10 super job-uri din industria creativă pentru cariera de freelancing (ep.2)

Așa cum am promis, continuăm prezentarea domeniilor cu cea mai mare căutare în sfera freelancingului. Săptămâna trecută v-am povestit despre copy și content writers, Google Ads specialiști, webdesigneri și graficieni, traducători respectiv despre social media specialiști și manageri.

Cu siguranță de la început ați prins ideea că un job creativ și flexibil poate oferi extraordinar de multe beneficii celor care își asumă un job fără program strict și locație fixă.

#6. Branding specialist/manager

Am mai vorbit noi despre ce înseamnă branding și ce presupune munca în sine. Este important de punctat însă faptul că, cei care fac branding adică creează imaginea și identitatea vizuală a unei afaceri sau a unei persoane, trebuie să fie persoane deschise la minte, cu viziune largă și o doză de creativitate. A crea ceva de la zero, practic presupune a da viață prin formă și culori și a realiza imaginea unei entități, fie ea o persoană fizică, fie un business.

Specialistul în branding este persoana care are cel mai important rol în debutul unei firme, deoarece prin munca sa lumea va avea o anume viziune asupra identității și a misiunii sale.

Brandingul se poate realiza și el de la distanță, însă contactul personal la început este destul de important pentru că, prin comunicarea și interacțiunea directă se pot clarifica cel mai bine obiectivele.

#7. Blogger și Vlogger

Ambele presupun libertate totală în ceea ce privește creația de conținut textual, audio-vizual și vizual. Creatorii de conținut pentru bloguri și youtube sunt acele persoane care sunt numite deseori influenceri într-un domeniu sau mai multe (beauty, travel, gastronomie etc).

Aceștia își câștigă existența prin publicitate și colaborări cu diverse branduri dispuse să le plătească o sumă de bani pentru promovarea directă a brandului de către blogger/vlogger pe canalele lor proprii (un canal de youtube sau un blog).

Cum se întâmplă acest lucru: De exemplu un blogger deține o platformă unde publică conținut variat de pildă în domeniul travel: reportaje, interviuri, fotografii, conținut video, prin care generează un număr mare de vizualizări, comentarii și are urmăritori constanți (public). Dacă un lanț hotelier interesat să se promoveze în rândul unui public de nișă (gen travel), poate colabora direct cu numitul blogger oferindu-i sume de bani stabilite/negociate la comun, pentru ca acesta să-și construiască anumite conținuturi în jurul brandului respectiv.

La fel funcționează lucrurile în domeniul vlogosferei (creatorilor de conținut vizual de regulă pe YouTube, dar nu e lege scrisă).

Cert este că acești creatori de conținut sunt 100% independenți în materie de job: ei realizează conținut de care doresc, cu o frecvență aleasă de ei, iar în momentul în care își cresc numărul de fani, urmăritori, cititori sau așa numiții „telespectatori”, totul devine relativ și câștigurile pe care le generează în timp este în funcție de eforturile pe care le depun și capacitatea de a negocia cu părțile interesate de o astfel de promovare.

Nu mai vorbim de faptul că acest gen de freelancing ofertă cea mai mare libertate, mai ales în cadrul vlogurilor de călătorie sau de gastronomie, unde ideea e varietatea locurilor și experiențelor culinare.

#8. Fotografi și cameramani

Printre cele mai vechi „meserii” de freelanceri, încă de pe vremea când au început nunțile și petrecerile tematice să prindă aripi, sunt cele de fotografi și cameramani, care de cele mai multe ori pe lângă joburile clasice de 8 ore mai făceau freelancing sau „un ban în plus” făcând poze sau înregistrări video la diverse evenimente sociale (nunți, botezuri, majorate etc).

Astăzi însă a fi fotograf sau cameraman freelancer acoperă o paletă mult mai largă de activități.

În America se practică de mult timp freelancingul în domenii precum fotografia. Deseori jurnalele/ziarele/revistele de talie internațională colaborau cu fotografi freelanceri din întreaga lume, care le furnizau fotografii originale conținutul textual ce se publica. La noi însă mult mai târziu a intrat această „modă”.

Tot de fotografie și video ține și partea de editare/montaj. În timp ce unii freelanceri doar fotografiază efectiv și înregistrează imagini tip video, ații fac doar partea de editare, însă de cele mai multe ori un fotograf își asumă și partea de editare foto pentru a duce la bun sfârșit job-ul asumat.

#9. Voiceovers

Tot de industria creativă ține și realizarea de proiecte care necesită voci atrăgătoare, interesante și înainte de toate profesioniste. Indiferent că vorbim de proiecte unde este necesară narația, înregistrarea unui e-book, dublarea unor filme/desene animate sau mai alte proiecte, ori despre realizarea de podcast-uri, emisiuni radio sau reclamele tip voce, alegerea vocii perfecte poate fi o adevărată provocare.

A oferi servicii de voiceovers în România este un adevărat business pentru cei care au făcut acest lucru încă de la începutul noilor mode digitale. Se pot face bani frumoși de cei care își cunosc valorile artistice și au puțin simț în business. Tot ce aveți nevoie pentru a începe un asemenea business este să vă recunoașteți abilitățile artistice privind tipul de voce ce-l aveți și să aveți posibilitatea de a înregistra și face un montaj audio într-un studio personal, sau cel puțin să închiriați unul.

#10. Online teaching

Tot mai multă lume se înhămează la cursurile online din diverse domenii: limbi străine, comunicare și formare în diferite domenii, diverse competențe digitale, cursuri profesionale (nutriție, aromaterapie) și lista poate continua.

Dacă privim în ansamblu lucrurile, oricine are expertiză într-un domeniu și consideră că are debit verbal suficient pentru a ține o prezentare, își poate crea propriul curs online sub forma unor video-uri. Ba chiar mai mult, nu trebuie să ai debit verbal excelent, căci aceste cursuri pot prinde contur și sub forma unor fișe de lucru, prezentări tip PPT sau PDF.

Posibilitățile sunt practic nelimitate, așadar viitorul primează persoanelor creative care sunt dispuse să-și etaleze talentele și pasiunile în mediul online. Să nu mai vorbim de faptul că, la fel ca celelalte joburi creative de freelanceri, și online teaching-ul se poate realiza de la distanță, de oriunde din lume, și, mai ales, cu un program flexibil.

Pentru cei cărora le place să fie în contact permanent cu oamenii, există posibilitatea organizării cursurile în timp real, via zoom sau prin alte platforme performante special create cu destinație educațională.

Astea fiind spuse, suntem curioși dacă ați cochetat și voi vreodată cu ideea de freelancing, iar dacă da, în care din domeniile de mai sus? Scrieți-ne la hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole