Abia am așteptat să împărtășim cu voi acest material. În primul rând pentru că subiectul este foarte „în vogă” acum în mediul online, iar în al doilea rând intervievata noastră de azi este însăși o persoană foarte plăcută, interesantă și are multe de spus românilor.
Larisa Peterson și-a lansat canalul de YouTube intitulat LarisaInLosAngeles în iunie 2020, căci hey, dacă e pandemie și tot trebuie să stăm în casă, hai să „omorâm” timpul cu ceva interesant și ieșit din peisaj.
Larisa este româncă la origini, fiind stabilită în SUA, unde a plecat inițial cu Work and Travel, iar mai apoi s-a căsătorită cu John Peterson. Împreună, cei doi au un băiețel pe nume Johnny.
Povestea Larisei este nu doar fascinantă, dar și impresionantă, deoarece, deși mulți asta cr4ed, viața după emigrarea în State nu e doar puf roz. În urmă cu 3 ani Larisa a dus una dintre cele mai mari bătălii cu viața: cancerul la sân, pe care l-a învins cu un scor de 1-0.
Deși povestea ei de viață ar părea fascinantă, astăzi nu vom povesti despre asta, căci toate aceste lucruri le puteți descoperi pe canalul ei de YouTube.
În interviul de astăzi vorbim despre youtubăreală, influencereală și cum faci bani prin promovarea vieții de zi cu zi.
Larisa, de ce ai devenit youtuber tocmai în LA pentru publicul din România?
Sincer, îmi plăcea de mult ideea de YouTube și urmăresc de peste 5 ani de zile alți youtuberi. Cochetam și eu ideea, și chiar aveam nedumeriri dacă să fac un canal în română sau engleză, dar din varii motive am tot amânat să încep. Odată însă cu instalarea pandemiei și a restricțiilor, a intervenit rutina în viața mea, pe care am zis că e timpul s-o sparg cu o nouă activitate care să-mi pună mintea și creativitatea la contribuție. Așa s-a născut canalul LarisaInLosAngeles – un canal de YouTube menit să educe oarecum oamenii, în sensul încurajării către o alimentație sănătoasă, bazată pe plante. Această alimentație am adoptat-o și eu după ce am fost diagnosticată cu cancer la sân și pe mine m-a ajutat foarte mult în lupta cu boala. Acest lucru m-a motivat și mă motivează și acum. Ca public am ales publicul din România pentru că sunt și eu româncă la origini, chiar dacă de 9 ani locuiesc în State, și în plus sunt multe românce stabilite în diverse state din America care fac YouTube, însă nu e nimeni în Los Angeles. Așadar, am zis Lert’s do it!
Spuneai că scopul principal a fost să le arăți oamenilor calea alimentației pe bază de plante, totuși le arăți multe părți din viața ta: cumpărături, cum te joci cu Johnny, părți din munca ta de la televiziune, viața în LA etc. Ai un motiv pentru care faci asta?
Consider că prin diversificarea subiectelor pe le care le afișez pe canalul meu reușesc să atrag mai mulți abonați și vizitatori, astfel mesajele mele privind alimentația sănătoasă ajung la mai mulți oameni, chiar dacă unii dintre ei se uită la mine inițial pentru a vedea cum e viața în LA sau ce haine, papuci și genți îmi cumpăr, deoarece aproape în fiecare video inserez câte puțin din bucătărie, rețete sau idei de alimentație, sport și stil de viață sănătos.
Dacă youtuber înseamnă o persoană care face vloging, iar influencerul e cel care are o influență asupra oamenilor prin exemplul propriu, tu unde te încadrezi?
Cred că eu sunt un youtuber care speră să aibă și o oarecare influență pozitivă asupra oamenilor.
Ce înseamnă să ai propriul canal de YouTube? Cum a început totul și cât de dificil e să faci asta?
Să faci YouTube nu e neaparat ușor. Pentru mine a început cu niște „testări”. Am filmat și în continuare filmez cu telefonul, deoarece filmează la o calitate suficient de bună din punctul meu de vedere, respectiv e mult mai la îndemână decât o cameră de vloging. După ce am făcut primele teste și am filmat 2 video-uri pe care le-am considerat publicabile, i-am spus lui John „Am două filmări, mă ajuți cu editatul? Cred că am un canal de YouTube”. John și cu mine lucrăm amândoi la o companie americană care facă emisiuni pentru mai multe televiziuni din State, cu toate acestea eu nu fac montaj, așa că nu am știut cum se editează un material video.
Ce investiții sunt necesare pentru un youtuber începător?
Cum spuneam, mare lucru nu îți trebuie: un telefon cu o cameră de rezoluție bună (asta dacă nu vrei neaparat să investești încă de la început într-o cameră de vloging), un abonament la un program de editare audio-video (eu folosesc Adobe Premier), un abonament la muzică free copyright și o armată de răbdare cu tine însuți.
Totuși nu ai nevoie de anumite cunoștințe pentru a face YouTube?
Ca să fiu sinceră, mie mi-a luat prea mult timp să mă apuc de YouTube, și cu toate acestea când în sfârșit m-am decis nu am fost perfectă. Ba chiar nici acum, după 11 luni nu sunt perfectă. La început am tăiat o gradă din video-urile mele pentru că erau pline de pauze de tip „ăăăăă”, pe care nu puteam să le las așa. Nu e nevoie de cunoștințe specifice sau pregătiri speciale, însă le recomand celor care vor să se apuce de YouTube să facă cât mai des filmări „private”, pe care să nu le publice, doar de dragul de a exersa. În acest fel, după un timp, când își vor porni canalul, vor porni cu o altfel de siguranță pe ei.
Ce filmezi tu de obicei, ce e mai ușor și ce e mai greu de filmat pentru tine?
Eu filmez vloguri tip Daily, mai mult de weekend, deoarece atunci avem activități mai multe înafara serviciului, apoi vloguri de călătorie – când reușim și noi să mergem undeva din cauza restricțiilor, sunt haul-uri (cumpărături) alimentare, de modă sau home-deco, respectiv vloguri cu rețete – unde recomand rețete și modalități de preparare. Desigur mai sunt și vlogurile tip Q&A, unde răspund la întrebările primite de la cei care mă urmăresc, iar în decembrie am filmat zilnic pentru Vlogmas.
Filmezi ca să ai ce publica sau publici ceea ce filmezi în viața de zi cu zi? Cum îți alegi subiectele pentru filmări?
Eu personal nu am început YouTube ca să îmi trăiesc viața în felul plăcut de public, deci nu fac lucruri doar de dragul de a le filma pentru publicare. În schimb, din activitățile noastre de zi cu zi: cumpărături, gătit, amenajat casa, grădinărit, excursii sau joacă cu Johnny filmez acele părți care mi se pare interesante sau inspiraționale și le public în măsura în care le consider reușite.
Cum se monetizează YouTube?
Eu știu că există o singură formă de monetizare prin care YouTube îți dă bani, respectiv în funcție de numărul de abonați și de vizionări primești bani de la YouTube dacă ceri și permiți afișarea Ads-urilor provenite din Google (reclamele acelea video ce întrerup videoul tău pentru câteva secunde) în timpul rulării clipurilor tale. Celelalte forme de câștig sunt prin contracte de colaborare cu branduri care te plătesc ca să le faci reclamă, fie ea directă, fie indirectă. Andreea Balaban a făcut un clip interesant pe acest subiect acum de puțin timp.
Se fac bani mulți din monetizare? Poți trăi din asta?
În iunie voi aniversa 1 an de la înființarea canalului și voi face un video pe tema asta, însă pot să spun că nu se fac așa de mulți bani precum cred alții. Eu personal știu că niciodată nu voi avea contracte cu branduri ca să le promovez în România, așadar singura opțiune pentru mine rămâne monetizarea prin Ads-uri, care înseamnă un venit destul de mic, cât să-mi acopăr câte o cheltuială pe care o am cu canalul, cum ar fi să plătesc pe cineva să-mi facă poza pentru video (thumbnail) care costă 15$, dar și alte cheltuieli ce pot apărea.
Cât de greu a fost să obții monetizare prin Google Ads?
Ce bine era să fi fost cineva care să-mi spună și mie aceste proceduri, însă nu a fost. Sper ca informația să ajute pe cineva. În primul rând trebuie să ai 1000 de abonați pe canal și mai apoi, în funcție de numărul de vizualizări al videourilor, ești plătit de către YouTube pentru reclamele rulate la tine pe canal. După ce atingi numărul necesar de abonați, trebuie să aplici prin contul tău pentru Google Ads, să le pui la dispoziție datele tale, primești acasă un plic cu un cod pe care trebuie să-l activezi în contul tău și să vezi cum decurg lucrurile în funcție de vizualizările ce le faci pe YouTube.
Crezi că va veni ziua în care vei trăi doar din YouTube?
Sincer, cred că nu, pentru că din Ads nu ai cum să faci atâția bani încât să îți plătești rata la casă, școala copilului, mâncarea, concediile și să trăiești din asta. Ori, cum spuneam, eu niciodată nu voi fi căutată de brandurile din România ca să le fac reclamă plătită pentru că nu trăiesc acolo, chiar dacă publicul meu e din România.
Și o ultimă întrebare, care crezi că ar putea fi motivul pentru care să te lași de YouTube?
Momentan nu pot să zic că ar fi un anume motiv sau altul. Probabil dacă într-o zi voi avea business-ul meu și nu voi mai ave deloc timp pentru asta, mă voi lăsa de YouTube, însă atâta timp cât îmi face plăcere, nu încurc pe nimeni și am ce filma, voi face video-uri pentru că îmi place. Pot să zic că YouTube este hobby-ul meu pe care l-am integrat în viața mea, și nu invers.
Sperăm că Larisa v-a lămurit cu privire la ce presupune să faci YouTube și cum e bine să începi și vă invităm să vedeți ce conținut publică ea pe canalul ei, o găsești pe YouTube sub numele de LarisaInLosAngeles și pe Instagram cu același nume larisainlosangeles.
Photo credits: larisainlosangeles Instagram page
Ți-a plăcut acest articol? Ai ide, sugestii, recomandări privind viitoarele subiecte sau întrebări legate de acest conținut? Scrie-ne la hello@creativeadvertising.ro