În primul rând trebuie să știți că, deși sună absolut identic, copywriting și copyright sunt două lucruri total diferite.
În esență,Copy este un text scris cu scopul de a realiza o conversie, un text scurt și de impact, conceput pentru a schimba opinii și a determina să trecem la acțiune.
Cu alte cuvinte, oricând ai un produs sau serviciu de vânzare, un eveniment la care vrei să atragi oameni sau pur și simplu un link pe care vrei să-l acceseze cât mai mulți, în mod evident ai nevoie de un text care „să vândă”.
În esență, copywriting-ul presupune crearea unui mesaj care poate sta la fundamentul afacerii tale dacă este scris cum trebuie. Textul scris exact cum trebuie poate fi baza imaginii afacerii tale, a brand-ului și secretul succesului în vânzări.
Copywriting-ul este folosit frecvent în materialele de marketing, în pagini web, pagini de lansare, e-mailuri, înregistrări video promoționale etc.
Sunt atât de multe opțiuni de a scrie texte care vând, începând cu texte pentru pagini web și până la scurte mesaje tip SMS. Aceste texte, indiferent de dimensiunea lor și modalitatea de transmitere către receptor (social media, e-mail sau prin telefon), sunt create cu scopul de a vinde un produs, serviciu, o imagine sau un mesaj publicului.
Trei elemente care te vor face să înțelegi ce este un copy
#1. Un text cu adevărat bun, care în cele din urmă îndeamnă cititorul la acțiunea de a cumpăra, este în primul rând unul care atrage atenția consumatorilor. Este un text bine documentat, care oferă informații exacte și interesante despre produsele ori serviciile pe care le promovează.
Poți atrage atenția cititorului tău cu ușurință dacă respecți „regulile” și începi prin a scrie un titlu atractiv, un titlu fabulos,indiferent dacă textul va face parte dintr-un landing page, e-mail sau un script pentru o viitoare înregistrare video.
#2. Cel de-al doilea aspect care trebuie respectat este acela care privește promisiunea făcută potențialilor clienți.
Acum, că i-ai prins cu un super-titlu pe care au dat click, trebuie să le menții atenția oferindu-le o garanție sau o promisiune pentru ceea ce vinzi. Indiferent de produsul sau serviciul promovat, promisiunea calității, originalității, unicității sau gratuității vor determina potențialii clienți vizați de mesajul tău, să își dorească cel puțin să afle mai multe detalii înainte de a trece la „acțiunea” de a cumpăra.
De aceea, este important ca ceea ce oferi în scris să fie un lucru realizabil pentru tine, să nu promiți ceea ce nu poți să oferi în realitate, pentru că odată ce potențialii tăi clienți dau click cu scopul de a descoperi „Ce ai să-mi oferi?”, vor avea niște așteptări.
#3. După ce ai reușit să atragi potențialii clienți să-ți citească mesajul și după ce le-ai făcut o promisiune, este timpul să-i îndemni să treacă la acțiune.
Nu vorbim acum de acțiune ca-n filme, ci de acțiunea de a cumpăra produsele/serviciile tale despre care le-ai vorbit deja prin titlul fabulos și promisiunea calității, originalității etc.
Este foarte foarte important să-ți încurajezi potențialii clienți să treacă la acțiune, iar în acest sens mesajul tău trebuie să fie clar.
Dacă ți-a plăcut acest material și ai considerat ca fiind util, poți da Share pe Facebook!