Cum construiești postări cu impact mare pe social media?

În ultima perioadă, rețelele de socializare au devenit cele mai populare metode de promovare pentru orice business.

Deși în continuare existența unei pagini web este crucială în viața unei afaceri, fără o promovare pe măsură prin Google și social media, un site „beton”, cum se zice, e fix degeaba!

Ne place sau nu, rețelele de socializare ne pot propulsa afacerea pe cele mai înalte culmi dacă știm să ne folosim la maxim de potențialul oferit de aceste unelte tehnologice.

Știai că peste 1500 de reclame rulează lunar pe newsfeed-ul unei persoane în decursul unei singure luni? O daaa, incredibil de multă publicitate plătită se afișează pe Facebook, iar asta datorită căutărilor pe care o persoană le face regulat pe rețelele de socializare.

Te întrebi cum e posibil ca după ce ai căutat un lucru banal, cum ar fi cuvântul „dietă”, în următoarele zile și săptămâni îți apar cel puțin 30 de reclame de la diverse pagini pe teme de alimentație și fitness? Ia încearcă să cauți un cuvânt și să observi în următoarele 5-7 zile câte reclame și sugestii de pagini și grupuri îți apar.

Așadar, pentru a atrage mai multe priviri, vizualizări, click-uri și reacții pentru postările de pe pagina ta de Facebook sau Instagram, iată 5 tehnici prin care poți face acest lucru:

#1. Cârlig-ul sau cum să captezi atenția instant?

Pentru ca reclama ta să nu treacă neobservată pe newsfeed-ul utilizatorilor, trebuie să ai, înainte de toate, un cârlig de care să te agăți pentru a-i agăța pe cei care, vor nu vor, îți vizualizează postarea sau reclama în newsfeed.

Acest „cârlig” sau „ideea principală” este, de regulă, acel ceva care prinde și captează atenția publicului țintă.

Dacă este suficient de bună, puternică și interesantă, ba chiar tentantă, postarea nu va trece neobservată și va genera mult mai multe vizualizări, click-uri și angajamente ale utilizatorilor (reacții, comentarii, mesaje).

Un astfel de cârlig poate lua forma unui call-to-action, prin care să îndemni publicul să treacă la acțiune, sau forma unei promisiuni, prin care să oferi o acțiune, un produs sau un serviciu potențialilor tăi clienți.

Nu uita, atunci când scrii o postare de Facebook prin care vrei să promovezi sau vinzi ceva, cârligul trebuie să fie chiar la începutul postării, altfel poate trece neobservată postarea.

#2. Corpul textului publicitar

Deși cârligul este partea care atrage prima dată privirea oamenilor, nici textul propriu-zis nu trebuie neglijat. Un conținut bun, scurt și de calitate face mult în convingerea oamenilor de a trece la acțiunea lansată în prima parte a postării.

Totuși, un text bun nu înseamnă că trebuie să fie prea lung, elaborat și artistic. Din contră, un astfel de text trebuie să fie scurt și la subiect, cu informații relevante, oferte atractive, nicidecum cu „povești” care de fapt nu spun nimic relevant.

Nu uita, scopul acestui text trebuie să fie acela de a oferi o potențială soluție la o problemă, să genereze empatie și să realizeze conexiune cu persoana care vizualizează mesajul.

În această etapă publicul își conectează problema la soluția dată de tine, însă în continuare există o incertitudine.

#3. Finalul

După un start atractiv și un text interesant și convingător, să nu uităm că orice postare trebuie să aibă și un final pe măsură.

Este imperios necesar ca atunci când lansăm sau promovăm un produs, serviciu, eveniment sau când pur și simplu dorim să atingem cât mai mulți oameni cu mesajele noastre, să oferim prin postările noastre conținut de calitate și informații reale și suficient de interesante.

În ceea ce privește „deznodământul” postărilor, el trebuie să conțină cel puțin o promisiune sau, dacă acest lucru nu este posibil, atunci o provocare interesantă pentru a convinge cititorul să treacă la acțiune.

Ca să exemplificăm cât mai bine, iată 2 modele de super-postări cu final promițător sau Call-to-actions cu adevărat provocatoare pentru audiență:

Yoga International are o ofertă de ultim moment, și anume aceea de a încerca gratuit timp de 30 de zile programul lor! Desigur această ofertă expiră în câteva ore de mai bine de 6 luni, însă funcționează.

Apoi, și Jaana Kunitz și echipa sa de la Body FX oferă mereu același free trial de 30 de zile oricărei persoane, iar promisiunea făcută de ei este una de zile mari, deoarece este susținută de sute, chiar mii de testimoniale aparent reale.

#4. Creativitatea face totul

Deși textul în sine trebuie să fie scurt, la subiect, interesant, atractiv și promițător, fără un brief creativ totul e in zadar. Așadar: o fotografie, o grafică concisă sau un scurt video pot face diferența între două postări. Trebuie să fim sinceri, într-o lume digitală într-o continuă dezvoltare, dăm atenție mai mult ca niciodată unei postări atractive din punct de vedere vizual.

Aceste postări nu trebuie să fie prea lungi, prea complexe, prea diferite, neinteresante și plictisitoare și ele nu trebuie să încarce prea tare cu informații. În schimb, ele trebuie să transmită un mesaj clar, să facă o promisiune fermă, să aibă un impact vizual pozitiv asupra noastră încă de la „prima vedere” și să fie suficient de interesante ca să ne determine să citim și textul.

Acest Ad Creative sau partea creativă din postarea-reclamă trebuie să aducă un plus de valoare ofertei expuse. Deși nu este neapărat responsabilitatea unui copywriter să se preocupe de aspectele vizuale, este totuși important ca textul și vizualul să trăiască într-o armonie frumoasă, căci altfel își pot distruge reciproc valoarea.

#5. Titlul și descrierea

Ei bine, am vorbit aici de tot ce contează într-un Ad sau un copy caption, însă după ce totul este clar, bine pus la punct și definit în armonie textul cu imaginea, urmează să acordăm o atenție și mai mare titlului reclamei și descrierii scurte, căci hey, să nu uităm că înainte de a da click pe Like, Share, Call sau Send a message, cel ce vizualizează reclama are nevoie de ceva puternic și atrăgător ca să treacă la acțiune și să-și dorească să afle mai multe despre produsul sau serviciul tău.

Acest titlu trebuie să fie foarte scurt, super de impact și mega interesant pentru a atrage, iar descrierea de numai câteva cuvinte, trebuie și ea la rândul ei să ofere informațiile necesare pentru a convinge oamenii să treacă la acțiune, oricare ar fi ea.

Ție ce reclame pe social media ți-au atras atenția mai mult până acum?

Scrie-ne experiențele și preferințele tale la hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole