Cum ne ajută copywritingul la vorbit în public?

Sigur te-ai aflat deseori și tu în situația în care îți vine mult mai simplu să pui pe foaie tot ce gândești, dar apoi să-ți vină mai greu să vorbești despre asta, nu-i așa?

Desigur, nu pentru toată lumea e așa, pentru mulți este chiar invers. Dar dacă principala ta ocupație este copy și content writing, în mod sigur te regăsești în prima propoziție. Nicio problemă, copywritingul te poate ajuta atunci când trebuie să vorbești în public, și asta pentru că multe din regulile ce le aplici la scris, se pot „transfera” și atunci când ai de ținut o prezentare la un grup de oameni de exemplu. Cum? Vezi mai jos 😊

#1. Exersează înainte

Înaintea oricărui speech sau a oricărei prezentări, este bine să exersezi. Multă lume își scrie textul de dinainte, și dacă te ajută asta, la primele prezentări, poți să te ajuți de foile scrise. Și dacă ești writer, acolo e deja punctul tău forte. Ca să scapi de emoțiile de început, gândește-te că doar citești cu voce tare textul fain scris deja de tine. Adaptează intonațiile la public și la prezentarea în sine, dacă e mai non-formală și casual sau mai serioasă, în funcție de ceea ce vrei să transmiți.

Încă un plus pentru început, atunci când te pricepi la scris dar trebuie să vorbești în public, pe notițele deja scrise îți poți face mici semne, mici tips & tricks atunci când vrei să spui o glumă de exemplu, ca un scenariu cu note de la regizor. Sună interesant? În mod sigur citindu-ți propriu scenariu creativ în fața unei mulțimi te va face mai degajat.

#2. Cunoaște-ți publicul

Aici trebuie să ne gândim la scopul copywritingului. Scopul unui text scris este de a convinge privitorul, ascultătorul sau cititorul să acționeze, adică să cumpere un produs sau să adopte un alt punct de vedere. Copywriterii sunt implicați în crearea de texte pentru site-uri web și site-uri de socializare, cum ar fi Twitter, Facebook și bloguri.

Asemănător, scopul unui discurs este de a distra, informa, inspira și de a determina publicul să acționeze.

Acestea fiind spuse, cum poți aplica asta atunci când vorbești în public? Exact la fel. Gândește-te pentru cine și cu ce scop vorbești. Gândește-te la ceea ce dorești să explici publicului tău exact la fel cum faci pentru publicul pentru care scrii zilnic.

#3. Vorbește sincer și autentic

Adevărul este că, pentru ca prezentarea sau discursul tău să aibă cel mai mare efect, trebuie să fii capabil să te distrezi și să-ți uimești audiența. Desigur, asta poate fi destul de greu de făcut, mai ales dacă ești la început și ai emoții la vorbitul în public. Daaar, ai un alt mare atu! Copywritingul la care te pricepi și care te va ajuta și în această situație.

Așa că, asigură-te că ai aceeași pasiune și credibilitate în momentul în care te adresezi audienței, ca atunci când scrii despre ceva ce-ți place. Apoi, argumentează folosind emoția susținută de logică! Este o formulă excelentă, așa că merită să o încerci. Nu ai cum să dai greș oricâte emoții ai avea în fața unui public mare de oameni, iar la final, poți termina cu o mică glumă dacă simți că se potrivește sau dacă publicul e mai non-formal. Desigur, scrie-o înainte ca să nu o uiți 😊

Acestea fiind spuse, pe noi ne-au ajutat toate sfaturile de mai sus. Tu ce metode folosești atunci când trebuie să vorbești în public dar ai emoții? Scrie-ne pe hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole