Instagram Ads – cum se fac paid ads pe Insta?

Știm deja că publicitatea pe rețelele de socializare este o practică din ce în ce mai întâlnită pentru companii, iar reclamele plătite nu sunt greu de făcut. Pe Facebook, acest tip de reclame au un impact mare și ajută la promovarea unei pagini sau unei anumite postări targetate.

Instagram a devenit și ea la rândul ei una dintre cele mai bune rețele sociale pe care se poate face publicitate foarte eficientă. A devenit o platformă de publicitate la fel de mare ca și compania-mamă, Facebook.

Hai să intrăm în pâine și să vedem ce sunt aceste Insta Ads, cum se fac ele și de ce sunt atât de utile în publicitate.

Ce sunt Instagram Ads?

Publicitatea pe Instagram este o metodă de plată pentru a posta conținut sponsorizat pe rețeaua de socializare Instagram, pentru a ajunge la un public mai mare și mai bine țintit conform nevoilor companiilor.

Deși există multe motive pentru care o companie sau o persoană poate decide să-și facă publicitate, Ads-urile pe Instagram sunt adesea utilizate pentru a crește expunerea mărcii, a traficului pe site, pentru a genera noi potențiali clienți și pentru a muta clienții actuali pe un funel (=pâlnie), pentru a ajunge spre o conversie cât mai mare.

La fel ca pentru Facebook Ads, și pentru Instagram Ads se folosesc aceleași tool-uri pentru realizarea promovării în scopul de a ajunge la oameni, în speță aceeași platformă de business manager care permite targetare foarte detaliată a audienței. Se consideră a fi printre cele mai puternice și dezvoltate platforme de targetare a audienței.

De ce ar trebui să faci publicitate pe Instagram?

Instagram a crescut rapid și se pare că nu se va opri în curând din ascensiunea puternică. De fapt, numărul companiilor care utilizează Instagram pentru marketing aproape că s-a dublat din 2016 și până acum.

Îți prezentăm principalele patru motive pentru care orice companie de orice dimensiune și profil trebuie să considere Instagram ca o modalitate de a-și promova marca, serviciile sau produsele:

  1. Oricine poate face publicitate pe platformă.
  2. Se poate viza publicul cu date Facebook, deoarece Facebook deține și platforma Instagram.
  3. Implicarea publicului este nelimitată. Companiile pot interacționa cu utilizatorii în secțiunea de comentarii a fotografiilor lor.
  4. Anunțurile arată la fel ca orice altă postare comună pe Instagram, ceea ce le face să se simtă mai puțin vizibile.

Fie că vrei să creșteți gradul de cunoaștere a mărcii, să obții mai multe click-uri pe site-ul tău, să generezi vânzări sau să stimulezi descărcările celei mai recente cărți electronice, Instagram te poate ajuta să ajungi la un public imens.

Cum se face publicitatea pe Instagram?

Instagram fiind maia mult o platformă vizuală, reclamele plătite pe Instagram (așa numitele paid ads) se bazează mai mult pe conținut vizual (imagini video, grafice și fotografii) de înaltă calitate, adică un set de imagini sau videoclipuri care pot fi însoțite de text. Această abordare creează oportunități pentru aproape orice tip de companie.

La urma urmei, chiar și mărcile din cele mai plictisitoare industrii pot posta imagini și videoclipuri plăcute pentru a captiva un public. Ele pot face acest lucru chiar dacă nu au un produs tangibil. Adaugă un hashtag # de marcă sau direcționează și vei intra în legătură cu clienții ideali în cel mai scurt timp.

Dacă totuși nu ești sigur cum funcționează anunțurile Instagram, este posibil să te simțiți copleșit de complexitatea funcționalității platformei. Așadar, dacă nu ești foarte sigur cum să folosești anunțurile Instagram sau îți faci griji pentru costurile ce le poate implica o astfel de campanie de promovare, citește mai departe pentru a afla cum poți difuza anunțuri Instagram eficiente la orice buget.

Poți alege în total patru formate de anunțuri pentru Instagram Feed. Iată care sunt acestea și cum să utilizezi fiecare tip:

  • Reclame foto – sau anunțurile cu o singură imagine – îți permit să creați până la șase anunțuri care conțin câte o imagine fiecare.

Cum să le creezi:

Anunțurile cu o singură imagine sunt destul de ușor de realizat. Începeți selectând imaginile pentru anunțul dvs. Puteți răsfoi biblioteca de imagini, puteți încărca o fotografie nouă sau puteți utiliza o imagine de stoc gratuită.

Apoi, trebuie doar să adaugi legenda pentru anunț în câmpul „text”. Legenda poate avea între 125 până la maxim 300 de caractere. Orice text după a treia linie se va transforma într-o elipsă, pe care utilizatorii trebuie să o extindă pentru a vedea restul textului.

Dacă vrei să trimiți oameni pe site-ul tău promovat în anunț, faci click pe „Adăugați o adresă URL a site-ului web”. Poți ignora alte câmpuri, cum ar fi Display Link, Headline și News Feed Link Description, deoarece acestea nu se aplică anunțurilor Instagram.

  • Reclame video – sau reclamele video – sunt foarte asemănătoare cu reclame foto. Anunțurile single-video constă într-un videoclip sau un GIF.

Cum să le creezi:

După ce selectezi acest format, alegi videoclipul deja încărcat sau încarci unul nou. Apoi, alegi o miniatură video din imaginile selectate de Facebook din videoclip sau încarci una personalizată. Dacă vrei să adăugați subtitrări video, trebuie să încarci un fișier în format .SRT.

Așa cum ai face într-un anunț foto, incluzi o legendă pentru videoclipul tău în caseta de text. Reține că aceeași regulă se aplică și lungimii subtitrării: cel mai bine este să rămâi cu 125 de caractere.

  • Reclame Slideshow – sau anunțurile cu diapozitive – sunt practic reclame video pe o buclă cu până la 10 imagini (cu muzică). Sunt similare unui anunț carusel care se derulează singur.

Cum să le creezi:

Încarcă o prezentare de diapozitive din biblioteca ta sau creează o nouă prezentare de diapozitive utilizând creatorul de diapozitive în Facebook Ads Manager. Trebuie să încarci imagini, să le aranjezi, să îți ajustezi setările și să adaugi muzică.

Alege o miniatură, apoi o subtitrare și adaugă o adresă URL a site-ului, dacă dorești desigur.

Poți folosi chiar și o postare existentă de pe Facebook pentru a creea un anunț Instagram. Această tactică este excepțională de reținut pentru postările de pe Facebook care au avut rezultate bune în trecut.

  • Reclame carusel – sau anunțurile carusel – se formează din două sau mai multe imagini sau videoclipuri.

Cum să le creezi:

Adaugă legenda care va rămâne aceeași indiferent de imaginea pe care o vizionează o persoană atunci când derulează anunțul.

Apoi, poți creea „cardurile” (imaginile inițiale) pentru anunț. Poți adăuga până la 10 carduri într-un singur anunț. Pentru fiecare card, încarcă o imagine, un videoclip sau o prezentare de diapozitive.

Completează titlul care va fi prima linie a subtitrării. Acest text poate fi diferit pentru fiecare card. Lasă descrierea necompletată și adaugă o adresă URL de destinație pentru butonul CTA (call-to-action).

Lasă necompletate câmpurile „Afișați mai multe adrese URL” și „Afișați mai multe adrese URL afișate”, deoarece acestea sunt pentru anunțuri carusel Facebook.

Cât costă Insta Ads?

Am lămurit deja faptul că anunțurile Instagram funcționează utilizând același sistem ca și Facebook Ads, motiv pentru care s-ar putea să crezi că acestea au prețuri asemănătoare, însă costul anunțurilor Instagram depinde de bugetul alocat.

Mulți specialiști spun că difuzarea reclamelor pe Instagram este cel puțin de două ori mai rentabilă decât difuzarea de reclame pe Facebook.

Cu toate că nu există un cost exact la care să te așteptați să se ridice un anunț sau efectiv promovarea pe Instagram, să știi că pentru anunțurile de pe Instagram, prețurile încep de regulă de la 5 dolari.

După cum știi, Facebook Ads funcționează bine, deoarece poți viza o anumită categorie, clasă, grup de persoane.

Exact aceleași metode de direcționare se aplică și Instagram, platforma de gestionaree a reclamelor fiind exact aceeași. Poți direcționa sau targeta publicul selectând anumiți factori precum locația, vârsta, sexul, datele demografice, interesele, comportamentele, conexiunile sau limbile. De asemenea, poți viza persoane care au interacționat cu conținutul tău sau care sunt prieteni cu clienții tăi. De acolo, poți viza și alți utilizatori ca aceștia, cel puțin utilizând un public similar.

Cu toate acestea, anunțurile Instagram nu te vor costa niciodată mai mult decât alegi să cheltui. Dacă bugetul tău alocat pentru a rula o reclamă este de 10 $ pe zi, promovarea nu te va costa niciodată mai mult decât suma stabilită/impusă de tine.

Sperăm că acest articol ți-a fost de folos! Contactează-ne la hello@creativeadvertising.ro pentru mai multe discuții pe acest subiect 🙂 precum și pentru sugestii, întrebări, nelămuriri și idei faine pentru viitoare articole de blog.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole