Interviu cu Raluca Jofi: cum crești pe Instagram de la zero la 50.000 de urmăritori?

Pentru cine nu o cunoaște pe Raluca Jofi, ea este cunoscută de pe micile ecrane, încă de pe vremea când lucra la o televiziune locală din Satu Mare, emisiunea care o reprezintă cel mai mult fiind NVdem la TV. Alții poate o cunosc de pe scenele pe care prezintă de câțiva ani de zile la diferitele evenimente culturale și de business, iar de câțiva ani încoace o vedem tot mai prezentă și activă pe Instagram, unde a devenit o adevărată artistă și, deși nu îi place cuvântul influencer, noi credem că totuși este o formatoare de opinie în rândul publicului său.

În interviul de azi, discutăm despre ce înseamnă să creezi conținut și să crești în urmăritori pe Instagram, câtă muncă se află în spatele unui conținut bun și ce fel de beneficii poți avea ca și creator de conținut (content creator) în România.

Raluca, ne bucurăm că ai acceptat să ne povestești puțin despre această latură a social media. Povestește-ne puțin despre începuturile tale pe Instagram, ca și creator de conținut, de când ai contul și de unde ideea de a-l dezvolta?

Contul de Instagram îl am de 5 sau 6 ani, însă o perioadă nu am știut cum să-l folosesc de fapt, până acum 3 sau 4 ani, când mi-am dat seama că îmi place să fac poze și să mi se facă poze. Și atunci am zis că Instagramul e perfect, deoarece este exact pentru asta: pentru fotografii, așadar fotografiile trebuie să meargă înspre această direcție. Am început să studiez mai îndeaproape, să intru pe Pinterest să caut poze care dau bine pe Instagram și am început să fac și eu poze.

Care a fost scopul cu care te-ai îndreptat spre crearea de acest gen de conținut?

Scopul a fost pur și simplu de a crea un conținut frumos, de calitate. Nu aveam nimic în minte, nici nu știam că poți să faci bani din asta, voiam pur și simplu să fac poze frumoase și să mi se facă poze și să le postez acolo, ca să fie un fel de carte de vizită personală. Așa am început.

Avea vreo legătura job-ul tău de atunci cu ceea ce făceai pe Instagram?

Oarecum avea o legătură, căci lucram în televiziune pe vremea respectivă, aveam emisiuni TV și oarecum se legau cele două, dar o legătură concretă nu exista între jobul meu și contul de Instagram. Nu aveam vreun scop de a crea un business din acest cont, ci pur și simplu acela de a crea conținut, era și în continuare este un hobby pentru mine.

Cât de greu sau dificil este să crești un cont în sensul de a obține un număr mare de urmăritori?

Numărul urmăritorilor mei a început să crească odată ce creștea numărul postărilor mele, datorită faptului că interacționam cu ei pe Instagram, în comentarii, făceam reels-uri și story-uri cu sondaje. În urmă cu 3 ani puteai crește mult mai ușor față de ce e acum. Dacă aveai conținut frumos, veneau urmăritorii, acum însă e mult mai greu, piața e mult mai încărcată și trebuie să dai din coate mai mult. Am crescut frumos, relativ ușor, am început să fac Giveaway-uri în colaborare cu alte persoane cu mult mai mulți urmăritori ca mine și uite așa am ajuns la mai bine de 48.000 de urmăritori în mai puțin de 3 ani de zile.

Ce tehnici și metode folosești în conținuturile tale pentru a-ți crește contul ca număr de urmăritori?

În privința postărilor, mi se pare că cel mai mare secret este să fii natural, să fii tu, să nu încerci să pari ceea ce nu ești, adică să ai curajul să-ți arăți fața și fără machiaj, și când te trezești, nu doar când ești aranjat. Tehnic vorbind, încerc să folosesc toate cele 30 de hashtaguri care sunt permise pe Instagram, să le folosesc în funcție de subiectul fotografiilor sau video-urilor postate, de locații, de zonă etc. A contat foarte mult în creșterea urmăritorilor și faptul că am interacționat cu ei, am răspuns la mesaje, la comentarii, la reacțiile la story-uri. Lăsam și eu comentarii la multă lume și automat mi se lăsau și mie. Astfel reușeam să creez conexiune cu oamenii și să cresc în numărul de urmăritori.

Putem vorbi puțin despre partea de monetizare a Instagram-ului? Cum se câștigă bani din social media?

Bani efectiv nu aș spune că fac cu regularitate, gen lunar. Există însă campanii pe care le fac pentru anumite firme sau brand-uri, de la care fie primesc produse, servicii, fie primesc carduri de cumpărături, vouchere valorice lunare sau periodice din care pot să-mi cumpăr efectiv ce am nevoie. La propriu, campaniile și firmele au început să vină spre mine abia după ce am trecut de 10.000 de urmăritori, mă găseau probabil prin recomandări, m-am înregistrat și eu pe diferite platforme dedicate creatorilor de conținut și companiile interesate mă contactau prin mesaj direct.

Nu pot să spun că pot trăi din Instagram, căci nu există venituri fixe și stabile lună de lună, motiv pentru care – eu având și familie cu doi copii, consider că e nevoie de un job cu venit stabil. Probabil că alți creatori de conținut procedează diferit, căci nu există două situații la fel.

Ce le recomanzi celor care vor să crească pe Instagram? Le poți recomanda de exemplu cursuri în acest sens?

Eu nu am urmat niciun curs pentru a-mi crește propria pagină, doar un alt curs prin care am învățat să administrez conturile de Instagram ale altor afaceri, însă pentru creșterea unei pagini personale nu pot să fac alte recomandări decât ca cei care doresc să evolueze în această direcție să aibă curajul de a ieși în față, de a se arăta personal, nu doar cu poze frumos aranjate cu flori, cărți și alte obiecte sau decoruri. Acestea pot funcționa până la un punct, dar e nevoie de personalizare și interacțiune directă cu urmăritorii, căci asta se caută. Mult succes!

O puteți urmări pe Raluca Jofi pe Instagram aici! Chiar face conținut original, autentic și frumos!

Ți-a plăcut acest articol sau ai întrebări, sugestii, recomandări? Scrie-ne la hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole