Întâlnire cu diverși reprezentanți ai unor societăți comercial cu potențial de a deveni client pentru business-ul tău creativ? Prezentări atractive și „muncă de convingere” de ce tu ești cel mai potrivit/cea mai potrivită pentru a-i reprezenta și promova brandul?
Dacă suntem antreprenori într-o industrie creativă, cu siguranță toți am fost în această postură, nu-i așa? În concret, este vorba despre ofertarea unui client. Despre asta vom povesti în blog postul de azi, așadar, citește în continuare dacă te atrage subiectul.
#1. Documentează-te despre client înainte de întâlnire
Adică fă-ți temele. Trebuie să afli cu ce se ocupă clientul, pe ce nișă este business-ul său, de ce fel de servicii are nevoie și cum ai putea tu să-l ajuți în promovare. Gândește-te practic la cum ai putea tu cu skill-urile tale în materie de copy și content writing să aduci un plus valoare acelui tip de afacere. Iar odată ce ești și tu convins că te „potrivești” acolo, treci la următorul pas.
#2. Pregătește oferta pentru nevoile lui
Dacă ești deja de-o perioadă în acest domeniu, în mod sigur ai și o listă de prețuri. Iar dacă ești la început și nu ai încă lista, trebuie să-ți faci una. Acea listă cu toate serviciile ce poti să le oferi și prețurile pentru ele. Iar apoi, updatează această ofertă în funcție de nevoile acestui nou client. Dacă, de exemplu, clientul are deja un site bine pus la punct, nu are rost să-i propui conținut pentru acesta, eventual pentru completarea sau reîmprospătare contentului dacă este cazul. Sau dacă ți se pare că ar avea nevoie de grafică, trece și asta pe listă.
Gândește-te dinainte cum dorești să abordezi un client de copywriting/content writing. Ideea generală este să te prezinți și să spui ce faci ca copywriter, precum și cum poți să-i ajuți business-ul să crească.
#3. Prezintă-te la întâlnire în timp & fii pregătit/ă cu de toate
Și anume, este foarte indicat să ai la tine cel puțin o tabletă unde să-i arăți piese din portofoliul tău bine pus la punct înainte. O agendă și un pix, normal, nu trebuie să lipsească nicidecum de la tine, iar dacă ai aceste obiecte personalizate cu logo-ul brandului tău, e cu atât mai bine. Ba chiar poți să-i lași un pix personalizat și clientului. Cui nu-i plac cadourile, oricât de mici să fie ele, nu-i așa? Asta va „da bine” și sigur va fi un mic gest cu siguranță apreciat.
Apoi, să nu uităm de ce e mai important la întâlnire: prezintă-te pregătit cu notițe despre subiectele de discutat, cu grafice dacă ai nevoie și oferta de servicii printată, dacă consideri că e nevoie.
#4. Pune întrebările potrivite
Atunci când porți o conversație de ți business și vrei să prinzi un potențial client, e bine ca el să înțeleagă cât de interesat/ă ești de afacerea respectivă, așadar fii tu cel/cea care arată interes adresând câteva întrebări. Totuși, ai grijă să nu transformi discuția într-un interogatoriu penibil. Iată câteva exemple de întrebări ce le poți adresa fără a da în penibil: Ați mai lucrat cu copywriteri independenți? Ce vă doriți de la această colaborare? Cum doriți să crească business-ul dvs? Care doriți să fie termenul limită până la care trebuie livrate materialele? Care este bugetul dumneavoastră pentru acest proiect? Când doriți să începem colaborarea?
… și alte întrebări pe care le consideri relevante tu, ca și freelance copywriter pentru tine și pentru client, în funcție de cum răspunde la cele de mai sus și la discuția voastră per total.
Desigur vor fi mult mai multe întrebări, dar vei improviza pe moment 😊
Nu uita, nu adresa întrebările în bloc, așteaptă mereu să primești și răspunsuri, altfel poate fi o adevărată presiune asupra interlocutorului tău și nu vrem asta!
#5. Fă o primă impresie bună
În primul rând trebuie să-ți folosești bine timpul, încă de la primul contact, ca să faci o primă impresie bună pentru că nu ai de unde să știi dacă vei avea o a doua șansă.
Zâmbește atunci când te întâlnești prima dată cu clientul, pentru a-i da de înțeles că te bucuri să îl vezi și că ești încântat de perspectiva de a lucra împreună. Păstrează contactul vizual, dă o strângere de mână fermă și ascultă cu atenție atunci când clientul vorbește cu tine. E bine să te prezinți ca o persoană relaxată și concentrată.
Fii sincer, explică cum poți ajuta și nu uita să folosești portofoliul tău pentru exemple. Și apoi încheie cu un apel la acțiune. Dacă totul a mers bine, programează următoarea întâlnire de acum sau o zi și oră exactă pentru următorul apel.
Aceastea ar fi câteva sfaturi din partea noastră după o lungă experiență de discutat și stabilit colaborări profitabile cu clienții noștri. Scrie-ne pe hello@creativeadvertising.ro dacă te-a ajutat acest articol 😊