivel international ar fi: cabinetele medicale locale (stomatologie, veterinare sau de specialitate), web shopurile naționale ce livrează doar în țară (ex. Notino.ro sau Esteto.ro), branduri autohtone ale căror target este, strict pe plan național, acela de a prelua monopolul pe un anumit domeniu.

#3. De ce să faci marketing la scară largă?

De ce nu? 🙂 Odată ce ai stabilit că se poate aplica acest tip de marketing pentru afacerea ta, poți încerca să pătrunzi pe piețele externe pentru a atrage cât mai mulți (și diversificați) cumpărători.

Mai mult, odată ce identifici potențialul în business-ul tău, targetezi corect și pregătești un plan de promovare și poți câștiga mult mai mult din ceea ce ți-ai imaginat.

Imaginați-vă unde ar fi ajuns companiile precul L’oreal, Coca Cola sau Starbucks dacă nu și-ar fi extins strategia de marketing la nivel global.

Așadar, dacă aveți un business cu potențial internațional, să știți că singurul lucru care vă împiedică să-l extindeți este doar imaginația voastră.

#4. Cum să faci marketing universal valabil?

Este în primul rând important să alegi un nume și un slogan care pot fi ușor de înțeles și universal valabile. De exemplu, dacă luăm lanțul de magazine mixte „La doi pași”, cu siguranță nu ni-l putem imagina ca pe un lanț de magazine cu extindere către America sau Asia, dar nici măcar către occident. În mod evident este nevoie de un nume ușor de pronunțat și înțeles, catchy și remarcabil.

Apoi trebuie stabilit targetul pentru a putea pune la punct website-ul ce va trebui tradus cel puțin în limba engleză pentru început, apoi în funcție de extindere și nevoie, el poate fi tradus și în 30 de limbi dacă e cazul.

Nu uita că marketingul la scară largă elaborează strategii distincte pentru fiecare țară, în funcție de condițiile și caracteristicile acesteia. Totul șine de flexibilitate și adaptabilitate.

PROVOCARE: Spune-ne ce business ai și noi îți facem radiografia generală pentru a vedea ce potențial este în ceea ce faci.

Ți-a plăcut acest articol? Scrie-ne la hello@creativeadvertising.ro ca să discutăm mai multe pe acest subiect! 😉

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole