TikTok și Snapchat – noi tendințe în social media

În vremuri tulburi, ne dorim să avem modalități de relaxare cât mai diverse. Ne dorim să râdem și să evadăm puțin din realitate după o zi stresantă. Așadar, avem nevoie de distrageri. Iar acestea pot foarte bine fi platformele sociale despre care vom scrie azi 🙂

Acele platforme create special pentru divertisment, care au început să ia amploare încă de când eram nevoiți să stăm cât mai mult în casă, pentru sănătatea noastră și a celor din jur.

Ce este TikTok?

Deși initial lansată în 2016, TikTok a devenit ”faimoasă” internațional în 2018. TikTok, cunoscut în China sub numele de Douyin, este un serviciu de partajare video de rețele sociale, deținut de compania chineză ByteDance.

TikTok fost lansat initial pe piața chineză în septembrie 2016, iar ulterior a fost lansat în 2017 pentru iOS și Android în majoritatea piețelor din afara Chinei continentale. Cu toate acestea, TikTok a devenit disponibil în întreaga lume doar după ce a fuzionat cu un alt serviciu chinez de social media – denumit Musica.ly – pe 2 august 2018. De la lansarea sa în 2016, TikTok a câștigat rapid popularitate în Asia, Statele Unite, Turcia, Rusia și alte părți ale lumii.

Începând din octombrie 2020, TikTok a depășit peste 2 miliarde de descărcări mobile în întreaga lume.

Cum funcționează TikTok?

Pe scurt, TikTok este o aplicație mobilă care permite utilizatorilor să creeze sau să urmărească clipuri video de maxim 15 secunde. Clipurile sunt de la genuri precum dans, comedie și educație.

Cei care o folosesc pot crea videoclipuri scurte pe un fundal musical, în limita de timp impusă. Videoclipurile cele mai populare sunt cele în care utilizatorii ce se filmează, mimează versurile melodiei ce se aude pe fundal, sau fac diverse gesturi (denumite sketch-uri) sau dansuri amuzante care prin la public. Care este publicul TikTok? Tineretul, desigur.

Aplicația a luat amploare și în România în special în 2020, ba chiar putem să o numim ”aplicația pandemiei”. Este în trend și în creștere.

La ce ne folosește TikTok?

Nu la prea multe, am putea spune. Fiind o platformă socială creată pentru divertisment, nu pare că poate să ne stimuleze foarte mult intelectual. Bazându-se în primul rând pe conținut muzical și mimă, este destinată umorului.

Multe videoclipuri de TikTok ne arată oameni care fac playback pe o melodies au replica celebră. Însă dacă privim partea plină a paharului, se poate observa că în spatele multor clipuri este destul de multă muncă.

Asta poate ajuta tinerii ce folosesc TikTok să-și dezvolte anumite abilități de învățare a unor ”skill-uri” noi. Editarea foto și video ar putea intra în această categorie. De asemenea, ar putea să-i facă mai active și ingenioși pe tinerii ce creează clipuri special destinate pentru TikTok.

Organizarea într-o anumită limită de timp este de asemenea un plus, deoarece trebuie gândit un mic scenariu înainte.

Ce este Snapchat?

Pe scurt, Snapchat este o aplicație de mesagerie multimedia, folosită la nivel global. Una dintre principalele caracteristici Snapchat este că imaginile și mesajele sunt de obicei disponibile doar pentru o perioadă scurtă de timp (de regulă 24 de ore), înainte de a fi inaccesibile destinatarilor lor. Ca un fel de Stories pe Facebook 🙂 Dar care a fost primul?

Snapchat este o aplicație Americană create de Evan Spiegel, Bobby Murphy și Reggie Brown, foști studenți la Universitatea Stanford. Aplicația a fost inițial lansată în anul 2011, iar în februarie 2018, Snapchat avea 187 de milioane de utilizatori activi zilnic.

A devenit cunoscut prin faptul că reprezintă o nouă direcție mobilă pentru rețelele sociale și pune un accent semnificativ pe utilizatorii care interacționează cu autocolante virtuale și obiecte de realitate augmentată. În martie 2020, Snapchat avea 229 milioane de utilizatori activi zilnic.

Cum funcționează Snapchat?

Destul de simplu, Snapchat este o aplicație ce se downloadează, se face un cont și se adaugă prieteni, cu care poți comunica, poți vedea „snaps-urile” lor și le poți da follow. Aceștia la rândul lor văd activitatea ta de la „Povestea ta”.

Practic, aplicația permite unei persoane să arate lumii sau doar prietenilor activități de zi cu zi, în calupuri de 10 secunde sau în poze. Aceste materiale dispar după 24 de ore.

Aplicația a evoluat de la concentrarea inițială pe partajarea de fotografii de la persoană la persoană, prezentând în prezent „Poveștile” utilizatorilor de 24 de ore de conținut cronologic, împreună cu „Descoperiți”, permițând mărcilor să afișeze conținut în formă scurtă, acceptat de reclame. De asemenea, permite utilizatorilor să păstreze fotografiile în „Numai ochii mei”, ceea ce le permite să-și păstreze fotografiile într-un spațiu protejat prin parolă.

În medie, mai mult de 4 miliarde de snaps sunt trimise în fiecare zi.

La ce ne folosește Snapchat?

În prima lor postare pe blog, din 9 mai 2012, Directorul General Evan Spiegel a descris misiunea companiei astfel:

Snapchat nu înseamnă capturarea momentului tradițional Kodak. Este vorba despre comunicarea cu întreaga gamă de emoții umane – nu doar cu ceea ce pare a fi frumos sau perfect.”

El a prezentat Snapchat ca soluția la stresurile cauzate de longevitatea informațiilor personale de pe rețelele de socializare, evidențiată prin „detașarea de urgență a fotografiilor de pe Facebook înainte de interviurile de angajare și petele de fotografiere din fotografii sincere înainte ca acestea să intre pe internet.

În principiu, Snapchat este o rețea de amuzament, unde oamenii share-uiesc activitățile de zi cu zi cu prietenii. Ar putea fi considerată soluția mai privată alternativă a Facebook-ului, unde nu te văd toți membrii familiei, angajatorii sau alte personane, doar acei prieteni din Snapchat pe care-i dorești tu. Snapchat este popular printre generațiile mai tinere J

Ți-a plăcut acest articol? Folosești și tu aplicațiile de social media TikTok și Snapchat? Împărtășește cu noi părerile tale! 🙂

Scrie-ne despre ce alte subiecte ți-ar plăcea să mai citești la: hello@creativeadvertising.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole