Succesul unui website vine prin îndeplinirea mai multor condiții consecutiv: presupune proiectare de ultimă generație, un design modern și atractiv și, nu în ultimul rând, un conținut SEO de calitate.
Optimizarea SEO pentru un website este cheia succesului creșterii organice a paginii, deoarece crește vizibilitatea prin creșterea traficului prin prisma listării paginii printre primele rezultate în motoarele de căutare.
Cu alte cuvinte, cu cât folosim cuvintele cheie relevante de mai multe ori, cu atât sunt mai mari șansele ca pagina noastră web să fie în topul rezultatelor listate în urma căutărilor pe Google și celelalte motoare de căutare.
Ce este SEO și ce relevanță are un conținut SEO optimizat?
Pentru ca website-ul nostru să aibă succesul dorit într-un mod natural (adică organic) și nu doar atunci când rulăm campanii de paid ads (adică reclame plătite), conținutul (textul) de pe site trebuie să fie conceput în așa fel încât să fie optimizat pentru motoarele de căutare pentru a aduce rezultate cât mai bune pe termen lung.
Practic, SEO este acea strategie care aduce rezultate și pe viitor, nu doar în prezent. Pe de altă parte, Ads-urile (reclamele plătite pentru Google și nu numai), aduc rezultate doar pe termen scurt. Într-adevăr, acestea din urmă cresc traficul mult și rapid, dar costă bani și după terminarea resurselor financiare alocate în acest scop, scade și traficul.
Tocmai din acest motiv e important ca textul (conținutul) să fie valoros, calitativ și orientat spre trafic.
Ce relevanță are conținutul?
Conținutul unui website este practic inima sau motorul care face ca lucrurile să se întâmple din oficiu, este cheia pentru a păstra atenția și interesul celor care accesează pagina noastră, pentru a petrece cât mai mult timp pe pagină navigând, citind, ca cititorii să revină și să devină interesați de brandul nostru, de serviciile și produsele noastre.
Un conținut de bună calitate trebuie să fie relevant (să ofere valoare) și informativ (să învețe, educe) pentru audiență, pentru ca vizitatorii să nu părăsească pagina în câteva secunde sau minute.
Conținutul bun aduce valoare audienței prin prisma informațiilor furnizate, iar o informație valoroasă este cea care oferă elemente de noutate, elemente educative, îi învață ceva nou, aducându-le o plus-valoare.
Ce fel de conținut există?
Conținutul poate fi de tip text sau video, însă și în cazul video-urilor, vine textul de însoțire ce conține cuvintele cheie (keywords) care ajută listarea paginii în topul rezultatelor (vezi YouTube – fără cuvintele cheie, de unde ar ști YouTube ce conținut să afișeze printre primele când dăm căutare în bara de search?)
Ei bine, indiferent dacă conținutul este pentru blog sub formă de articole, pentru YouTube sub formă de descrieri sau pentru rețelele de socializare sub formă de postări, el trebuie să respecte niște reguli și să aducă valoare audienței prin informațiile furnizate. Astfel, putem oferi încredere și siguranța informațiilor către audiența noastră care este branch-ul potențialilor clienți.
Pe blogul nostru mai găsești un text complex despre scrierea SEO.
De ce să ținem cont când facem un conținut SEO?
În primul rând trebuie să stabilim care sunt cuvintele cheie pentru conținutul nostru, astfel încât ele să fie relevante textului și tematicii textului nostru.
De exemplu, dacă vindem pantofi online și dorim să creăm conținut pentru webshop-ul nostru în vederea optimizării SEO, în textele noastre (indiferent dacă sunt articole de blog sau texte de tip conținut descriptiv pentru shop) vom folosi drept cuvinte cheie cele care sunt relevante domeniului. De exemplu, dacă vrem să vindem pantofi, vom folosi cuvinte precum „pantofi femei”, „pantofi damă”, „pantofi eleganți” etc și nicidecum alte cuvinte sau expresii irelevante domeniului, de pildă „ținute cool” sau „modă 2023”.
Un alt exemplu ar fi, dacă deținem un magazin online de marochinărie, ne vom strădui ca în textele descriptive și articole să folosim cuvinte cheie relevante activității noastre și nu cuvinte specifice altor domenii care nu au nimic de-a face cu domeniul nostru, obținând astfel un conținut SEO relevant. Regula este valabilă pentru toate domeniile. Nu vom vinde produse naturiste online folosind cuvinte cheie din domeniul modei, nu-i așa?
Odată stabilit cuvântul cheie (sau cuvintele, după caz, deși nu se recomandă să avem mai mult de 5-10 cuvinte cheie într-un singur text), trebuie să ținem cont de folosirea acestui cuvânt în proporție de cel puțin 1%. Deci, la un text de 600 cuvinte, minim 6 vor fi cuvântul cheie stabilit în aceeași formă. Cel mai bun exemplu, într-un articol despre ce este la modă în materie de încălțăminte femei, vom folosi cuvântul cheie „pantofi femei” și nu vom alterna „pantofi femei” cu „pantofi damă” sau „încălțăminte femei”. Se înțelege?
Dacă vrei să știi diferența între copywriting și SEO writing, găsești un material pe blogul nostru pe tema aceasta.
Ți se pare relevant acest articol? Lasă-ne părerea ta mai jos sau interacționează cu noi pe rețelele de socializare.
Ne găsești prin e-mail la hello@creativeadvertising.ro 🙂