Content writing – ce este și la ce ne ajută în business?

Despre copywriting am mai vorbit, la fel și despre diferențele dintre copy writing și content writing, însă acum e momentul să povestim puțin mai în detaliu și despre content writing, respectiv ce presupune scrierea de conținut la nivel profesionist.

Cine este content writer-ul?

În primul rând, content writerul nu trebuie confundat cu copywriterul sau un alt gen de scriitor, deoarece munca sa presupune cu totul și cu totul altceva decât scrierea de texte publicitare.

De la a face research privind pagina web pentru care urmează să scrie texte, până la crearea propriu-zisă a conținutului specific nișei și publicului țintă, content writerul are și responsabilitatea de a realiza și de a duce la îndeplinire planul de marketing al conținutului, totul în funcție de scopul pentru care va scrie, obiectivele pe care trebuie să le atingă, publicul căruia i se adresează și, nu în ultimul rând, în funcție de mijloacele folosite (texte, fotografii, video, linkuri etc).

Apoi, content writerul este persoana care, folosindu-se de toate mijloacele și resursele sale, înzestrat cu talent de creație artistică, pune pe foaie tot ce are de transmis publicului său, ca mai apoi să procedeze la editarea textelor, în așa fel încât conținutul să fie ușor de citit și de înțeles de către publicul căruia îi este destinat.

Ce este content-ul?

Content-ul propriu zis presupune texte care au ca scop informativ și texte de creație menite să construiască și promoveze o imagine, în funcție de tipul conținutului (articole, interviuri etc), texte descriptive pentru pagini web, înfuncție de scopul pentru care sunt scrise (de informare, de divertisment etc).

Textul de conținut are o structură ușoară, limbajul și tonalitatea în care urmează să fie scris depinzând foarte mult de pagina web pentru care este scris, scopul pentru care se publică și destinația sa.

La categotia content intră articole, interviuri, imagini, infografice și video-uri, care se pot „săra și pipera” cu linkuri și diverse trmiteri de legătură la alte pagini.

Cine are nevoie de content?

Oricine dorește să-și facă sau să-și relanseze pagină web, un blog, un landing page, un webshop sau un funnel, cu siguranță are nevoie de conținut de calitate.

Scrierea conținutului atractiv presupune multă muncă: research, gândire obiectivă în ceea ce privește schițarea structurii textului, iar mai apoi creația propriu zisă.

Conținutul pus la dispoziția publicului pe paginile web și nu numai are drept scop atragerea cititorilor și, implicit, deși într-un mod indirect, presupune și atragerea clienților sau potențialilor clienți.

Cum funcționează?

Față de copywriting care este creație publicitară directă, având scop direct vânzarea de produse/servicii, content-ul are în primul rând rol informativ, de divertisment și chiar de formare/educare a cititorului într-o anumită direcție.

În zilele noastre lumea e sătulă de publicitate directă, oamenii au nevoie de ceva în plus, de informații indirecte, cu alte cuvinte de marketing ambalat.

Scrierea de conținut este o modalitate excepțională de a vinde prin modalitatea în care sunt scrise textele.

Ce ne place în content wirting este faptul că ne oferă posibilitatea de a scrie liber, de a ne exprima indirect și creativ, precum și de a ne adresa oamenilor prin povestire.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole