Twitter – ce este și la ce îl folosim?

Am discutat până acum de Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok… acum a sosit rândul ca și Twitter să intre în lumina reflectoarelor 🙂

Deși este mult mai popular în Statele Unite ale Americii, această rețea de socializare a devenit faimoasă peste tot în lume, iar mai jos vom face un scurt rezumat pentru a vedea de ce oamenii își fac cont pe Twitter și la ce servește în promovare.

Scurt istoric

Twitter este un serviciu american de microblogging și rețele de socializare pe care utilizatorii postează și interacționează cu mesaje cunoscute sub numele de „tweets”. Mai pe înțelesul tuturor, este o rețea socială prin care poți trimite update-uri și mesaje rapide, fiind supranumită și ca „SMS-ul internetului”.

Twitter se poate accesa pe laptop/PC – www.twitter.com – sau de pe telefon, fiind posibilă descărcarea aplicației din App Store sau Google Play (sau din orice magazinb de aplicații).  Acolo, utilizatorii își pot face cont, pot posta, aprecia și distribui tweet-uri (retweet), iar utilizatorii neînregistrați le pot citi doar.

Twitter a fost creat în martie 2006 și lansat în iulie al aceluiași an. Twitter Inc. are sediul în San Francisco, California și are peste 25 de birouri în întreaga lume. Până în 2012, peste 100 de milioane de utilizatori au postat mai bine 340 de milioane de tweet-uri pe zi. În 2013, a fost unul dintre cele mai vizitate zece site-uri web iar începând cu anul 2019, Twitter avea peste 330 de milioane de utilizatori activi lunar.

De ce să-ți faci Twitter?

De ce nu? Dacă ești pasionat de rețelele de socializare, Twitter e de încercat. Iar în România acum, există un număr rezonabil de utilizatori, desi evident mai mic decât pe Facebook sau Instagram. Nu se poate face comparație deoarece încă nu s-a impus atât de mult ca în afară.

Pentru o persoană fizică simplă, Twitter poate fi un mijloc de distracție, un substitut pentru clasicul YahooMessenger, unde ne conversam cu prieteni, cunoștințe, cu diferența că pe Twitter și alții pot vedea mesajele tale.

Altă variantă de a folosi Twitter este ca o unealtă de marketing, și una chiar bună de altfel. Twitter te poate ajuta la creșterea traficului, la crearea unui brand personal unic și puternic, dar și cu diverse notificări din domeniile tale de interes.

Având două caracteristici importante – este o rețea gratuită și are limitare de cuvinte per mesaj – Twitter este ușor de citit și de folosit.

Tweet-urile sunt restricționate la 140 de caractere pentru fiecare mesaj transmis, iar tweet-urile audio și video sunt limitate la 140 de secunde. Opțiunea de Story există și aici, doar că se numește Fleet.

Cum postezi și cu ce frecvență?

Dacă pentru Facebook se recomandă maxim 2 postări pe zi, iar pentru Instagram nu există un număr minim fix, pentru Twitter nu există o regulă exactă.

Unele branduri postează de peste 10-20 de ori pe zi (tweets and fleets per day) dar numărul de maxim 3 tweeturi pe zi rămâne recomandat în cazul în care nu ești un brand faimos sau deja consacrat. Dacă eu, spre exemplu, aș dori să-mi promovez blogul personal, ar fi suficiente 3 tweeturi pe zi ca să nu-mi stresez cititorii cu prea mult content. Poate doar în cazul în care apare o veste de moment sau o întâmplare, un eveniment.

Pentru ce fel de afaceri se potrivește?

Pentru orice fel de afaceri. Orice rețea de socializare e de încercat când ai o afacere. Un plus este că Twitter vă poate conecta cu aproape oricine din lume. Iar acest contact instant face ca Twitter să fie un bun prieten afacerilor de orice fel. Întreprinderile pot vedea și răspunde la tweets în timp real.

Desigur, numărul potrivit de postări pentru fiecare afacere are legătură cu engagementul și publicul țintă. Poți vedea foarte simplu dacă un număr mai mare sau mai mic de tweets crește interacțiunea. De asemenea, conținutul unic este foarte important pe Twitter, cu cât mai original cu atât mai bine, mai ales că ești constrâns de numărul de caractere mic. Deci e nevoie de practică pentru a transmite mesajul corect dar scurt.

În plus, această limită stimulează creativitatea și folosirea creierului 🙂

Așadar Twitter – da sau nu? Noi cu siguranță recomandăm orice ajută la stimularea creativității și la conectarea cu oameni din toată lumea.

V-a plăcut acest articol? Scrieți-ne la → hello@creativeadvertising.ro → pentru a dezbate orice subiect preferat!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole