Social Media Marketing a devenit una dintre cele mai eficiente metode de promovare în mediul online.
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Tiktok, YouTube sunt rețele de socializare care au prin amploare în ultimii 10-15 ani, dar mai ales în ultima jumătate de an, când o lume întreagă a fost nevoită să se mute în online cu toate activitățile: serviciu, școală, prieteni.
2020 ne-a demonstrat cât de important este internetul și să avem acele abilități tehnice care să ne ajute să folosim tehnologia la maximă capacitate pentru a ne transforma afacerile în succes.
În acest post vom povesti despre două dintre cele mai de succes rețele de socializare ale momentului: Facebook și Instagram, care au avansat atât de mult în timp, încât astăzi rolul lor nr. 1 nu mai este neapărat aceea de a conecta oamenii între ei, ci mai degrabă aceea de a populariza, promova orice.
Facebook – de la socializare la promovare
Facebook este rețeaua cu aproximativ 1,44 miliarde de utilizatori, devenind astăzi o rețea de socializare cu potențial incredibil pentru orice business. Postări tematice, grupuri țintă, o mulțime de „Facebook friends” care pot deveni potențiali clienți pe diferite nișe – asta face Facebook plin de oportunități.
Facebook are menirea de a ține oamenii în contact continuu, de a diminua distanța între cerere și ofertă, de a face totul mai simplu de găsit, de a crea comunități bazate pe aceleași interese. Astfel, se pot crea segmente de public care utilizează cantitatea masivă de date disponibile în rețeaua Facebook. Deși la bază este un instrument gratuit ce permite crearea de pagini care să îți promoveze afacerea sau postări ce îți pot mări vizibilitatea brand-ului, lucrurile se schimbă în momentul în care plătești campanii.
Scopul principal este de a-ți crește vizibilitatea cât mai mult posibil, de a selecta publicul țintă din multitudinea de grupuri puse la dispoziție.
Instagram – alternativă de promovare cu impact vizual
Cu aproximativ 500 de milioane de utilizatori activi lunar, Instagram este la bază o platformă gratuită. În principiu este o altă rețea de socializare derivată după Facebook și devenită în timp o alternativă interesantă de promovare a unui business.
Instagram oferă oricărui business o oportunitate unică de a-și atinge publicul-țintă prin intermediul campaniilor publicitare. În principiu, Instagram se bazează mai mult pe interacțiunea prin intermediul conținutului vizual – fotografii de înaltă calitate, filmulețe.
Promovarea pe Instagram are ca scop creșterea vizibilității brandului tău, obținerea cât mai multor „followeri” (ro: urmăritori) care să urmărească constant postările tale, să le dea share și tag în stories.
Promovarea pe Instagram este adesea utilizată pentru a crește expunerea brandului, traficului pe site și pentru a genera noi clienți.
Notă: Noi, cei de la Creative Advertising lucrăm la un super ghid de promovare în care vom aborda tehnici de digital marketing și traditional marketing deopotrivă pentru promovare, un ghid dedicat profesioniștilor din cadrul întreprinderilor mici și mijlocii.