Culorile sunt cele care definesc identitatea vizuală a ideilor tale. Așadar, este foarte important să le găsești pe cele perfecte pentru business-ul tău, nu-i așa? 🙂
În crearea unui logo de pildă, dacă dorești ca acesta să fie asociat cu un sentiment sau o emoție specifică, trebuie să înțelegi care poate fi influența fiecărei culori asupra percepției unei persoane. Cum ar fi un simbol universal al pasiunii, liniștii, creativității etc. De exemplu, dacă consideri relevant să numești marca ta ca fiind îndrăzneață, modernă sau tinerească, atunci roșu este cu siguranță culoarea ta.
Psihologia culorilor
Pentru a înțelege mai bine importanța cromaticii vizuale, este important să știm că fiecare culoare pe care o întâlnim este o experiență emoțională. Culoarea este peste tot iar înțelegerea psihologiei culorii poate fi un atu valoros pentru designeri și antreprenori atunci când aleg culorile brandului. Alegerea culorilor potrivite înseamnă că publicul tău va ști instantaneu cine ești, ce faci și ce vrei să transmiți. Și – fără glumă – culorile greșite pot da impresia greșită.
Fiecare culoare vorbește despre un aspect diferit al consumatorului. Companiile de succes folosesc semnificația culorii și psihologia pentru a influența experiența de marcă a unui consumator.
Cum alegi culorile potrivite?
La fel ca și culorile, brandul tău are o personalitate proprie, iar consumatorii caută produse care se potrivesc cu personalitățile lor. Așadar, care este personalitatea mărcii tale? Începe prin a-ți pune aceste șase întrebări elementare care te vor ajuta să-ți definești marca și implicit publicul:
Sex: Marca mea este în mod tradițional masculină sau feminină?
Ton: Marca mea este serioasă sau jucăușă?
Valoare: este brandul meu luxos sau accesibil?
Timp: Marca mea este modernă sau clasică?
Vârstă: Marca mea este tânără sau matură?
Așadar, mai jos vom da ca exemplu 7+1 super culori pe care trebuie neapărat să le folosești pentru o identitate vizuală potrivită.
#1. Verde
Se spune că verdele se poate folosi pentru aproape orice tip de afacere. Deoarece plantele sunt verzi (și revin la viață după o iarnă lungă), se consideră că verdele este culoarea creșterii sau a vieții noi.Această culoare evocă o senzație de calm. Provoacă pace și bunăstare. În funcție de nuanța de verde folosită, verdele crud induce energie și îndrăzneală.
Astfel, verdele poate funcționa pentru aproape orice marcă. Construiește semnificația prin nuanță, umbră, forma logo-ului și alegerea fontului.
#2. Roșu
Roșul este semnul universal al emoției, pasiunii și furiei. Atrage atenția și te face să ieși din mulțime. Marca ta este tare, jucăușă, tinerească sau modernă? Gândește-te la roșu. Mai matur, clasic sau serios? Este posibil ca roșul să nu fie pentru tine.
Această culoare a dezvoltat și un puternic sens evolutiv: atunci când sunt emoționale (fie cu furie, fie cu pasiune) fețele umane se înroșesc. Astfel, astăzi asociem acea culoare cu emoția accentuată, cum ar fi dragostea, furia și pasiunea. De asemenea, s-a dovedit că roșul stimulează pofta de mâncare (motiv pentru care îl vedeți în multe logo-uri de alimente și restaurante).
Indiferent dacă este utilizat singur sau ca culoare de accent, roșul este o alegere puternică pentru o culoare de logo.
#3. Maro
Ce poate face această culoare pentru tine? Face ca marca ta să pară robustă, masculină și serioasă. Chiar dacă această culoare nu este folosită foarte des, este o culoare profundă, bogată, naturală (care este făcută din amestecul tuturor celorlalte culori). Poate fi minunat să oferi unui brand o senzație naturală și robustă și este potrivită pentru companiile în aer liber sau pentru cele care vând produse natural maro (cum ar fi cafeaua sau ciocolata). Culoarea maro este adesea folosită de tipurile de logo-uri care doresc o senzație vintage, făcută manual.
Este o culoare pământească asociată cu stabilitatea, așadar nu te sfii să o folosești dacă simți că se potrivește.
#4. Galben
Logo-urile galbeneinspiră optimism și radiază căldură. Galbenul emană veselie, iar marca ta va emite o energie tânără și accesibilă. Pe de altă parte, majoritatea consumatorilor nu asociază galbenul cu mărcile de maturitate sau de lux, așa că gândește-te de două ori dacă așa dorești să fie văzută afacerea ta.
Galbenul este o culoare primară și a fost una dintre primele culori de vopsea pe care oamenii au reușit să le amestece. Are multe asociații culturale (aur, câmpuri de grâu și porumb, lumina soarelui etc.) și este una dintre acele culori foarte diverse. Un galben moale, strălucitor este ușor și proaspăt.
#5. Albastru
Albastrul simbolizează încrederea și maturitatea. Ar trebui să-l utilizezi pentru marca ta dacă dorești să fii luat în serios. Un lucru de reținut, totuși, este ca regele clasic al culorilor, albastrul apare în peste jumătate din toate siglele. Dacă folosești albastru pentru marca ta, va trebui să găsești o modalitate de a ieși în evidență!
Alege albastru pentru brandul tău dacă dorești să emani încredere. Însă ai grijă dacă business-ul tău este în serviciul alimentar (se presupune că albastrul suprimă pofta de mâncare). Dacă vrei să fii mai jucăuș, asigură-te că alegi un albastru mai deschis, albastrul cerului, ce să și senzația de liniște și calm.
#6. Negru
Știm, negru nu este o culoare. De fapt, negru este non-culoare 🙂
Cu toate acestea, negrul este vazut ca un simbol al profesionalismului, seriozității, al eleganței și puterii. Este o non-culoare puternica folosită în branding, iar companiile care aleg negru pentru logo-ul lor își doresc, de fapt, să transmită un sentiment de autoritate, respect și o declarație fermă și puternică privind brand-ul lor.
#7. Alb
Dacă ne gândim bine, albul este asociat cu lumină și reprezintă puritatea, eficiență, inocență, începuturile și puritatea absolută. Utilizarea sa în realizarea unui logo, îl va face să pară minimalist și curat. Astfel, de foarte multe ori vom întâlni culoarea albă în branduri care promovează și transmit ideea de nou și proaspăt.
Bonus – #8. Roz
În societatea modernă, nimic nu spune „feminin” mai mult decât culoare roz. Însă, rozul este mult mai versatil de atât. De la roz moale milenar până la rozul neon sau magenta, această culoare poate conferi unei mărci un aspect modern, tineresc și luxos.
Rozul este o culoare neobișnuită. Toate cele 5 culori enumerate mai sus sunt culori primare sau secundare în sistemele de culori subtractive. În teorie, rozul este „doar” un roșu deschis. Este o culoare modernă și tânără, așadar te poți folosi de aceste aspecte dacă alegi să folosești rozul în identitatea ta vizuală.
Sperăm că ți-a plăcut acest articol ”colorat” și te așteptăm să ne contactezi pe hello@creativeadvertising.ro pentru o sesiune de coaching în construirea brandului tău!