Ce avem în arsenal pentru a scrie oriunde și oricând?

Atunci când suntem mici, visăm la un job care să ne dea în același timp siguranță financiară (să nu trebuiască să ne facem griji pentru ziua de mâine), confort psihic (să nu fim stresați ca părinții noștri), libertate de mișcare (să nu fim legați de un birou 8-10 ore/zi și 5-6 zile/săptămână) și totodată să ne placă ceea ce facem.

Ei bine, dare to dreams, ar zice Americanu’!

În România este prea puțin posibil să se întâmple acest lucru pentru că noi, românii, încă mai avem concepția locului de muncă, cu program fix și salar fix.

Însă, noi cei de la Creative, îndrăznim să visăm dincolo de hotare atunci când ne stabilim așa numitele goals.

Ne dorim să dezvoltăm un concept de business care să ne ofere posibilitățile enumerate. Mai sus: siguranță financiară, confort psihic, libertate de mișcare și, în același timp, ne și place ceea ce facem.

Cu siguranță vă întrebați: „Ok, dar de ce anume ai nevoie pentru a lucra liber, din plăcere și să-ți ofere siguranța de care ai nevoie?”

Indiferent de domeniul în care alegi să lucrezi „cu plăcere”, „fără stres” și „liber”, important este să te dedici întru tot activității tale pentru a veni și acea „siguranță financiară” fără să ajungi un pachet de nervi și stresat tot timpul.

Freelancing-ul, în general, asta presupune: să lucrezi oricând și de oriunde.

Dacă astăzi nu ai chef să stai decât 2 ore, atunci stai 2 ore, dar în acest timp fii productiv. Dacă mâine vrei să-ți dedici toată ziua scrisului, atunci fă asta, dar cu spirit de prezență, nu de complezență.

Noi credem că a scrie din dragoste este o metodă productivă de a lucra și de a face bani, deoarece poți tu să stai în fața calculatorului zilnic 8 ore și să nu „produci” nimic bun, sau poți sta câte 2 ore și acele 2 ore/zi să fie exploatate la maxim.

Iată acum „arsenalul” nostru din dotare pentru a fi scriitori productivi oriunde, oricând:

#1 Creierul – trebuie să-l ai la tine oricând 🙂

Degeaba ai alte dotări, dacă nu ești capabil să fii organizat și să gândești înainte să te apuci de treaba, cu alte cuvinte să fii productiv, te-ai echipat fix degeaba cu tot restul lucrurilor. E important să fii organizat și să-ți setezi niște idei și obiective privind activitățile și taskurile pe care vrei să le duci la bun sfârșit într-o zi sau într-o săptămână.

#2 Laptop-ul – fără el, degeaba gândești și ai spirit de prezență

Cel mai important accesoriu pe care un scriitor îl poate folosi în activitatea sa este laptopul pe care efectiv își scrie, editează și finalizează textele. Să recunoaștem, cu un laptop în bagaj, oriunde te-ai afla, poți scrie, edita și poți face orice, oricând în acest domeniu. Mai nou, chiar și în concediu poți lucra și câștiga bani fără eforturi extraordinare. De ce să nu-ți organizezi timpul în așa fel încât la cafeaua de dimineață din concediu să-ți așterni ideile pe o foaie virtuală (pe care ulterior să le folosești în munca ta), ori să editezi un text (poate scris de mai demult) pentru că fix îți venise inspirația?

#3 Telefonul mobil – căci e la noi mereu

Secretul unui telefon mobil bun este că are foarte multe aplicații care îți dau posibilitatea de a lua notițe oricând îți trece vreo idee prin cap sau de a face poze oricând vezi ceva fain și inspirațional. Un telefon mobil cu posibilitatea de a fi conectat la laptop nu poate lipsi din bagajul tău de scriitor.

#4 Internet

Deși pentru a scrie efectiv texte nu avem nevoie decât de laptop și un document word, internetul joacă un rol important în procedura scrierii, deoarece deseori avem nevoie de informații suplimentare sau o sursă de inspirație, un dicționar online sau pur și simplu de nevoia de conexiune cu alte persoane. Mai nou, din fericire, oriunde te-ai afla: cafenele, restaurante, hoteluri, ba chiar și pe plajă, ai acces nelimitat la internet. Dacă, însă, vrei să mergi la sigur, asigură-te că telefonul mobil are date nelimitate și că prin hot spot poți avea acces la internet și de pe laptop.

#5 Programe și documente

În cazul scriitorilor, laptopul nostru e casa noastră. Ok, dar cum îl amenajăm pentru a deveni o casă confortabilă?

În primul rând trebuie să ne asigurăm că avem toate programele utile în materie de scris: în primul rând Word-ul și tot ce înseamnă Microsoft office poate fi util. Apoi, să ne asigurăm că avem suficient spațiu pentru alte programe și aplicații utile în munca noastră (aici fiecare știe ce-i poate fi de folos). Nu în ultimul rând, să nu uităm că Inspo folderul trebuie să-l avem la îndemână nu doar pe telefon, ci și pe laptop. Aici ne adunăm poze, articole, link-uri și orice altceva am văzut și ne-a plăcut și ne-a oferit o mică/mare sursă de inspirație în activitatea noastră.

PS: Când vorbim de aparatură tehnică, evident nu trebuie să uităm nici de accesoriile aferente: încărcător, cablu de date și căști (acesta din urmă pentru o mai bună concentrare).

Voi ce aveți în bagajul vostru oriunde și oricând pentru a lucra fără bătăi de cap?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole