Ne-am gândit să intrăm puțin în pâine și să analizăm câțiva termeni de marketing, într-un mod educativ și util oricărei persoane.
Așadar, să le luăm cu începutul J Ce este un mix de marketing, cum să-l percepem mai ușor și ce presupune modelul celor 4P?
Definiția spune că marketingul reprezintă acțiunea sau activitatea de promovare și vânzare a produselor sau serviciilor, inclusiv cercetarea pieței și publicitatea. În ceea ce privește noțiunea Marketing Mix – un termen inventat de Neil Borden – aceasta se referă la ingredientele care se combină pentru a capta și promova punctele de vânzare unice ale unui brand sau a unui produs, cele care îl diferențiază de concurenții săi.
Ideile din spatele modelului lui Borden au fost rafinate de-a lungul anilor până când E. Jerome McCarthy le-a redus la 4 elemente numite „Cele Patru P-uri”. Această clasificare propusă a fost utilizată de companiile de marketing, agențiile de branding și companiile de web design din întreaga lume.
Așadar, hai să vedem și noi care sunt cele 4 P-uri care ne pot ajuta în afacerea noastră:
#1P – Produs
Primul dintre cele patru P ale marketingului este produsul. Un produs poate fi un bun palpabil sau un serviciu nepalpabil care îndeplinește o nevoie sau o dorință a consumatorilor. Indiferent dacă vindeți paleți personalizați și produse din lemn sau oferiți spații de cazare de lux, este imperativ necesar să cunoașteți exact produsul dvs. și ce îl face unic înainte de a-l putea comercializa cu succes.
#2 P – Preț
Odată stabilită o înțelegere concretă a unei ofertei de produs, putem începe stabilirea prețurilor. Determinările prețurilor vor avea impact asupra marjelor de profit, ofertei, cererii și strategiei de marketing. Produsele și mărcile similare (în teorie) ar putea avea nevoie să fie poziționate diferit pe baza diferitelor puncte de preț, în timp ce considerațiile privind elasticitatea prețurilor pot influența următoarele două P-uri.
#3 P – Promovare
Avem un produs și un preț, iar acum este timpul să îl promovăm. Dar cum? Ce înseamnă asta?
Promovarea analizează numeroasele moduri în care agențiile de marketing diseminează informațiile relevante despre produse către consumatori și diferențiază un anumit produs sau serviciu. Promovarea și promoția includ elemente precum: publicitate, relații publice, marketing în rețelele sociale, marketing prin e-mail, marketing pe motoare de căutare, marketing video și multe altele. Fiecare punct de contact trebuie să fie susținut de un brand bine poziționat pentru a maximiza cu adevărat rentabilitatea investiției.
#4 P – Loc (P de la Place)
De multe ori veți auzi specialiștii în marketing spunând că marketingul înseamnă a pune produsul potrivit, la prețul potrivit, la locul potrivit, în momentul potrivit. În această ipoteză, este esențial să evaluezi care sunt locațiile ideale pentru a converti clienții potențiali în clienți reali. Astăzi, chiar și în situațiile în care tranzacția efectivă nu are loc în mediul online, locul inițial în care sunt implicați și convertiți clienții potențiali este online.
Așadar, tot ceea ce trebuie să facă o afacere este să pună produsul potrivit în locul, momentul și prețul potrivit, iar un mix de marketing este imperios necesară să incepeți dezvoltarea planurilor voastre pentru un produs sau serviciu.
Ți-a plăcut acest articol? Există vreun subiect care te pasionează? Și vrei să citești mai multe despre marketing? Scrie-ne despre interesele tale la hello@creativeadvertising.ro