Hello oameni creativi! 🙂 În acest nou blogpost de vineri vom trece în revistă scurt și la subiect câteva informații bine de știut despre clickbaits – ce sunt, la ce ne ajută și de ce să le folosim.
Ce înseamnă clickbait?
Pe scurt, după cum îi spune și numele, putem spune că un clickbait este o momeală (bait = momeală). Este acel conținut al cărui scop principal este să atragă atenția și să încurajeze vizitatorii să facă click pe un link către o anumită pagină web.
Clickbait este „ceva (cum ar fi un titlu) conceput pentru a face cititorii să dorească să facă clic pe un hyperlink mai ales atunci când linkul duce la conținut cu valoare sau interes dubios”, spune Urban Dictionary. Un link atrăgător pe un site web care încurajează oamenii să citească mai departe.
Ce face un clickbait?
În principiu și explicația cea mai simplă este că „ajută la creșterea audienței”.
Clickbait poate fi denumit și ca o formă de reclamă falsă ce folosește text de hyperlink sau un link miniatural. Acest link este special conceput pentru a atrage atenția și pentru a atrage utilizatorii să urmărească și să citească, să vizualizeze sau să asculte fragmentul de conținut online. Acesta este de obicei unul senzaționalizat sau înșelător.
Cum se fac/folosesc clickbait-urile?
Mister, intrigi, lucruri pe care nu le vei crede și care par wow: Clickbait este un conținut digital care atrage cititorii prin reducerea conceptelor la atracțiile lor emoționale de bază. Fie că este vorba de invidie, mânie, poftă, lene, furie sau lăcomie, clickbait atrage atenția cititorului atât prin titlul în sine, cât și prin ideea sau mesajul de „șoc și groază”.
Data viitoare când parcurgi newsfeed-ul de Insta sau Facebook, fii atent la titlurile care îți atrag atenția. Cu siguranță găsești N-șpe titluri care îți atrag privirea și te îndeamnă să dai click pe ele, însă nu te lăsa furat/furată de un titlu atractiv, căci deseori te poate duce la un mare…nimic 🙂 adică un content care nu spune nimic interesant sau important.
Pro clickbait
Partea pozitivă la clickbaits este că ajută la creșterea audienței și aduce vizualizări paginii. Chiar dacă vizitatorii tind să nu rămână prea mult timp, poți încerca să faci clickbait bun, si anume să scrii un conținut util și profund. Fii original și creativ, dar nu înșela.
Clickbait a devenit infam în marketingul digital așa că anunțurile și titlurile clickbait pot fi foarte eficiente atunci când sunt făcute corect, dar pot, de asemenea, să aibă efectul opus dacă nu ești sincer. Așadar, atunci când se face fără intenția de a înșela, poate fi una dintre cele mai bune tactici pentru a atrage atenția valorilor oamenilor.
Contra clickbait
Clickbait-ul poate să aibă un efect negativ dacă nu este făcut corect.
În multe cazuri, titlurile clickbait descriu cu exactitate despre ce este postarea de blog sau conținutul. Cu toate acestea, conținutul nu reușește să livreze ceea ce a fost promis. Astfel, va crește rata de respingere.
Concluzia este că nu ar trebui să publici niciodată un titlu atrăgător doar pentru a-ți „înșela” cititorii să facă click pe un link care duce la conținut care nu e în concordanță cu titlul. Aceasta este o modalitate excelentă de a stimula neîncrederea în rândul cititorilor care sunt sau, eventual, ar putea fi potențialii tăi clienți.
Ți-a plăcut acest articol? Scrie-ne pe → hello@creativeadvertising.ro despre ce alte subiecte ai dori să mai discutăm 🙂