Ce este un Moodboard și la ce ne folosește?

Cu toții am auzit acest cuvânt sau concept cel puțin o dată, nu-i așa? Azi vom povesti puțin despre ce este un moodboard și la ce îl putem folosi în afacerea noastră sau la taskurile de zi cu zi.

Ce este un moodboard?

Simplu, este un aranjament de imagini, materiale, bucăți de text etc., destinat evocării sau proiectării unui anumit stil sau concept. Este practic o prezentare vizuală sau „colaj” constând din imagini, text și mostre de obiecte dintr-o compoziție. După cum îi spune și numele „mood” (eng. stare), îl putem folosi pentru a transmite o anumită stare. Spre exemplificare, am pus laolaltă un moodboard (tablou de stare/dispoziție) cu imagini și cuvinte cheie, care transmit cel mai bine esența mărcii pe care dorim să o promovăm.

Un moodboard poate fi bazat pe un subiect stabilit sau poate fi orice material ales la întâmplare. Moodboard-urile pot fi fizice sau digitale și sunt instrumente de prezentare eficiente.

La ce ne folosește un moodboard?

Moodboard-ul este folosit pentru a transmite o idee generală sau un sentiment cu privire la un anumit subiect. Ne ajută să exprimăm viziunea pe care o avem în minte pentru un proiect. Uneori, este foarte complicat să ne exprimăm ideile vizuale altora. Astfel, un moodboard este un instrument de comunicare vizuală foarte eficient și ne ajută să construim o „poveste” de design clară, pe care vrem să o folosim în spațiu.

Putem spune că moodboard-ul este un bun punct de pornire de la un concept, care ne ajută să ne strângem și concentrăm ideile pentru a defini un proiect.

Graficienii, designerii de interior, designerii industriali, fotografii și alți artiști creativi folosesc mood board-uri pentru a ilustra vizual stilul pe care doresc să îl urmeze. Designerii amatori și profesioniști le pot folosi deopotrivă ca un ajutor în scopuri mai subiective, cum ar fi modul în care doresc să-și decoreze dormitorul sau atmosfera pe care doresc să o transmită prin moda lor. Pe scurt, tablourile de dispoziție nu se limitează la subiecte vizuale, ci servesc ca un instrument vizual pentru a informa rapid pe ceilalți despre „senzația” generală a unei idei. În procesele creative, tablourile de dispoziție pot echilibra coordonarea și libertatea creativă.

Cum se poate crea un moodboard?

În primul rând, un moodboard poate include aproape orice – fotografie, desene sau ilustrații, palete de culori, texturi, cuvinte descriptive – practic orice te ajută să definești direcția proiectului tău.

Astfel, există trei pași principali pentru a crea un moodboard:

#1. Brainstorming pe temă

Probabil că deja ai câteva idei în legătură cu starea generală pe care vrei să o transmită moodboardul tău. Nu uita însă că, în același timp trebuie să-ți aloci ceva timp pentru a crea un moodboard care să-ți reprezinte propriul stil.

Gândește-te la casa ta, la hainele tale, la birou, la vacanța ta, la lucrurile la care visezi. Cum arată? Ce simt aceste lucruri? Care sunt firele comune? Este o culoare? O textură? Un tipar? Un sentiment? sau poate o emoție?

Chiar dacă începi un moodboard pentru tine sau pentru afacerea ta sau a altora, trebuie să-ți organizezi ideile înainte de a începe.

#2. Colectarea elementelor

Odată stabilit stilul pe care vei merge în moodboard-ul tău, poți începe să colectezi elementele ce-l vor crea.

Colectează imagini care reprezintă gânduri stabilite mai sus. Aceste imagini îți vor spune povestea și când se vor uni vor începe să-ți arate stilul. Colecția de imagini va reprezenta stilul de viață și stilul personal și profesional. Găsește câteva surse de inspirație de unde să începi.

#3. Examinarea, organizarea și prezentarea tabloului

Odată strânse toate elementele pe care ți le dorești pe moodboard, poți să te joci cu ele. Mută-le pe tablă pentru a crea diferite compoziții, proiectează, inserează text, cuvinte-cheie dacă dorești.

Proiectează și lasă creativitatea să zburde, nu trebuie să respecți anumite reguli. Joacă-te cu imaginile până când ești mulțumit. Un element important al moodboard-urilor care îi poate ajuta pe începători să-și transmită mesajul foarte eficient este să folosești cuvinte cheie pentru a-ți spune povestea. Două sau trei cuvinte cheie bine selectate, te pot ajuta să descrii mesajul abstract pe care încerci să-l transmiți prin imagini.  

Și gata, deja ai primul moodboard creat! Destul de simplu, nu-i așa?

Un moodboard se poate crea în diverse programe de editare foto, cum ar fi Canva sau Photoshop sau chiar fizic, pe o tablă mare albă, unde poți scrie și lipi tot ce-ți dorești, în dulcele stil clasic. PS: această ultimă modalitate a fost folosită de designerii și organizatorii de nunți și alte evenimente.

Cel mai probabil, cu toții am făcut un asemenea moodboard/colaj cu diverse idealuri ce ni le dorim împlinite, cum ar fi amenajarea locuinței, a spațiului de birou etc., iar acum știm și cum se numește acel proiect de creativitate personală 🙂

Ți-a plăcut acest articol? Contactează-ne la hello@creativeadvertising.ro pentru orice alte subiecte faine despre care vrei să scriem!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole