În articolul de azi, vom povesti, 😊 pentru că vorbim la propriu despre povești și anume storytelling.
Multe companii încă subestimează rolul poveștilor atunci când doresc să vândă produse sau servicii, și anume actul de a spune povești semnificative în vânzări. Învățăm, visăm, planificăm în povești și ne putem simți „mișcați” sau inspirați de ele. Prin poveștile pe care le spunem, ne dăm nouă înșine, celor din jur și lumii noastre un sens și o semnificație.
Storytelling-ul ține de artă. E despre crearea a ceva nou, practic este vorba despre cititor, desigur, dar și despre tine. Copywriting-ul este despre cititor, este vorba despre a ști ce acțiune vrei ca cititorul tău să întreprindă la final și, într-un final, de a scrie textul care va duce cel mai bine la acea acțiune.
Ce este tehnica de storytelling în copywriting?
Tehnica storytelling este folosită în mod regulat în copywriting pentru a crește gradul de implicare a campaniilor.
Acest lucru este posibil deoarece poveștile ne afectează la un nivel foarte profund. Știi de ce?
Pentru că sunt emoționale. Și – fie că îți dai seama sau nu – emoțiile conduc cea mai mare parte din ceea ce oamenii fac.
Asta înseamnă că poveștile pot fi proiectate pentru a-i face pe clienți să simtă anumite emoții care îi determină să acționeze, cum ar fi să cumpere un produs, să obțină un serviciu etc.
De ce este atât de puternică povestirea și cum putem să o folosim pentru a comercializa produse și afaceri?
Se pare că povestitul este atât de eficient pentru că eliberează oxitocină. Acesta este neurotransmițătorul care creează o conexiune mai profundă și încredere cu cineva. Iar în cazul despre care noi vorbim, cu brandul tău pe care vrei să-l vinzi mai departe.
Poveștile nu sunt la fel de simple ca „Hei, mi-am scos câinele la plimbare și a fost frumos”. Nu te poți aștepta ca vânzările să curgă după o astfel de poveste. Nu există un singur mod de a scrie o poveste. Poveștile, ca toate formele de copywriting, sunt flexibile și folosesc multe strategii diferite pentru a crea o capodoperă unică.
În schimb, poți să folosești câteva tehnici de storytelling, cum ar fi:
#1. Fă-ți povestea să relaționeze cu publicul
Unul dintre cele mai importante concepte ale unei povestiri eficiente este să te asiguri că are legătură cu publicul. Acest lucru rezultă din înțelegerea audienței ca pe dosul palmei.
Cum faci acest lucru? În mai multe moduri, de fapt.
Primul dintre ele este dezvoltarea unei buyer persona. Este o personificare a clientului tău ideal, cartografiindu-i datele demografice, psihografice, valorile și alte trăsături.
Nu-ți face griji dacă nu ai informații detaliate despre clienții tăi. Acestea pot fi și vor fi rafinate în timp.
În plus, este înțelept să-ți chestionezi clienții pentru a obține informații direct din gura lor. Poți face asta prin chestionare pe diferite subiecte ce te interesează pe moment.
Ai putea să adresezi întrebări de genul:
- Ce v-a determinat să cumpărați de la noi?
- Cu ce probleme v-ați confruntat înainte de a utiliza produsul nostru?
- Ce emoții v-a produs produsul nostru?
- Ce valori căutați la un brand?
- Rezumați experiența de utilizare a produsului sau serviciului nostru.
Desigur, pe lângă aceste întrebări, poți afla orice altceva mai ai nevoie să știi.
Scopul este de a obține răspunsuri orientate spre emoții din partea clienților. Acest lucru îți va oferi o idee mai bună despre cum să creezi povești care să rezoneze cu ei.
#2. Crează întotdeauna un ton emoțional
Poveștile sunt emoționale. De aceea, trebuie să te asiguri că poveștile tale implică situații emoționale.
Cel mai important, răspunsurile emoționale activează mai multe părți ale creierului, inclusiv cortexul frontal. Această zonă este responsabilă pentru emoții, limbaj și rezolvarea problemelor.
De asemenea, efectele asupra creierului durează adesea câteva zile. Ai auzit sau ai citit vreodată o poveste și te-ai tot gândit la ea?
Este asemănător cu momentul în care un cântec continuă să-ți răsune în cap. Acesta a aprins neuroni specifici și a avut un impact atât de mare încât se repetă mereu. Poveștile fac același lucru.
Poți crea un ton emoțional și obține acest efect cu ajutorul următoarelor tehnici:
- Crează suspans – construirea până la punctul culminant al unei povești este o modalitate sigură de a-i face pe cititori să fie pe marginea scaunului. Oferă-le o parte din informațiile suculente, dar nu totul. Acest lucru îi va încuraja să continue să citească.
- Induci empatie – vorbește despre modul în care o persoană a trecut printr-o dificultate și fă ca aceasta să se alinieze cu situația cititorului. Aceștia se vor alinia la poveste și la soluția pe care o oferi.
- Oferă speranță – în timp ce povestirea implică adesea încercări și necazuri, este bine să fie și înălțătoare. Arată cum un personaj a depășit obstacolele și a ieșit învingător.
#3. Folosește formula clasică a eroului
Gândește-te la orice film Disney sau la un film cu eroi din copilărie. Toate au aceeași intrigă.
Personajul principal primește o chemare la aventură, și anume salvarea unei prințese, uciderea unui dragon etc. Lucrurile obișnuite într-o poveste Disney 😊
Ei pornesc apoi în această mare aventură și, desigur, se confruntă cu multe obstacole pe drum. În cele din urmă, eroul devine învingător, își atinge scopul și se întoarce pentru a fi aclamat. Putem învăța câte ceva din aceste filme.
Poți aplica această formulă la propria ta poveste prin a defini clar personajul principal. Acesta ai putea fi chiar tu sau un client, de exemplu. Apoi, poți explica problema cu care s-a confruntat personajul și simptomele acesteia.
Iar la final, poți detalia modul în care s-a rezolvat problema și modul în care cititorii pot aplica aceeași soluție și în cazul lor.
De prea multe ori, echipele de vânzări se concentrează prea mult pe ele însele și pe ceea ce vor să comunice în termeni de conținut. Inevitabil, ajung să vorbească pe lângă clienții lor. Este mult mai important să faci apel la emoțiile clientului, de exemplu, făcându-l protagonistul poveștii tale. Și asta în mod sigur te va ajuta la vânzări!
Ți-a plăcut acest articol? Hai să povestim pe hello@creativeadvertising.ro despre storytelling în marketing și întreabă-ne orice vrei să afli!