Rebranding în plină criză

De ce să nu te dai bătut atunci când ceilalți se înfundă singuri?

Suntem la începutul unei perioade grele.

Nu, nu ne gândim acum la o perioadă dificilă din punct de vedere al sănătății umanității, ci la o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, căci adevăratele probleme și „criza” vin abia după ce omenirea iese din casă din nou și începe să-și reia activitatea de zi cu zi.

Abia atunci comercianții vor realiza că degeaba s-a terminat pandemia, dacă timp de câteva luni bune oamenii pur și simplu nu vor mai avea bani de cheltuit pe ieșiri în oraș, haine, încălțăminte și concedii. Toate acestea nu vor mai fi atât de „vitale” ca înainte… deci nu mai reprezintă o prioritate pentru societatea de consum.

Cu toate acestea, mulți vor încerca totuși să lupte pentru supraviețuire, mica lor afacere fiind singura sursă de venit și singura posibilitate de a-și întreține familiile, însă și mai mulți se vor da bătuți mai devreme sau mai târziu de frică să nu se înfunde și mai tare.

De ce e diferită această „criză” de cea din 2008-2010?

Când a fost ultima „criză” financiară, în urmă cu 10-12 ani, s-a afirmat pe alocuri că această criză există doar în capul oamenilor. Acum însă, realmente sute de mii de oameni au venituri tip șomaj sau șomaj tehnic, sau efectiv nu mai au venituri. Prin urmare, toți acești oameni nu mai au din ce să-și cumpere ceea ce înainte le era în obicei.

În plus, chiar dacă va trece această perioadă de 2-3 luni până ce oamenii vor avea din nou salarii întregi, în următoarele luni toți se vor strădui să-și achite datoriile cumulate în perioada anterioară: vor plăti rate, facturi restante, datoriile la prieteni etc.

Puțini vor mai reuși să plece în concediul planificat, iar dacă totuși vor pleca, se va datora faptului că mare parte deja au achitat și nu vor să-și piardă banii.

Abia la finele anului vor începe oamenii să reajungă pe linia de plutire mult dorită, iar atunci, cei care acum au luat țeapă, vor începe să pună bani deoparte pentru așa zisa „orice situație”. Acum deja vor ști că se poate întâmpla orice, oricând și e bine să ai niște economii la ciorap.

Da, urmează o perioadă dificilă, când toți vor strânge cureaua din varii motive.

De ce ai nevoie acum dacă vrei să supraviețuiești atunci?

Acum, tot ce poți face pentru a rămâne pe linie de plutire, este să identifici nevoile reale ale celor din jurul tău și să încerci să oferi servicii și produse pe măsura acestor nevoi. Trebuie să știi ce și de ce vinzi, cui vinzi, când și sub ce formă?

Trebuie să te faci văzut și să te promovezi pentru a nu te pierde în mulțime la fel ca multe alte afaceri care în loc să se adapteze pieței și nevoilor, disponibilităților financiare, vor ridica prețurile doar pentru a-și recupera pierderile.

Aceștia nu conștientizează că nu vor mai putea vinde cafele la terasă cu 18 de lei, o porție de paste cu 30 de lei și că nu vor mai putea face multe alte exagerări de genul.

Așadar, este momentul să te reinventezi, să ceri ajutor pentru a rămâne vizibil pe piață și pentru acest lucru acum trebuie să investești puțin în imaginea ta!

Dacă nu ai un logo, o imagine, e timpul să-ți creezi un brand! Iar dacă ai, e timpul să le reîmprospătezi!

Trebuie să te gândești că, dacă te lași dus de val, te vei pierde printre „ăia mulți”.

Succes în procesul de renaștere acum, până nu e prea târziu. Dacă ți-a plăcut articolul nostru, Share it!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole