Cum să scrii descrieri de produse pentru webshop și cataloage?

Când ai cumpărat ultima data ceva online? Probabil destul de recent, nu-i așa?

Și care este procesul obișnuit prin care cumperi online? Probabil că prima data răsfoiești printre site-uri, vezi ofertele, citești descrierea produselor și recenziile clienților. Apoi deja ți-ai făcut un top cu produsele preferate și apoi ești pregătit să cumperi. Avem dreptate? 🙂

1 din 4 persoane cumpără online deci concurența site-urilor care vând diverse produse este acerbă, așadar câștigă cel care vine cu ceva mai atrăgător.

Dacă ești un content writer, poate ai avut deja task-ul de a fi nevoie să scrii descrieri de produse pentru diverse site-uri, cataloage etc. De obicei nu poți „înflori” prea mult la o asemenea descriere pentru că trebuie pur și simplu să explicit ceea ce se vede. Dar există câteva sfaturi pe care ți le putem da, ca să faci descrierile mai atrăgătoare, astfel încât să-și atingă scopul și să vândă.

#1. Adresează-te nevoilor și dorințelor clienților

Și anume, adresează-te celor care vor cumpăra produsul pe care tu-l descrii. Cunoașterea acelui client e importantă deoarece trebuie să știi, sau cel puțin să intuiești, ce-și dorește cumpărătorul, cu ce fel de mesaje rezonează.

Dorește să știe toate specificațiile produsului, sau doar strictul necesar? Vrea puțin umor sau o descriere mai directă și la obiect?

Scrierea descrierii ca și cum ai vorbi clientului este unul dintre cele mai faine „trucuri” în copy și content writing.

#2. Beneficiile în detrimentul caracteristicilor

După ce știi cum să vorbești cu publicul care va cumpăra produsele descrise de tine, trebuie să vezi ce funcții și beneficii incluzi în descrieri.

Când scrii descrieri de produse, nu ai prea mult spațiu de lucru. Deci asta înseamnă că trebuie să restrângi caracteristicile cele mai convingătoare. Adică lucrurile care fac produsul unic și îl distanțează pozitiv de concurență astfel încât clienții să-și spună că „trebuie neapărat să aibă aia”!

Și cel mai bun mod ca să faci asta este să vorbești mai mult despre beneficii. De regulă, cumpărătorilor nu le pasă doar ce este produsul, ci mai mult de cum îi poate ajuta, ce problemă rezolvă sau ce au în plus față de altele.

Majoritatea paginilor de comerț au o întreagă secțiune care include specificații și acolo este locul unde poți include caracteristicile importante ale produselor descrise. Faceți descrierea cât mai suculentă 🙂

#3. Captivează cu un cârlig bun

După cum bine știm, cârligul este metoda de a atrage și prinde (ca un cârlig) atenția clienților. Mixul de copywriting și anume Conceptul – Cârligul – Captivarea – Convingerea – Chemarea.

Ei bine, cârligul este important și când faci descriere de produse. Asigură-te că descrierea ta conduce cu un cârlig captivant care poate face diferența în locul concurenței. Prinde-i de la început! J

#4. Mai puțin e mai mult

Clasicul less is more și anume declutter, adică fă ordine și scapă de cuvintele nefolositoare.  

Indiferent cât de captivantă este descrierea pe care ai făcut-o, majoritatea oamenilor nu vor sta mult timp să citească o descriere lungă. Probabil vor scana rapid informațiile așadar trebuie să te asiguri că descrierea nu este prea lungă sau prea scurtă.

Trebuie să fie exact cât e nevoie ca să cuprinzi toate părțile importante și să fie atrăgătoare, drăguță, unică. De asemenea, ai grijă la lizibilitate. Poți să împarți descrierea în secțiuni ușor de citit, paragrafe mai scurte, puncte cheie.

#5. Încheie cu niște cuvinte cheie

Orice text, descriere, content trebuie să cuprindă cuvinte cheie, pentru a crește șansele produsului să apară în căutările Google.

Deci, vezi care sunt cele mai relevante cuvinte cheie și nu uita să le adaugi la descrierile tale, unde-și au locul, într-un mod strategic, astfel încât să facă sens.

Acestea fiind spuse, dacă vrei ca descrierile tale de produse să iasă în evidență și să fie mai deosebite pe piață, sperăm că sfaturile de mai sus te vor ajuta 🙂

Scrie-ne pe hello@creativeadvertising.ro dacă vrei să discutăm mai multe pe acest subiect

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole