Cu siguranță ai auzit de cei doi termeni din domeniul marketingului digital, însă, probabil ce nu știai până acum, sunt principalele trei diferențe între cele două noțiuni.
Iată ce trebuie să știi atunci când planifici să-ți setezi o campanie de promovare prin e-mail.
#1 Conținut și consistență
Atunci când începi o campanie de promovare în sfera digitală, trebuie atent selecționate informațiile pe care dorești să le trimiți listei de contacte.
În timp ce calitatea informațiilor și valoarea conținutului le setezi tu sau cel care-ți desfășoară campania de promovare, asupra cantității de informații trebuie în mod necesar să acorzi o foarte mare atenție.
Poți transmite informații fără număr, însă cititorul tău să nu recepționeze mai mult decât primele rânduri (eventual) sau nici atât, dacă calitatea informațiilor este proastă sau pur și simplu nu prezintă interes.
De aceea recomandăm selecționarea cu atenție a mesajelor transmise destinatarilor tăi, chiar dacă asta presupune categorisirea receptorilor în funcție de interese.
De exemplu, dacă vinzi anumite produse, poți categorisi destinatarii e-mailurilor tale în funcție de zona de interes, cum ar fi clienți care deja au cumpărat de la tine – deci sunt consumatori care nu mai trebuie convinși cu privire la calitatea mărfii sau seriozitatea ta ca furnizor, sau persoane interesate – adică cei care s-au mai interesat despre produsele tale însă nu le-au încercat încă.
Celor două categorii de persoane nu le poți transmite același mesaj cu „pretenția” să înțeleagă același lucru din mesajul transmis.
Așadar, primei categorii poți trimite oferte și detalii, cataloage, newslettere cu informații având cantitate și consistență mai mare, în timp ce persoanelor interesate trebuie să le transmiți informații mai concise, mai convingătoare, cum s-ar spune „scurt și la obiect” până ce aceste persoane devin cumpărători și consumatori direcți.
#2 Cantitatea și forma mesajului
După cum spuneam adineaori, cantitatea informațiilor transmise trebuie atent distribuită, la fel și forma de transmitere a acestora.
Dacă ne raportăm la exemplul de mai sus privind clienții care deja au cumpărat vs. persoanele interesate, puteți încerca o strategie de e-mail marketing diferențiat.
Dacă pagina web oferă posibilitatea înregistrării unor abonați, cu siguranță există și o bază de date cu foști/actuali clienți și deja devine mult mai ușoară posibilitatea de a crea categorii de contacte. Din baza de date a clienților se poate crea o listă de contacte care deja au cumpărat produsele tale și le poți transmite periodic e-mailuri friendlypentru a-i ține la curent cu noutățile în materie de produse, modă (dacă e vorba de produse gen haine, mobilă etc) precum și cu privire la evenimente, campanii, oferte speciale pentru clienți înregistrați etc. Aceste mesaje se pot transmite printr-un e-mail de 3-4 rânduri care vor face introducerea la newsletter-ul propriu-zis. Emailul poate cuprinde informații, poze, link-uri și date de contact. Totul depinde de cât de creativ și deschis ești.
Pe de altă parte, dacă există opțiunea de abonare la mesaje/newslettere, automat va exista o listă de contacte cu persoanele interesate, care de cele mai multe ori încă nu sunt clienți dar sunt interesate în a deveni consumatori. Acestei categorii este suficient să-i trimiți e-mailuri la fel de friendly, însă fără atașamente (cel puțin pentru început). Aceste e-mailuri pot avea conținutul dorit de tine, însă cu mențiunea ca ele să nu fie prea lungi și textul să nu fie prea tehnic sau plictisitor pentru persoanele care doar tatonează terenul în prima fază.
Un e-mail atractiv presupune de regulă un titlu care să atragă atenția pentru primul click – am mai vorbit noi despre e-mail marketing în articolul E-mail marketing – 5 secrete pentru un titlu care vindehttps://creativeadvertising.ro/2020/04/24/e-mail-marketing-5-secrete-pentru-un-titlu-care-vinde/
Apoi, conținutul trebuie să fie și el pe măsura titlului și la final să facă cel puțin o ofertă prin care contactele tale să treacă la următorul pas: ACȚIUNEA de a te contacta pentru a cere detalii și de a cumpăra sau cel puțin a testa produsul tău, sau chiar de a-ți face o vizită la showroom etc.
#3 Frecvența transmiterii mesajelor
Cu siguranță ți s-a întâmplat și ție să vizitezi o pagină și chiar să te abonezi la newsletter și mai apoi să fii bombardat cu mesaje peste mesaje. Mai nou, nu mai este necesar să îți dai adresa de e-mail voit, e suficient să fii conectat la e-mail în timp ce navighezi pe o pagină, pentru ca datele să îți fie preluate automat într-o bază de date. Această bază de date le furnizează mai departe firmelor de același profil care le cumpără, și astfel te trezești cu nenumărate mesaje.
Cel mai bun exemplu este atunci când cauți parfumuri pe Google, intri pe 1-2 pagini și deja te trezești cu oferte generate automat în căsuța ta poștală. Desigur, poți da unsubscribe la o pagină sau două, dar ofertele tot vor continua să vină de la cei cărora le-au fost furnizate mai departe datele tale de contact.
Revenind la subiect, este important să nu faci aceeași greșeală pentru a nu-i înfuria pe cei care ar fi interesați să cumpere de la tine.
Recomandarea noastră ar fi să transmiți mesajele tip e-mail sau newsletter cu o frecvență săptămânală, căci e suficient de a trezi și menține interesul unei persoane. Iar dacă acesta va dori mai mult, cu siguranță te va contacta pentru alte oferte (și nici nu vei scoate din sărite persoana respectivă ;).
Tips and Tricks
- Acordă atenție calității mesajului
- Titlul tebuie să fie catchy
- Conținutul să fie util și atractiv
- Valoarea informațiilor trebuie să fie reală
- Nu trimite mesaje celor care nu doresc acest lucru.
- Întreabă la finalul e-mailului „Îți servește conținutul acestui e-mail?” sau „Mai vrei să primești noutăți de la noi?”
Ți-a plăcut acest articol? Există vreun subiect care te pasionează? Și vrei să citești mai multe despre marketing? Scrie-ne despre intereselela hello@creativeadvertising.ro