Pentru copywriterii români este o adevărată provocare să-și definească nișa pentru care să scrie.
E aproape imposibil ca un copywriter să știe la început de drum în copywriting, în ce domeniu este mai profitabil să scrie, să-și dedice timpul, să-și focalizeze energia și să-și investească timpul. Asta deoarece în România copywritingul încă nu a prins popularitate îndeajuns pentru ca cei care practică această frumoasă profesie, să se specializeze pe o singură nișă.
Să vedem însă ce domenii sunt profitabile copywriterilor americani și nu numai, ce nișe sunt „pe val” peste ocean?
#1 Educația online
Cu cât ne trăim mai mult viața în mediul online, cu atât mai mare nevoie este de promovare în acest domeniu. Iar de când cu pandemia, parcă și mai mult a prins aripi online-ul. Ne place să petrecem timp în fața calculatorului, iar atunci când avem de ales între a merge la școală sau a urma un curs 100% online (cursuri, seminarii, exerciții practice și inclusiv examene), clar vom alege varianta online. În primul rând pentru economie de timp (timp petrecut pe drum, dus-întors la școală). În al doilea rând pentru a reduce costurile (cu transportul, cazarea etc) și, în al treilea rând pentru că e tot mai mult la modă să urmăm cursurile unor școli dintr-o altă țară sau chiar alt continent.
Ei bine, cu cât online learning-ul este în ascensiune, cu atât și nevoia de promovare pentru acest gen de afaceri este mai mult decât necesară. Așadar, educația este o nișă potrivită pentru a scrie sales copy și content writing.
#2 Sănătate, fitness, wellness și lifestyle
Desigur nu doar educația ne place să o avem la îndemână oricând și de oriunde la un singur click distanță, ci și informațiile din domeniile noastre de interes. Acestea pot fi domeniul medical pentru a găsi ușor remedii la diverse probleme de sănătate, domeniul lifestyle și wellness pentru a vedea trend-urile în materie de „modă” pentru frumusețe și sănătate și, nu în ultimul rând, dacă ne-a învățat ceva izolarea, cu siguranță este aceea de a face sport de acasă „gratis” sau „aproape gratis” având la dispoziție o varietate mare de programe de sport și nutriție.
Așadar, atâta timp cât noi, oamenii în general, căutăm soluții online la orice avem – de la a trata o răceală sau probleme ale pielii, trecând prin programe nutriționale sau „cum să slăbești 5 kg în 7 zile” și multe altele – cu siguranță va fi nevoie și de copywriteri care să servească aceste nișe.
#3 E-commerce
Și dacă tot am vorbit despre nișele care au prins aripi în ultima perioadă datorită pandemiei și urmărilor sale, nu putem uita nici de acea ramură a nevoilor societății de consum prin care oamenii secolului nostru își pot satisface practic toate nevoile, pentru orice vârstă sau categorie socială.
Dacă primele două nișe amintite sunt în plină ascensiune, aceasta din urmă a fost mereu „la modă” de când e lumea și internetul.
Cumpărăturile online de produse de absolut orice fel au fost, sunt și vor rămâne mereu printre activitățile preferate ale tuturor, inclusiv ale românilor. La un click distanță putem avea orice, de la alimente, haine, electrocasnice, cărți și foarte multe alte bunuri, motiv pentru care marile site-uri și magazine online vor avea nevoie mereu de o puternică și masivă promovare.
Dacă tu, în calitate de copywriter, ai pus mâna pe un astfel de client, ține-te bine de el! Promovarea magazinelor și mall-urilor online este o muncă nu tocmai ușoară, însă cu siguranță nu te vei plictisi, deoarece nu vei scrie două texte la fel, dar nici măcar asemănătoare.
#4 Multilevel Marketing (MLM)
Prin MLM înțelegem o modalitate tot mai populară de a câștiga bani de către oricine, de a construi echipe de vânzări și de a dezvolta un business deja inventat de alții, într-un sistem tip piramidal. Acest sistem oferă posibilitatea oricui de a face bani pe internet prin vânzarea anumitor produse (cosmetice, suplimente alimentare, uleiuri esențiale, echipamente de bucătărie etc). Ei bine, acest sistem ajută oamenii să facă bani chiar și fără vânzări proprii, doar prin consum de produse în cantitate minimă.
Așadar, acești builderi care construiesc echipă, de cele mai multe ori ajung să se înfigă atât de tare în această activitate, încât pur și simplu nu au timp să se ocupe și de promovarea business-ului sau cel puțin cer ajutor pentru scrierea unor texte de promovare pe care apoi să și le publice singuri în rețelele de socializare și nu numai.
Această nișă oferă din nou o șansă bună copywriterilor de a colabora pe termen lung cu dezvoltatorii de afaceri, indiferent de companie, precum și posibilitatea de a avea colaborări pe termen lung.
#5 Turism
Turismul a fost, este și va fi mereu la mare căutare. Pandemie ’ici, pandemie ’colo, turismul nu se oprește, cel puțin nu pentru totdeauna, eventual doar temporar și doar într-o anumită măsură. Oamenilor le plac concediile, aventurile și distracțiile, iar de când cu multitudinea de posibilități de a călători absolut oriunde și oricând, ofertele sunt din în ce în ce mai diversificate, potrivite pentru orice buget. Așadar, chiar și în izolare, acest tip de business se poate duce mai departe prin vânzări online.
Pentru cei care aleg ca nișă turismul, cu siguranță nu se vor plictisi, deoarece a scrie despre destinații de concediu și distracție poate fi maxim de distractiv, provocator și, de ce nu, interesant și pentru un copywriter iubitor de călătorii.
2020 este anul schimbărilor, atât pentru cei care înțeleg să-și dezvolte o afacere, cât și penrtu care aleg să lucreze la creșterea afacerilor, mai ales că în orice domeniu este nevoie de munca unui copywriter bun.