Structura unei echipe creative – cum trebuie să arate?

Munca în echipă… 🙂 Nouă ne place! Dar vouă?

Trecem direct la subiect și în articolul de azi vom vorbi despre ce este o echipă creativă, care este este scopul ei, și care este structura sa, cu alte cuvinte cine sunt oamenii care fac parte din ea.

Ce este o echipă creativă?

Prin echipă înțelegem o mână de oameni care prin talentul lor, scriitoricesc, artistic etc., devin echipă creativă într-un departament (eg. marketing). O astfel de structură de echipă creativă se referă la organizarea și clasificarea acestor oameni în departamentul lor și clarifică rolurile și responsabilitățile acestora. Există multe posturi într-un departament de creație și nu fiecare organizație are un singur angajat dedicat fiecărei sarcini.

Care este scopul ei?

Scopul principal al unei echipe creative este să proiecteze și să execute campanii care să încurajeze un public țintă să cumpere produsele sau serviciile unei companii. Echipa este, de asemenea, responsabilă pentru crearea unei imagini de marcă consistente pentru companie prin aspectul, vocea și mesajele sale.

Cum sunt structurate echipele creative?

În primul rând, fie că dorești să te alături unei echipe creative, sau că dorești să creezi una sau chiar să angajezi o agenție care are o echipă creative, trebuie să cauți un anumit tip de oameni.

Oameni cu idei mari, prolifici, entuziasmați. Entuziasmul este o abilitate de neînlocuit iar cei care vin cu ideile mari sunt cei optimiști și entuziasmați pentru ceea ce ar putea crea acea idee. De asemenea, membrii unei echipe creative ar trebui să fie și hotărâți, abordabili, umili. Toate aceste trăsături de personalitate creează împreună o echipă bună.

Hai să vedem și câteva roluri ce pot exista într-o echipă creativă.

  • Team leaderul – de obicei este cel însărcinat cu buna organizare a lucrurilor, cel care împarte taskurile dar în același timp „lipiciul ce-i ține pe toți împreună”, vorba aia 🙂 Un lider de echipă puternic ar trebui să știe când să fie deschis la gândurile echipei și când să ia o decizie fermă. În general, leaderii de echipă se concentrează pe comunicare deschisă între membrii echipei și management, dacă echipe este în cadrul unei organizații.
  • Artistul – în inima echipei este de obicei un fel de director de artă sau designer, un scriitor sau un comunicator verbal, depinde de domeniul de activitate al echipei. Acesta vine cu ideile mai artistice și creația artistică.
  • Specialiștii – mai departe în echipă sunt oamenii care se specializează mai mult pe design specific, design de producție, editare, videografie, web design, scriere conținut de produs, într-o anumită limbă și altele, în funcție de domeniul de activitate.

Se spune că dimensiunea optimă pentru o echipă creativă este de trei membri și că orice lucru mai mic nu are diversitatea necesară pentru a genera perspective creative și va părea lipsit de resurse. Echipele mai mari suferă de complexitatea coordonării.

Desigur, acest lucru diferă de la echipă la echipă, și la nevoile organizației în care se creează echipa. Deci, dacă o echipă este internă la o companie, de obicei este puțin mai mică cu câțiva specialiști care îți cunosc super bine marca și business-ul.

La o agenție, echipa ar putea fi mai mare, iar câțiva oameni se comportă la fel cum ar putea acea echipă internă și ajung să îți cunoască marca foarte bine, în timp ce restul echipei ar putea sprijini acei oameni care îți cunosc cu adevărat marca.

La o echipă mică este frumos acel sentiment de serviciu pentru clienții tăi apropiați.

La o echipă mare este productive să primești o mulțime de resurse dintr-un singur loc.

Ideea de bază a oricărei echipe creative productive este ca toți cei care fac parte din ea să fie pe aceeași lungime de undă, să se completeze și ajute unul pe celălalt și să se bucure de rolul său în echipă, pentru că abilitățile specific ale fiecăruia lucrează împreună spre același scop.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole