Ce fel de postări pe Instagram implică publicul?

Instagram este o platformă incredibil de vizuală, bazată în primul rând pe fotografii și postări de tip video. O componentă vizuală puternică va capta atenția publicului, dar nu va conduce la conversii. De aceea, o postare bine elaborată, cu un mesaj clar și, eventual un CTA (call-to-action) poate avea un impact semnificativ asupra rezultatelor pe care ți le dorești pe Instagram.

Ocazional, vei vedea celebrități sau conturi populare care postează fotografii pe Instagram și lasă postările goale, adică nu pun text, poate doar hashtaguri. Totuși, aceștia generează mii de like-uri și sute de comentarii fără să spună un cuvânt, având chiar milioane de urmăritori.

Însă, cele mai multe branduri și afaceri nu au acel factor de celebritate și nu pot obține același nivel de implicare prin simpla „apariție” a unei postări. Așa că, textul scris sau putem să-i spunem legenda, îți va permite să duceți mesajul vizual al fotografiei cu câțiva pași mai departe.

De ce contează postarea scrisă pe Insta?

Un simplu exemplu: Dacă vrei o achiziție a cărții pe care o prezinți în imagine? În legenda postării tale, le spui utilizatorilor unde pot merge pentru a o cumpăra.

Legendele de pe Insta sunt pur și simplu descrieri pe care le faci pentru fiecare dintre postările tale. Cei mai mulți oameni petrec mult timp pentru a pune laolaltă o imagine sau un videoclip și nu suficient timp pentru a scrie texte captivante și interesante pentru Insta.

Legendele Insta pot avea până la 2.200 de caractere, ceea ce înseamnă aproximativ 300 de cuvinte. Sunt mai multe motive pentru care e important să scrii texte insta bune.

  • În primul rând, pentru că este al doilea element la care se uită utilizatorii Instagram, atunci când postarea ta le-a captat atenția.
  • În al doilea rând, pentru că adaugă context la postarea ta. Dacă simțiți că postarea nu transmite întregul mesaj pe care vrei să îl transmiți, legendele creative pentru Instagram o pot face.

De exemplu, celebrul bucătar Jamie Oliver postează fotografii cu feluri de mâncare pe care le prepară și apoi descrie în legendele sale creative de pe Instagram ce este felul de mâncare, pentru ce ocazie poate fi preparată și cum să îl servești.

  • În plus, prin adăugarea de legende pentru fotografiile de pe Instagram, vei avea ocazia să adaugi un CTA (Call-to-action). Acest CTA poate invita oamenii să se implice în postarea ta prin distribuirea, aprecierea sau comentariul la postare și să dea click pe link-ul la care face trimitere postarea, care poate ajuta la traficul către pagina ta web. Astfel, utilizatorii devin lead-uri și mai apoi generează vânzări pentru afacerea ta.

Sună bine, nu-i așa? Dar pentru a ne bucura de toate beneficiile de mai sus, trebuie să știm cum să facem postări bune pentru Insta.

Cum creăm postări bune pentru Insta?

  • Textele bune pentru Instagram trebuie să fie ușor de citit: cu propoziții scurte, blocul de text împărțit în paragrafe și fără cuvinte prea complexe dacă nu e neapărat nevoie.
  • Textele bune de pe Instagram ar trebui să includă și emoticoane, deoarece acestea fac ca legenda să fie mai ușor de citit, practic ele acționează ca ilustrații pentru propozițiile tale. Așadar, după ce ai încărcat fotografia sau videoclipul pe Instagram, adaugă un filtru și apoi începe să scrii legendele fotografiilor de pe Instagram. Două sau trei sunt suficiente, ca să nu fie exagerat de multe totuși.
  • Textele grozave de pe Instagram includ și hashtag-uri. Pe Instagram poți adăuga până la 30 de hashtag-uri, așa că asigură-te că profiți de această oportunitate atunci când scrii legende Instagram captivante, întrucât, datorită hashtag-urilor, este mai ușor pentru utilizatorii care nu te urmăresc să îți găsească postările. În plus, hashtag-urile ajută la organizarea și clasificarea conținutului.
  • Textele grozave pentru Instagram ar trebui să reflecte, de asemenea, vocea, stilul și personalitatea brandului tău. Dacă brandul reflectă distracția și fericirea, de exemplu, cele mai multe dintre postările tale, dacă nu toate, ar trebui să fie amuzante, informale și pline de umor. Dacă brandul reflectă probleme serioase, atunci legendele de Instagram ar trebui să fie mai formale. De exemplu, brandului Nike îi place să ofere inspirație și motivație prin marketingul și sloganul lor „Just do it”, iar contul lor de Instagram reflectă perfect vocea lor. Vei observa că legendele lor sunt inspiraționale și motivaționale.
  • Textele excelente de pe Instagram pot să includă și mențiuni. O mențiune pe rețelele sociale este atunci când incluzi numele de utilizator al cuiva în comentariul sau legenda textului tău/postării tale. Atunci când incluzi o mențiune pe Instagram, persoana pe care o menționezi, va fi notificată și, prin urmare, îi vei atrage atenția.

Recapitulare scurtă: Ceea ce face ca postările Instagram să fie bune este atunci când sunt ușor de citit, când includ emoji, hashtag-uri, mențiuni și apeluri la acțiune.

3 Sfaturi pentru a crea postări Instagram super!

#1. Înțelege cine este publicul tău și ce își dorește

Publicul tău ar trebui să fie întotdeauna pe primul loc în afacerea ta, iar acest lucru nu este diferit nici în social media.

Înainte de a-ți scrie legenda, ia în considerare tipul de public pe care îl atragi și tipul de public pe care vrei să-l atrageți. În funcție de vârsta, sexul, datele demografice etc., s-ar putea să trebuiască să scrii un alt tip de text.

#2. Păstrează o notă veselă

Umorul chiar poate fi foarte util în social media. Acesta fascinează cititorul și îl face să zâmbească, ceea ce, la rândul său, creează impresii pozitive despre brandul tău.

În funcție de industria în care activezi și de ceea ce postezi, poți folosi umorul, distracția și chiar emoticoanele pentru a adăuga un pic de veselie conținutului tău. A avea o afacere nu înseamnă să fii serios tot timpul… uneori trebuie să îți arăți partea amuzantă!

#3. Folosește mai întâi cele mai importante cuvinte

Durata de atenție a oamenilor este din ce în ce mai scurtă și puteți pierde cu ușurință un utilizator, în doar câteva secunde după ce a dat peste postările voastre pe Instagram.

Pentru a le oferi cele mai multe informații contextuale în cel mai scurt timp, folosește cele mai importante cuvinte la începutul legendei tale. Astfel, trebuie să-i atragă suficient de mult pentru a continua să citească și, eventual, să se implice în conținutul vostru. Și să le ofere cea mai elementară înțelegere a imaginii/video-ului vostru.

Voi cum faceți postările pe Insta pentru business-ul și clienții voștri? Share with us pe hello@creativeadvertising.ro și apoi vedeți postările noastre pe Insta @hellocreativeadvertising page 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole