5 super tips & tricks: Cum faci copy și content writing într-un domeniu cu zero cunoștințe

Da, sună puțin amuzant, nu-i așa? 🙂 Cum să scrii despre ceva ce nu cunoști, despre care nu știi prea multe sau chiar nimic? Din experiența personală, vă mărturisim că în acest domeniu se poate să întâmpinăm această „problemă” chiar și de mai multe ori. Dar stați liniștiți, chiar și pentru asta există soluții și nimic nu e imposibil.

Așadar, mai jos veți găsi câteva tips & tricks care vă pot ajuta să scrieți chiar și despre un domeniu (încă) necunoscut.

#1. Fă research

Desigur că primul și cel mai important pas este pur și simplu să te-apuci de învățat! Nu cunoști un domeniu? Te documentezi. Trebuie să scrii despre materiale de construcții de exemplu? Începi să faci research despre tipul de construcții pentru care acele materiale sunt potrivite, despre fabricarea materialelor, despre caracteristicile acelor materiale, avantaje, dezavantaje etc. Vezi fotografii, filmulețe pe Youtube, citește alte articole și orice te ajută de obicei să înveți despre ceva nou. Ai liber să fii creativ.

#2. Definește audiența

Dacă trebuie să scrii despre un anumit produs, de exemplu, trebuie să descoperi care sunt persoanele care folosesc în mod normal acel produs. Care este intervalul de vârstă la care te adresezi, domeniul de activitate, studii etc. Acest lucru te va ajuta să stabilești stilul de scris. Va fi mai serios și concret, adresat persoanelor mai în vârstă? Sau va fi mai friendly, jucăuș, adresat tinerilor? Cât mai multe informații despre audiența la care te adresezi te poate ajuta foarte mult atunci când începi să scrii despre un domeniu (încă) necunoscut.

#3. Verifică concurența

Nu strică să vedem ce au scris alții despre un anumit subiect, nu? Să verificăm piața, să vedem ce merge și ce nu, ce fel de articole au mai multe reach-uri și prind la public. Verificând din cât mai multe surse, concurența sau nu, ne ajută să ne creăm o idee despre stilul pe care dorim să mergem și să oferim clienților ceea ce caută, dar în stilul nostru caracteristic de scris.

#4. Folosește cuvinte cheie

Și fă articolul orientat SEO, prin folosirea acelor cuvinte cheie specifice acelui domeniu. Fă-ți o listă cu acele cuvinte cheie și inserează-le în text. Iar odată ce ai câteva cuvinte, acestea te vor ajuta și pe tine să compui mai ușor pe baza acestora. Oricum ai scris însă, chiar dacă e un domeniu nou, încearcă să pari natural. Deși încă nu cunoști în totalitate toate detaliile despre care scrii, articolul sau prezentarea nu trebuie să pară prea sofisticată. Dacă ai făcut documentarea de la început, deja ai o bază în domeniu și cu cât scrii mai mult, cu atât vei învăța mai mult.

#5. Folosește imagini reprezentative

Uneori o imagine face cât o mie de cuvinte, nu-i așa? Iar în domeniul de copy și content, deseori te poți juca și cu editarea foto. O imagine faină și reprezentativă domeniului nou despre care scrii plus puțin text inserat pe aceasta poate să te ajute mult. Inserează acele cuvinte cheie alese și deja ai un conținut numai bun de pus pe social media.

Acestea ar fi câteva dintre sugestiile pe care și noi, echipa Creative, le punem în aplicare când suntem în situația sus menționată 🙂 Contactați-ne la hello@creativeadvertising.ro pentru o sesiune faină de brainstorming pe acest subiect sau multe altele!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole