Pentru cine nu cunoaște cele două noțiuni și diferențele între ele, copywriting-ul și content writing-ul sunt două modalități excepționale de a scrie texte creative pentru o afacere.
În România sunt foarte mulți freelanceri în marketing și publicitate, mulți își spun chiar copywriteri sau content writeri, dar oare câți dintre ei știu să facă cu adevărat diferența?
Există foarte mulți specialiști în marketing care prin oferta lor de servicii acoperă o gamă destul de largă din tot ce înseamnă nevoile unui business în materie de publicitate și marketing, însă puțini sunt cei care știu să scrie copy și content de calitate, mai ales că nu toți știu să facă diferența.
Așadar, haideți să vedem principalele diferențe între cele două tipuri de creație text.
#1 Intenția autorului de a scrie sau scopul textului
Principala diferență între un copy și un content constă, în primul rând, în scopul pentru care este scris sau urmează să fie realizat acel text: dacă textul are ca scop realizarea unui conținut pentru o pagină web sau pentru rețelele de socializare, sub formă de text, grafice, imagini sau video-uri, pentru a asigura o prezență remarcabilă în mediul online, atunci acesta poartă denumirea de text tip content sau conținut.
În schimb, dacă textul este creat în scop publicitar, de a atrage atenția publicului țintă prin formă și de a vinde produse, servicii și idei, atunci el poartă denumirea de copy.
#2 Structura și direcția
Dacă printr-un text din categoria Copy autorul definește destul de clar și concis direcția în care își scrie textul, autorul textului de tip Content se poate orienta spre mai multe direcții prin creația sa.
Hai să vedem puțin mai clar.
Copywriting-ul este extrem de unidirecțional, este liniar, strategic și, de regulă, se termină printr-un call la acțiune, prin care mesagerul intenționează să-l determine sau provoace pe receptor să acționeze într-un fel: să cumpere ori să opteze pentru un anume produs sau serviciu. Astfel, rolul copywriterului este de a scrie în așa fel încât să atragă cititorul și să-l determine să citească textul trecând de la o frază la alta, până își atinge scopul.
Pe de altă parte, textul de tip content este multidirecțional. Este ca un fel de conversație între prieteni, un text liber în exprimare, ca și un articol de blog.
Un asemenea text poate conține trimiteri la alte pagini sub formă de link-uri sau recomandări, poate formula întrebări și chemare la acțiune deopotrivă. Texte de conținut nu sunt menite să vândă în mod direct produse sau servici, însă au rol de umple de conținut o pagină web, un blog sau un profil/pagină dintr-o rețea de socializare.
#3: Ținta sau misiunea textului creat
O a treia diferență între copy și content writing ar putea fi scopul sau misiunea textului scris. Așa cum am mai arătat, textele tip Copy au menirea de a prezenta o ofertă și de a determina cititorul să cumpere într-un final produsul sau serviciul descris. Ei bine, în perspectiva acestui scop, putem spune că misiunea copywriter-ului ar putea fi să determine prin munca sa creșterea ratei de conversie și, prin urmare, creșterea vânzărilor și a veniturilor.
În schimb, știm deja că textele tip Content sau de conținut au menirea de a oferi informație, de a umple spațiile de texte de creație nu neapărat cu scopul de a vinde, pe cât cu scopul de a construi și promova o imagine. Așadar, rolul content writer-ului este de a scrie texte care să atragă vizualizări, like-uri, distribuiri și comentarii – toate acestea pentru a crește popularitatea, respectiv de a adăuga valoare și a trage clientelă.
Orice afacere are nevoie de copy și content
Știind diferențele între copy și content, nu putem spune cu certitudine care ar putea fi mai important, deoarece orice afacere are nevoie clar de ambele tipuri de texte pentru a se promova și a vinde: nu poți vinde fără a avea deja o imagine în societatea, imagine obținută prin content writing, iar dacă ai deja o imagine bună, clar ai nevoie și de texte publicitare, care să vândă, așa numitele copy-uri.
Atunci când avem o afacere, trebuie să ne străduim să vindem oferta noastră, indiferent că vorbim de cauciucuri, servicii de curățenie, pachete turistice sau produse de patiserie. Ne revedem cu o nouă postare, pe curând!
Te invităm să dai Share acestui articol pe Facebook!